var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94876;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","40"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","12")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94876","0","לא חייבו חכמים להזכיר","16/11/21 09:34","יב כסלו","תשפ"ב","09:34","איתיאל","בטל וברוחות, בעבים - לא חייבו חכמים *להזכיר*.

מדובר בסוגיה על הזכרה, בשבח. לא על בקשה.

אם כן לא ברור לי. אדרבה, מה שאינו פוסק לעולם הוא יותר שבח.

ועוד יותר ש"אפילו אמר מפריח עבים ומעביר רוחות - אין מחזירין אותו". תינח אם היה בבקשה, הווי תפילת שווא בעלמא.
אבל אם אמר זאת בשבח, הרי זו כפיות טובה שאין כמותה, וזה מנוגד לכל עניין השבח!","842","","911","True","True","False","","329","","0","0","תענית|ג ע"ב",""),new Message("94877","94876","כיוון - מהות השבח","16/11/21 09:37","יב כסלו","תשפ"ב","09:37","איתיאל","נראה שכל הדברים המוזכרים בברכת מחיה מתים הם דברים שאינם תדירים.

מחיה מתים, מכלכל חיים (פרנסה, זה משכורת חדשה וחידוש כל פעם), רפואה, מתיר אסורים.

מעלה השערה:
יתכן וזה ההבדל בין שבח להודאה.

השבח הוא על קיבול התפילות הקודמות (ולכן יש בו רק דברים שתלויים בתפילה).

לעומת זאת, ההודאה כוללת גם את המציאות התדירה שאינה תלויה בתפילה (כולל: עצם החיים, ניסיך שבכל יום, הטובות התדירות שלא כלו ולא תמו).","842","","911","True","True","False","","104","","0","94876","תענית|ג ע"ב",""),new Message("94899","94876","ד, ב:","16/11/21 20:44","יב כסלו","תשפ"ב","20:44","יחיה","רבה אמר: מאי עד שיעבור הפסח - עד שיעבור זמן שחיטת הפסח, וכתחילתו כן סופו, מה תחילתו מזכיר אף על פי שאינו שואל - אף סופו מזכיר אף על פי שאינו שואל.
- אמר ליה אביי: בשלמא תחילתו מזכיר - הזכרה נמי ריצוי שאלה היא, אלא סופו מאי ריצוי שאלה איכא? אלא מחוורתא כדעולא.

רש"י (מיוחס אליו): דהזכרה נמי צורך שאלה היא - שמרצה תחילה, לפי שאי אפשר לו לשאול ביום טוב, וכיון דאיכא שאלה אבתריה, מזכיר הוא לרצויי בעלמא. אבל סופו - למה הוא מזכיר הואיל ואינו צריך לשאול מכאן ואילך, הא כיון דאפסקת מאתמול - גלית אדעתך דלא ניחא לך בהו, ואמאי מזכיר?

מפורש, שכל עניין ההזכרה היא "ריצוי שאלה".","1493","","911","True","True","False","","44","141.226.170.13","0","94876","תענית|ג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);