var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94008;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94008","0","מותר ללכת לים בשבת וביו"ט ?","07/10/21 01:38","א חשון","תשפ"ב","01:38","מרדכי דב זינגר","יש לי קצת סלט בראש
אשמח אם תעזרו לי לעשות סדר.

בסוגייתינו למדנו
ולא שטין על פני המים
גזרה שמא יעשה חבית של שייטין

לשוט = לצוף
(ע"פ רש"י שבת מ)

ים המלח = יש בעיה של רפואה גזירה משום שחיקת סממנים.
אז בשבת שאסור לטחון אסור, וביו"ט יהיה מותר
ים רגיל לשחות/לצוף/לשוט = אסור שמא יעשה חבית של שייטים
בין בשבת בין ביו"ט
ים רגיל = לעמוד להתקרר ולהנות שם מותר
(ובשבת יזהר.
א. לא לדחוף את המים שיצאו מארבע אמות.
ב. לא לצאת מהר ולטלטל מים שעליו...בשערו
וביו"ט שטילטול הותר "מתוך" ...אין צריך להזהר לשתי בעיות אלו)
====================
ואגב עניין לא שטין...
ומכייון שראיתי שחז"ל מתקשים להסביר את המילה בְּשֶׁ֣צֶף קֶ֗צֶף
(מהפסוק בְּשֶׁ֣צֶף קֶ֗צֶף הִסְתַּ֨רְתִּי פָנַ֥י רֶ֙גַע֙ מִמֵּ֔ךְ וּבְחֶ֥סֶד עוֹלָ֖ם רִֽחַמְתִּ֑יךְ אָמַ֥ר גֹּאֲלֵ֖ךְ ה' ישעיה נד ח)
חשבתי לנסות...
שט=צף... וע"י השט-צף נהיה קצף (:","807","","933","True","True","False","","393","212.76.115.124","0","0","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94018","94008","אם לא שטין","07/10/21 03:10","א חשון","תשפ"ב","03:10","יחיה","ר"ל לא צפין, הלא אין הבדל בדין לא לצוף, בין הים המלח או ים אחר!


כתבת: ומכיוון שראיתי שחז"ל מתקשים להסביר את המילה בְּשֶׁ֣צֶף קֶ֗צֶף

בבקשה, היכן ראית כן?","1493","","933","True","True","False","","60","141.226.9.104","0","94008","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94023","94018","לגבי ים המלח - נזכרתי...שבת קח:","07/10/21 10:15","א חשון","תשפ"ב","10:15","מרדכי דב זינגר","רבין הוה שקיל ואזיל אחוריה דרבי ירמיה
אגודא דימא דסדום
אמר ליה - מהו למימשי מהני מיא בשבת
אמר ליה - שפיר דמי
רש"י
מהו למימשי מהני מיא גרסינן. מי אסור משום רפואה דגזור רבנן בכל רפואות בשבת משום שחיקת סממנין ואלו מרפאות את העין:
שפיר דמי. דלאו מוכחא מילתא דלרפואה עביד אף על פי שמרפאין שרי דטעמא דרפואה דאסירא ליתא אלא גזירה שמא ישחוק סממנין דדמי לטחינה שהוא אב מלאכה:

אז... לרחוץ בים המלח - בלי לשוט.... מותר
===================
היכן ראיתי שמתקשים...
מצודות ציון
בשצף. במעט כן ת''י ואין לו דומה ","807","","933","True","True","False","","47","212.76.115.124","0","94008","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94034","94023","למימשי","07/10/21 12:08","א חשון","תשפ"ב","12:08","יחיה","(שבת ק"ח ע"ב) א"ל מהו למיטרא (למימשי) מיא בשבתא וכו' פי' ליתן בפניו. [הערוך ערך טר ב].

חברותא: אמר ליה רבין לרבי ירמיה: מהו למימשי לרחוץ את העין מהני מיא בשבת?


בעל מצודת ציון, חי ופעל לפני כ250 שנה, ולענ"ד כדאי שלא לכנותו בשם חז"ל, בפרט לא בנוסח: חז"ל מתקשים...","1493","","933","True","True","False","","73","141.226.9.104","0","94008","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94036","94034","איך הגעת לשם ? (:","07/10/21 13:44","א חשון","תשפ"ב","13:44","מרדכי דב זינגר","ייש"כ שמצאת זאת בערוך..
אני הפכתי את כל הערוך...ממשי...מימשי... ולא מצאתי.
במאירי ג"כ משמע שזה לרחוץ את הפנים.
וכן משמע גם מעצם המילה...
מהו למימשי "מהני" מיא... ולא "ב"הני מיא
(למרות שבמג"א אפשר להבין שהכוונה לרחוץ ב...)

אולי יש להבדיל בין הגירסאות
למיטרא - לממימשי

עכ"פ...
כמו שבעל המצודות הוא לא חז"ל... טעיתי.
גם החברותא הוא לא מ"ד

ייש"כ","807","","933","True","True","False","","68","212.76.115.124","0","94008","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94041","94036","ראה המצורף","07/10/21 15:01","א חשון","תשפ"ב","15:01","יחיה","גם מצינו למימשי ידיה = לרחוץ ידיו.

ובשבת של מי - שבת קח, ב: ודע, דדוקא למימשי בימא דסדום שפיר דמי, אבל לרחוץ אסור, אי משתהי בגוייהו, כדתנן לקמן סמוך ונראה:


הנני מכיר מחבר חברותא, מדובר באיש ת"ח.","1493","pdf","933","True","True","False","","90","141.226.9.104","0","94008","ביצה|לו ע"ב","0-pdf"),new Message("94049","94041","אני חפשתי את המילה "מימשי"","08/10/21 13:25","ב חשון","תשפ"ב","13:25","מרדכי דב זינגר","לא אמרתי שהוא לא ת"ח.
אבל אם אנחנו מעמיקים דברים על דיוקם כמו לגבי המצודות...
אז ... חברותא לחברותא צריך ","807","","932","True","True","False","","51","212.76.115.124","0","94008","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94050","94049","רק","08/10/21 13:35","ב חשון","תשפ"ב","13:35","יחיה","כתבתי שהמצודות אינם חז"ל. חז"ל לא מתקשים.

חברותא לחברותא: ","1493","","932","True","True","False","","47","141.226.9.104","0","94008","ביצה|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);