var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94606;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94606","0","אבקש הסבר מעט יותר טוב","07/11/21 12:04","ג כסלו","תשפ"ב","12:04","עלי","לגבי חציו עבד וחציו בן חורין. רב הונא סבר שיכול להוציא את עצמו ואילו רב נחמן סבר שלא, כי : מי שחציו עבד וחציו בן חורין — אינו מוציא לא את מינו, כיון שאין צד העבדות שבו מוציא את צד החירות של השומע.
לא ברור לי מדוע נדחתה סברת רב הונא, מדוע צד החירות שבו אינו יכול להוציא את צד החירות שבו, הרי רק מצד העבדות שבו שאינו חייב אינו יכול להוציא אבל מה זה מפריע לצד החירות להוציא את עצמו הרי לא את צד העבדות הוא מוציא אלא רק את צד החירות ?","209","","903","True","True","False","","299","84.110.114.45","0","0","ראש השנה|כט ע"א",""),new Message("94607","94606","מכיון","07/11/21 12:22","ג כסלו","תשפ"ב","12:22","אור חדש","שלא מוסבר כלל העניין הכי בסיסי ב'הוצאה י"ח' ע"י כוונה נכונה, מה עניינו, איך זה עובד, ובעיקר מה מקורו הרי שלא ניתן כלל להתחיל לברר הפרטים המסתעפים מזה..

איך כוונה או חיוב של מוציא צליל התקיעה משפיעה על היכולת של הצליל היוצא משופרו להוציא י"ח מי שמחוייב לשמוע הקול עצמו?!

היותר פשוט היה כמובן לטעון שכל ששמע צליל שופר בשיעור הנדרש יצא י"ח בדיוק כמו שכל היושב בסוכה שעשו גויים או נשים בצורה שיש בה סיכוך ודפנות בשיעור מוציאים י"ח סוכה בלי תלות בכוונות הבונה וחיובו במצווה, או באכילת מצה בליל פסח שבפשטות אין מקום כלל לכוונות באפיתה אלא רק לשאלת כשרותה ושימורה מחמץ.

וממילא כל השאלות היו מתנקזות לשאלה הפשוטה של 'קיימת גדרי החיוב הטכניים או לא'

אומנם אציין רק כהתייחסות חלקית לשאלתך האחרת בדבר ה'לימוד מידיו של משה'
שלא במקרה הובאה ה'אגדתה' הזו במשנה אלא עניין עקרוני היה כאן להרחיק קיום המצוות מקיום טכני (פגאני, מיסטי) בעלמא ולגרום לצורך ב'כוונה במצוות'
אומנם נראה שלמרות שמוסכם שמצווה הנעשית ב'כוונה' עדיפה על מעשה טכני בעלמא, בכ"ז הנסיון להלביש ב'כח' את הכוונות על מצוות התורה נעשה בצורה גסה, שלא יצרה הרמוניה אמיתית אלא הפכה לפשוט עוד פרט טכני שצריך לקיים בנוסף לשאר הפרטים הטכניים של גדרי המצווה הבסיסיים","458","","903","True","True","False","","46","77.139.145.160","0","94606","ראש השנה|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);