var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93670;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93670","0","ושפך את דמו","09/09/21 15:52","ג תשרי","תשפ"ב","15:52","עלי","לאחר שחיטה קיים החיוב לשפוך את הדם על העפר ולכסותו.
מאחר ואינני בקי בהלכות שחיטה אבקש לברר עניין פשוט : האם קיימת הגדרה מהי שפיכה, כלומר האם אילו שחט על גבי מזרק ונאסף הדם במזרק ( כבקרבנות ) ואח"כ שפך את הדם מהמזרק על העפר ולא שפכו ישירות מצואר בעה"ח על העפר, האם קיים בזה עדיין 'שפיכה', כלומר האם שפיכה צריכה להיות ישירה בלי שום דבר באמצע או גם באמצעות כלי או דרך דבר מה ( צינור ) ? ( והיכן המקור לכך ).","209","","963","True","True","False","","421","87.70.25.162","0","0","ביצה|ט ע"א",""),new Message("93672","93670","בסוגייתנו","09/09/21 18:27","ג תשרי","תשפ"ב","18:27","אור חדש","אם צריך להיות עפר תחת הדם לפני הכיסוי משמע שזה גופא ההקפדה- שיפול הדם על עפר ולא על דבר אחר ואח"כ יכסה בעוד עפר מלמעלה

מה מקור השאלה? הנהגת האי כיסוי במקדש?
בבהמות אין חיוב כיסוי ובעופות מלקו ולא שחטו
מה עוד ש'על הארץ תשפכנו כמים' כתיב בקודשים","458","","963","True","True","False","","58","37.46.35.66","0","93670","ביצה|ט ע"א",""),new Message("93681","93672","מה שהיה לא מובן לי","10/09/21 10:17","ד תשרי","תשפ"ב","10:17","עלי","זה שהרמב"ם פסק בפרק על כיסוי הדם בסוף הלכות שחיטה הלכה ג
'השוחט לחולה בשבת, חייב לכסות לאחר השבת; וכן השוחט כלאיים או ספק ביום טוב, מכסה דמו לאחר יום טוב'.
א. מצד מה נחשב הדבר כיסוי אם לא כיסה תחילה ואם לא כיסה בשבת /יו"ט היכן היה הדם בינתיים - בכלי ? על הקרקע ?
ב. האם בסופו של דבר זה נחשב שכיסה את הדם וקיים את המצוה ?
ג. מדוע זה פתרון רק לספק/דיעבד ומדוע הפתרון הזה אינו מוצע בכל המקרים שאסור לכסות את הדם ?
משהו חסר בהבנה שלי ואשמח להסבר פשוט ברור וממצה.","209","","962","True","True","False","","70","84.110.114.25","0","93670","ביצה|ט ע"א",""),new Message("93682","93681","לכתחילה","10/09/21 10:39","ד תשרי","תשפ"ב","10:39","אור חדש","צריך לכסות מיד אחר שחיטה

בדיעבד כ"ע מגולה יכול לכסות
אם התכסה והתגלה שוב ראה כאן



{מוכרח לציין שאני אישית לא אוהב את שיטתך לשאול שאלות בצורה עקיפה, קשה לענות כשלא ברור מה השאלה, זה נראה לי גם לא לחלוטין הגון, מעין בחינת גנבת דעת}","458","","962","True","True","False","","52","77.139.145.160","0","93670","ביצה|ט ע"א",""),new Message("93683","93682","אם שמת לב","10/09/21 11:02","ד תשרי","תשפ"ב","11:02","עלי","בכותרת כתבתי שאינני מבין מה המשמעות של שפיכה ואם יש לה הגדרה ברורה ובעיקר על גבי מה שופך וכיצד שופך ומכסה למחרת . ושאלה שניה הנובעת ממנה מדוע הפתרון של דחיית הכיסוי אינו ישים בכל המקרים שאסור בהם לכסות באותו יום.
לא היתה לי שום כוונה לשאול משהו לא ישירות ואני מצטער ששאלתי לא היתה ברורה אך לא היתה לי שום כוונה נסתרת בשאלה.
ברור לי שלכתחילה צריך לכסות מיד אך מהי הגדרת 'מיד' - ישירות על הקרקע ?
לכן שאלתי האם כשמכסה למחרת והשהה את הדם במזרק לא קיים את החיוב אעפ"י שמבחינת הכיסוי הרי שכיסה את הדם ( ואם אפשר להסביר איך יתכן הרי סו"ס נתכסה מה לי מיד מה לי לאחר זמן והרי הרמב"ם לא קבע שגם אז לא קיים את כיסוי הדם ומשמע שכן קיים )?","209","","962","True","True","False","","61","84.110.114.25","0","93670","ביצה|ט ע"א",""),new Message("93684","93683","לא מבין מה שאלתך","10/09/21 11:22","ד תשרי","תשפ"ב","11:22","אור חדש","צריך לשחוט מעל עפר=> זה המשמעות של שפיכה- על עפר דווקא
לכתחילה צריך מיד אחר השפיכה של דם הנפש לכסותו גם מלמעלה בעפר או אפר (שצריך להכין מראש ליד מקום השחיטה)
אם מסיבה כלשהי לא עשה זאת והדם עדיין מגולה (בדרך 'נס', אחרת אמור להיספג בעפר שתחתיו, לקרוש ולהתכסות באבק מלמעלה) בדיעבד יכול לכסות גם לאחר זמן ממושך
מכיוון שדחיית הכיסוי בד"כ תגרום לביטול המצווה אין לשחוט ע"מ לכסות בעתיד","458","","962","True","True","False","","61","77.139.145.160","0","93670","ביצה|ט ע"א",""),new Message("93685","93684","אבל","10/09/21 14:08","ד תשרי","תשפ"ב","14:08","עלי","זאת בדיוק שאלתי.
לדבריך אם אינו יכול לכסות ביו"ט כי אין לו עפר תחוח ( או אפר חם ) מוכן ועבר ושחט, צריך להמתין עד מוצאי יו"ט ואז לכסות, אבל כתבת שבד"כ הדם כבר נספג ונתבטלה המצוה. על זה שאלתי מהי שפיכה כי אם היה אפשר במקרה כזה לאסוף את הדם בכלי ( מזרק ) ולשופכו ולכסותו במוצאי יו"ט, הרי דווקא כך מתקיימת המצוה בודאי ! מדוע שישחט על גבי הקרקע ביו"ט ויכסה אם יש מה במוצאי יו"ט ( ויותר סיכוי-סיכון שהמצוה תתבטל ) ולא שיאסוף ביו"ט בכלי את הדם, וישפכנו על הקרקע ויכסהו בעפר במוצאי היו"ט ?","209","","962","True","True","False","","64","87.70.9.240","0","93670","ביצה|ט ע"א",""),new Message("93686","93685","לא נראה לי","10/09/21 14:27","ד תשרי","תשפ"ב","14:27","אור חדש","שמישהו חשב על הצעתך (אבל כדאי לנסות בספר המפתח)
וכרגיל
או שזה בגלל שחשבו והבינו שזה לא נכון לעשות כך
או שלא חשבו והצעתך יכולה להיות פתח לשינוי הלכתי","458","","962","True","True","False","","56","77.139.145.160","0","93670","ביצה|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);