var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93589;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93589","0","מה ההגיון","02/09/21 19:21","כה אלול","תשפ"א","19:21","אור חדש","שאחר שטענה הגמ' שאם התרנגולת מותרת לאכילה אז פשוט שלכו"ע יש להתיר הביצה מדין אוכלא דאיפרת
לשלב שאומרים שאם לבש אין מוקצה (וממילא התרנגולת עצמה מותרת באכילה) עדיין מסתבר לאסור מדין נולד
הרי זה בדיוק נגד סברת אוכלא, שעד עכשיו הביצה היתה חלק מהתר אז גם בהיפרדה לא שייך לחדש בה איסור

ואולי צ"ל שגם למ"ד אין מוקצה הכוונה רק שיכול להתחרט על 'הקצאה בסתם' ולחליט שבעצם רוצה להשתמש או לאכול הדבר ומרגע ההחלטה יהפוך להיות התר (למפרע מעיוט) אך אם לא יתיר נשאר הדבר בהקצאה
וממילא תרנגולת שהטילה ורק לקח ביצתה ולא שחטה, קבע הת' להיות מוקצה וממנה הביצה אסורה ג"כ
וחידוש גדול נלמד- אם היה שוחט האם ממילא היה מתיר גם הביצה","458","","969","True","True","False","","395","147.161.9.243","0","0","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93596","93589","ראה תוספות כאן ד"ה דלמא","03/09/21 15:29","כו אלול","תשפ"א","15:29","יום יום ידרשון","","919","","968","False","True","False","","101","95.86.103.203","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93625","93589","לענ"ד","05/09/21 07:50","כח אלול","תשפ"א","07:50","אבי גרינבלט","כאשר הגמרא פונה לדון במוקצה היא למעשה לא דנה (=לא יצוייר שלא משתמשים במושג זה) במושג "אוכלא דאפרת" אלא רק בדיני המוקצה/נולד.

(שאלה יפה)","539","","966","True","True","False","","59","77.127.28.147","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93610","93596","לא רואה קשר","04/09/21 23:32","כז אלול","תשפ"א","23:32","אור חדש","לשאלתי","458","","967","True","True","False","","50","77.139.145.160","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93630","93610","[ללא נושא]","05/09/21 09:10","כח אלול","תשפ"א","09:10","יום יום ידרשון","כתבת "שאם לבש אין מוקצה (וממילא התרנגולת עצמה מותרת באכילה) עדיין מסתבר לאסור מדין נולד"
ולכן הפניתי לתוס', שאומר שב"ש מודים בבעלי חיים שהם מוקצה, כלומר שהתרנגולת עצמה אינה מותרת באכילה, ולכן מובן איך יש בביצה דין נולד.
[אחר כך שמתי לב שדברי תוס' קשים מהמשך הגמ' בע"ב, שאין הבדל בין התרנגולת לביצה, ואולי לא הבנתי נכון את דבריהם]","919","","966","True","True","False","","104","95.86.103.203","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93626","93625","אבל הגמרא","05/09/21 08:32","כח אלול","תשפ"א","08:32","אור חדש","דנה במוקצה מההתחלה?!","458","","966","True","True","False","","63","77.139.145.160","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93627","93626","ולכן ?","05/09/21 08:36","כח אלול","תשפ"א","08:36","אבי גרינבלט","","539","","966","False","True","False","","47","77.127.28.147","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93631","93627","ולכן מוכח","05/09/21 09:31","כח אלול","תשפ"א","09:31","אור חדש","שהגמרא כן דנה ביחס אפרת-מוקצה
ואכ תרוצך לא מובן","458","","966","True","True","False","","64","147.161.13.146","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93636","93630","עוד לפני ע"ב","05/09/21 11:45","כח אלול","תשפ"א","11:45","אור חדש","בפשט מהלך הגמרא בע"א דבריהם לא מיישבים דבר
הרי הגמ' מניחה רק שני צדדים, או שיש מוקצה ואז גם הביצה צריכה להיות אסורה או שאין ואז גם הביצה צריכה להיות מותרת, וכעת אנו בשלב שאין לב"ש מוקצה (בתרנגולת עצמה) אז מה שייך מוקצה דבע"ח, אם היו סוברים מוקצה בתר' היה זה צד א' ומה לי מוקצה בסתם או מוקצה כי היא בע"ח?!","458","","966","True","True","False","","85","77.139.145.160","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93638","93631","אפשר גם","05/09/21 12:36","כח אלול","תשפ"א","12:36","אבי גרינבלט","לנסות לימוד בכיוון חדש וזה מה שהגמרא עטשה לענ"ד","539","","966","True","True","False","","59","2.53.7.72","0","93589","ביצה|ב ע"א",""),new Message("93640","93638","[ללא נושא]","05/09/21 12:47","כח אלול","תשפ"א","12:47","אור חדש","גמ' במאי עסקינן אילימא בתרנגולת העומדת לאכילה מאי טעמייהו דבית הלל, אוכלא דאפרת הוא? אם סוברים שהתר' לא מוקצה אין סברא לאסור הביצה לב"ה הרי אוכלא דיאפרת מתיר בעיית המוקצה האפשרית בביצה

אלא בתרנגולת העומדת לגדל ביצים מאי טעמייהו דבית שמאי מוקצה היא? אם סוברים שהתר' מוקצה אין סברא להתיר הביצה


ומאי קושיא דלמא בית שמאי לית להו מוקצה? ומובן למה ביצה מותרת
קא סלקא דעתין אפילו מאן דשרי במוקצה בנולד אסר, מאי טעמייהו דבית שמאי? מעלים כעת בדעתנו שניתן לסבור שאין סתם מוקצה בעולם (וממילא התרנ' מותרת באכילה לגמרי) ובכ"ז עדיין לאסור הביצה שנפרדה ממנה מדין 'נולד'
אומנם, גם אם ניתן לקבל שיש הבדל בין נולד למוקצה עדיין, מי שרק לפני רגע טען שלא יעלה על הדעת שחתיכת תרנגולת אפויה שחתכת מהצד הפנימי והנסתר שלה תהיה אסורה ובאותה מידה אין להעלות על הדעת לאסור הביצה שאומנם היתה בלועה בתוכה אך גם 'חלק ממנה' וממילא מותרת בדיוק כמו הבשר הפנימי (זו סברת אוכלא) לא הסביר כאן כלל למה מקבל כאן שניתן לאסור הביצה ועוד תמה על ב"ש שמתירים במקום לקפוץ 'היי אבל זה אוכלא דאיפרת'

עד כאן (אי) הבנתי בגמרא, לא הבנתי כיצד למדת אתה אותה","458","","966","True","True","False","","71","77.139.145.160","0","93589","ביצה|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);