var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=937;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("937","0","זקוק להסבר דברי רשב"ם","21/09/09 09:23","ג תשרי","תש"ע","09:23","בבא רגל","זה אומר של אבותי וזה אומר של אבותי,
האי אייתי סהדי דאבהתיה היא, והאי אייתי סהדי דאכלה שני חזקה -
אמר רבה: מה לו לשקר? אי בעי א"ל: מינך זבנתה ואכלתיה שני חזקה.
א"ל אביי: מה לי לשקר במקום עדים לא אמרינן.
הדר א"ל: אין, דאבהתך היא, וזבנתה מינך, והאי דאמרי לך דאבהתי - דסמיך לי עלה כדאבהתי;
טוען וחוזר וטוען, או אין טוען וחוזר וטוען?
עולא אמר: טוען וחוזר וטוען, נהרדעי אמרי: אינו טוען וחוזר וטוען.


רשב"ם:
הדר א"ל אין כו' - דמשום שהיו מפסידין אותו כאביי הוצרך לחזור ולטעון כן דיקא נמי דקאמר גמרא אמר ליה אביי ולא קאמר אביי אמר.

האם מישהו יכול להסביר לי את דברי רשב"ם המודגשים?
תודה מראש.","51","","5337","True","True","False","","751","84.229.11.77","0","0","בבא בתרא|לא ע"א",""),new Message("941","937","רבה הסכים לטענת אביי","21/09/09 12:45","ג תשרי","תש"ע","12:45","איצו","הרשב"ם בא להוכיח מהלשון "אמר ליה אביי" שזהו דו שיח ביניהם ולא שהוא חולק עליו - שאז הלשון המתאימה היתה "אביי אמר", שמשמעה שהוא בא לחלוק.
כן גם מוכח מהמשך הגמרא שרבה גם לבסוף פסק כטענת אביי, מזה שהיה צריך לחזור ולטעון. ולזה מתכוון הרשב"ם.
גמח"ט.","100","","5337","True","True","False","","99","95.86.76.155","0","937","בבא בתרא|לא ע"א",""),new Message("942","941",""דו שיח ביניהם" - בין מי למי?","21/09/09 13:04","ג תשרי","תש"ע","13:04","בבא רגל","בין אביי לרבה או בין אביי לטוען?","51","","5337","True","True","False","","186","84.229.11.77","0","937","בבא בתרא|לא ע"א",""),new Message("943","942","בין אביי לרבה","21/09/09 13:39","ג תשרי","תש"ע","13:39","איצו","לאחר שרבה אמר את דעתו שנאמן במיגו, אמר לו אביי שמיגו במקום עדים לא אמרינן, והסכים איתו רבה כמו שמוכיח הרשב"ם.","100","","5337","True","True","False","","125","95.86.76.155","0","937","בבא בתרא|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);