var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9600;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9600","0","דקארי לה מאי קארי לה ?","03/05/11 08:07","כט ניסן","תשע"א","08:07","שאינו יודע לשאול","... לכדתניא לא תאפה חמץ מה ת''ל והלא כבר נאמר לא תעשה חמץ לפי שנאמר לא תעשה חמץ יכול לא יהא חייב אלא אחת על כולם ת''ל לא תאפה אפייה בכלל היתה למה יצאת להקיש אליה מה אפייה מיוחדת שהיא מעשה יחידי וחייבין עליה בפני עצמה אף אני אביא לישת' ועריכתה וכל מעשה יחידי שבה לאיתויי קיטוף שהוא מעשה יחידי וחייבין עליה בפני עצמה ...
ואימא אפייה דפרט בה רחמנא ליחייב חדא אינך ליחייב חדא אכולהו
משום דהוה דבר שהיה בכלל ויצא מן הכלל ללמד לא ללמד על עצמו יצא אלא ללמד על הכלל כולו יצא

קשה לי -
לא מובנת לי קושיית הגמרא בשלב 2 [וממילא הצורך בתירוץ בשלב 3],
והרי כבר בשלב 1 נאמר העיקרון של "דבר שהיה בכלל וכו'"!
זאת אומרת:
מה התחדש כאן? כבר כשלמדתי את שלב 1 הבנתי שמדובר על הלימוד של "דבר שהיה בכלל וכו'" !","48","","4745","True","True","False","","1145","84.228.27.207","0","0","מנחות|נה ע"ב",""),new Message("9601","9600","הממממ","03/05/11 09:51","כט ניסן","תשע"א","09:51","Almuaddib","אני לא בטוח שהבנתי את השאלה, אך אנסה לחזור על מבנה הסוגיה כאן בתמציתיות:


1. לימוד כי אם עשה חמץ, חייב על כל אחת מארבע המלאכות בנפרד, ולא עבירה אחת על כולן.
הלימוד הוא מכך שלאחר האמירה הכללית "לא תעשה", בא הציווי הפרטי "לא תאפה".

2. שאלה על הלימוד הזה: אולי לאפיה יש חיוב בפני עצמו, אך שאר המלאכות - אין להן חיוב בפני עצמן. כלומר, אם מישהו עשה לישה, עריכה קיטוף ואפיה, יתחייב פעמיים; פעם את החיוב הכללי, ופעם נוספת על האפיה. שהרי לפי 1. לעיל, מתחייב כאן ארבע פעמים.

3. עונים על 2 - דבר שהיה בכלל וכו'.","107","","4745","True","True","False","","175","212.25.82.194","0","9600","מנחות|נה ע"ב",""),new Message("9602","9601","הסבר","03/05/11 11:10","כט ניסן","תשע"א","11:10","שאינו יודע לשאול","כבר בשלב 1 נאמר הלימוד בדרך של "דבר שהיה בכלל ויצא מן הכלל וכו'".

אז מה התחדש בשאלת הגמרא בשלב 2 ובתשובת הגמרא בשלב 3?","48","","4745","True","True","False","","237","84.228.27.207","0","9600","מנחות|נה ע"ב",""),new Message("9604","9602","אנסה שנית את כוחי בהסבר:","03/05/11 12:27","כט ניסן","תשע"א","12:27","Almuaddib","אני חושב שהבנתי את הקושי שלך כעת.

בשלב הראשון, מדובר על לימוד בהיקש - "להקיש אליה". בתשובה לשאלה - מדובר על "דבר שהיה בכלל...".","107","","4745","True","True","False","","194","212.25.82.194","0","9600","מנחות|נה ע"ב",""),new Message("9605","9604","תודה, אך עדיין קצת קשה לי","03/05/11 12:34","כט ניסן","תשע"א","12:34","שאינו יודע לשאול","נכון שבשלב הראשון כתוב "להקיש אליה",
אך כתוב גם "בכלל היתה למה יצאת".
לכן זה יותר מצלצל לי כ"דבר שהיה בכלל וכו'" מאשר "היקש".

ועוד אולי קשה על הביאור שלך - האם היקש חל גם בין 2 פסוקים המרוחקים זה מזה (הרי שני הפסוקים פה לא סמוכים, כדברי הגמרא לאלתר בסמיכות)?
ואולי תחכים אותי בהזדמנות זו - מה ההבדל בין סמיכות להיקש? [עד כה חשבתי, שסמיכות זה בין 2 פסוקים סמוכים, והיקש זה בין מילים סמוכות באותו הפסוק]","48","","4745","True","True","False","","326","84.228.27.207","0","9600","מנחות|נה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);