var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93975;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93975","0","מה ההבדל בין מקושש למגבב ?","05/10/21 16:38","כט תשרי","תשפ"ב","16:38","מרדכי דב זינגר","כ"כ אשמח לדעת
האם יש קשר בין המחלוקת לגבי חצר
בין ר' אליעזר וחכמים במשנה
לבין ת"ק ור"ש בברייתא.","807","","942","True","True","False","","331","212.76.115.124","0","0","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93976","93975","מורכב ....","05/10/21 16:59","כט תשרי","תשפ"ב","16:59","אבי גרינבלט","1. גיבוב במקרה שלנו ומזה אולי למקומות אחרים - איסוף ואסופה ובמקרה דנן , קיסמים דקים ולעיתים גם דברים אחרים ... "מודעי! עד מתי אתה מגבב דברים ומביא עלינו".
מקושש מתייחס לאיסוף קש אלא שאונקלוס "מסבך אותנו בפסוק מאד מוכר ...
"אִישׁ מְקֹשֵׁשׁ עֵצִים" (במדבר טו, לב) מתורגמות "גברא כד מגבב אעין".
בימינו ... אפילו "קולות" מקוששים ... ואח"כ ה"נבחרים" "מגבבים" שטויות ...
מתוך אתר האקדמיה ללשון עברית
"בלשוננו כיום משתמשים בשורש גב"ב בעיקר במשמעות המושאלת כגון "גיבוב דברים", וגם הצירוף 'קש וגבבה' מציין בדרך כלל דברים חסרי משקל וערך"

2. לפי פירוש תוס' , אין קשר היות ויסוד המחלוקת שונה .
יסוד המחלוקת בבריי' אליבא דמסקנת הגמרא בגלל שנראה כמכין ליום חול אליבא דת"ק ולר"ש , קדירתו מוכיחה שעושה ליו"ט.","539","","942","True","True","False","","86","176.228.51.122","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93992","93975","אפשר שההבדל ביניהם","05/10/21 20:33","כט תשרי","תשפ"ב","20:33","יחיה","מובן עפ"י התוספות ביצה לא, א: מן הקרפף ואפילו מן המפוזר - תימה, הא הוי מעמר דהוא אב מלאכה, וי"ל דלא שייך עמור אלא במקום שגדילים שם, כדמוכח בפרק כלל גדול.

לכאורה, התנא קמא עם רבי שמעון, נחלקו בדעת ר"א, עיין ר"ן עם מפרשים אחרים.","1493","","942","True","True","False","","63","141.226.9.104","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93978","93976","ואולי שורש המילה "גבינה" כשורש "מגבב"","05/10/21 17:19","כט תשרי","תשפ"ב","17:19","מרדכי דב זינגר","ששניהם זה קיבוץ חומר.

מעניין מה שציינת בתרגום...

ייש"כ

לגבי 2.
צ"ב מדוע הגמרא מביאה את דברי המשנה (ומגבב מן החצר)
כפתיח לברייתא.","807","","942","True","True","False","","53","212.76.115.124","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93979","93978","בפתיח מסתיים הענין","05/10/21 17:45","כט תשרי","תשפ"ב","17:45","אבי גרינבלט","והעיקר הוא ענין הציבורין שהרי לאחר הגיבוב , יש הנוהגים ליצור ציבורין.

לגבי הפתיח בודאי שאינו מאותו השורש. למעשה גם לא לגמרי אותה הפעולה שכן הגיבון הוא למעשה הפרדת הנוזלים מהמוצקים והתקשותם (בנוסף ראה מלבי"ם איוב י,י).
בהלכות שבת , האחד משום בונה והאחר מן הסתם אינו קשור לבונה.","539","","942","True","True","False","","70","176.228.51.122","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93981","93979","לגבי בונה","05/10/21 18:00","כט תשרי","תשפ"ב","18:00","אור חדש","ר"א שמותי הוא

אם אין בנין בכלים כש וכש שאין בנין באוכלים לב"ה, בפשטות גם לחילוק התוס'

ואעפ שפסקו כן הרמ והבי","458","","942","True","True","False","","51","176.12.206.152","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93982","93981","לא הבנתי את השייכות","05/10/21 18:03","כט תשרי","תשפ"ב","18:03","אבי גרינבלט","עלה נושא הגיבון ואינו קשור לעניין דידן.","539","","942","True","True","False","","58","176.228.51.122","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93983","93982","התייחסתי","05/10/21 18:14","כט תשרי","תשפ"ב","18:14","אור חדש","רק לנושא הצדדי שהזכרתם, 'מגבן משום בונה', הערה צדדית בעלמא","458","","942","True","True","False","","45","176.12.206.152","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93987","93983","אם כבר הזכרת ...","05/10/21 19:13","כט תשרי","תשפ"ב","19:13","אבי גרינבלט",""רב נחמן בר גוריא איקלע לנהרדעא בעו מיניה חולב משום מאי מיחייב אמר להו משום חולב מחבץ משום מאי מיחייב אמר להו משום מחבץ מגבן משום מאי חייב אמר להו משום מגבן אמרו ליה רבך קטיל קני באגמא הוה אתא שאיל בי מדרשא אמרו ליה חולב חייב משום מפרק מחבץ חייב משום בורר מגבן חייב משום בונה" , האם ר"א חולק בזה ?","539","","942","True","True","False","","73","176.228.51.122","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93988","93987","להפך","05/10/21 19:23","כט תשרי","תשפ"ב","19:23","אור חדש","מה שאמרו בבית המדרש זו שיטת ר"א ואילו שיטת רבנן בפשטות כב"ה שאין בכל זה כלום:
...משום רבי אליעזר אשה לא תעביר סרק על פניה מפני שצובעת
תנו רבנן החולב והמחבץ והמגבן כגרוגרת המכבד והמרבץ והרודה חלות דבש שגג בשבת חייב חטאת הזיד ביום טוב לוקה ארבעים דברי ר' אליעזר
וחכ''א
אחד זה ואחד זה אינו אלא משום שבות
","458","","942","True","True","False","","47","141.226.178.106","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93991","93988","לא הבנתי את שיטתך","05/10/21 20:18","כט תשרי","תשפ"ב","20:18","אבי גרינבלט","לדבריך לר"א אין בנין בכלים (היות והוא שמוטי ?) והוספת משלך , ק"ו באוכל.
לדעת ר"א מגבן חייב משום מאי ?","539","","942","True","True","False","","84","176.228.51.122","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("93993","93991","[ללא נושא]","05/10/21 20:36","כט תשרי","תשפ"ב","20:36","אור חדש","ר"א שמותי- בית שמאיי, והוא שאמר שיש בניין בגבינה
רבנן בפשטות חולקים על כל הרשימה שיש שם בבריתא (אומנם לא כן בראשונים)
עכ"פ פשוט לי שלפחות לעניין 'בונה' וודאי שב"ה שסוברים שאין בניין בכלים יסברו שאין בניין באוכלים בכ"ש, שהרי בעוד שכלים נועדו לשמש לזמן רב ונעשים(נבנים) לקיום הרי שאוכלים לסתירה ואכילה נעשים וממילא שייך בהם בניין אף פחות מבכלים","458","","942","True","True","False","","43","141.226.178.106","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("94006","93992","זו הגדרה יפה ל"מעמר".....","07/10/21 01:16","א חשון","תשפ"ב","01:16","מרדכי דב זינגר","אבל השאלה היתה מה ההבדל
בין מקושש למגבב.

ייש"כ","807","","940","True","True","False","","56","212.76.115.124","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("94007","94006","בשבת צו, ב","07/10/21 01:23","א חשון","תשפ"ב","01:23","יחיה","אמר רב יהודה אמר שמואל: מקושש, מעביר ארבע אמות ברשות הרבים הוה.
במתניתא תנא: תולש הוה.
רב אחא ברבי יעקב אמר: מעמר הוה...","1493","","940","True","True","False","","59","141.226.9.104","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("94009","94007","לעמר קש = לקושש","07/10/21 01:49","א חשון","תשפ"ב","01:49","מרדכי דב זינגר","אם הבנתי נכון. אז לעמר קש ממקום גידולו הוה מעמר
והעבירה שעשה המקושש...
או שהעביר את הקש ד"א ברה"ר
או עצם עימור/קישוש הקש הנקרא גם גיבוב
(כמו שהזכיר הרב אבי לעיל)","807","","940","True","True","False","","48","212.76.115.124","0","93975","ביצה|לג ע"ב",""),new Message("94016","94009","גם","07/10/21 02:39","א חשון","תשפ"ב","02:39","יחיה","מצאנו במפרשים בשביעית שמגבב ומקושש זהים.","1493","","940","True","True","False","","45","141.226.9.104","0","93975","ביצה|לג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);