var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9356;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9356","0","זריקת הדם בשבת","27/04/11 12:22","כג ניסן","תשע"א","12:22","עציוני","בסוגיית "אמרינן לאדם חטא בשביל שתזכה" (דף מ"ח) מביאה הגמרא:

"כבשי עצרת ששחטן שלא לשמן או ששחטן בין לפני זמנן בין לאחר זמנן הדם יזרק והבשר יאכל ואם היתה שבת לא יזרוק ואם זרק הורצה להקטיר אימורין לערב "

ומסביר רש"י: "לא יזרוק דכיון דאידחי מקרבן ציבור תו לא דחי שבת"

איזו מלאכה יש בזריקת הדם שצריך להגיד שאינה דוחה שבת? מה אכפת לנו שיזרוק את הדם?
ברור שלא מקריבים קרבן יחיד בשבת, שכן שחיטה והעלאת אימורין הן מלאכות. אבל זפה מדובר על קרבן שכבר נשחט - מה הבעיה לזרוק את דמו בשבת?!","159","","4751","True","True","False","","1098","132.70.40.183","0","0","מנחות|מח ע"א",""),new Message("9358","9356","מתוך ספר איזהו מקומן","27/04/11 12:29","כג ניסן","תשע"א","12:29","ברוך","א. איסור דרבנן של תיקון הזבח (תוספות נזיר כח: ד"ה כבשי)
ב. איסור דרבנן של צובע (אמרי בינה דיני יו"ט סימן ה ד"ה לכאורה)

אמנם, כיון וכבר העלית את הנושא יש לי שאלה נוספת:
הגמרא אומרת כי לו ניתן היה לאכול את הקרבן בשבת, היינו אומרים עמוד וחלל את השבת על מנת להקריבו. וקשה לי, סוף סוף מצות אכילת הקרבן היינו מצות קדשים ולא מצות שבת, ומאי אכפת לן שיעשה הדבר בתוך שבת? ואולי צריך לומר שיש מצוה בעצם האכילה בשבת שהיא תענוג, אך אם כן נבוא להתיר כל מלאכת אוכל נפש בשבת?","86","","4751","True","True","False","","334","77.125.123.165","0","9356","מנחות|מח ע"א",""),new Message("9360","9358","אולי היא גופא תשובת הגמרא","27/04/11 13:10","כג ניסן","תשע"א","13:10","עציוני","אולי כך אפשר להסביר את דחיית הגמרא - עמוד וחטא באיסור שבת כדי להרויח מצות קדשים לא אמרינן. היינו מתירים לעבור על איסור שבת רק אם היינו מרויחים משהו שקשור לשבת עצמה (כעין רודה את הפת), אך לא נתיר איסור על מנת להרויח בתחום אחר לגמרי (הנקרא כאן 'חול' היינו: לא קשור לשבת, ואני מודע לדוחק הלשוני) .
אמנם רש"י ותוס' לא הבינו כך את הגמ'.

וביחס לתשובתך לשאלתי - האם איסורי דרבנן נהגו במקדש? כידוע, אין שבות במקדש, אך אולי יש לחלק בין איסורי דרבנן של שבות (גזירות שמא) למלאכות דרבנן (הרחבות של מלאכות דאוריתא).","159","","4751","True","True","False","","243","132.70.40.183","0","9356","מנחות|מח ע"א",""),new Message("9371","9360","ואולי חדא בחברתא מתרצא","27/04/11 18:22","כג ניסן","תשע"א","18:22","ברוך","איתא בפסחים מז ע"א:
"שבות קרובה - התירו, שבות רחוקה - לא התירו"
ומבאר רש"י שם:
"שבות קרובה - של יום טוב עצמו, או של אותה שבת עצמה, שצריכה לבו ביום במקדש - התירו.
שבות רחוקה - לדחות שבות יום טוב זה בשביל שבת שניה - לא התירו במקדש."

ובזה מיושבות שתי הקושיות. אמנם מדובר באיסורים דרבנן בלבד, אך שבות רחוקה, כלומר שלא עבור השבת, לא התירו במקדש. וזוהי גם הסיבה מדוע מדגישה הגמרא שהבשר יוכל להאכל רק ביום חול. דאע"פ שמצד דיני 'עמוד וחטא' לא היינו מתירים אף אם היה ניתן לאכול בשבת (כיון שהרוח הוא בקדשים ולא בשבת), הרי שהיה צריך להתיר מצד שאין שבות במקדש. ועל כן מדגישה הגמרא שהרווח יהיה רק ביום חול, ולזה לא התירו שבות.","86","","4751","True","True","False","","422","77.125.123.165","0","9356","מנחות|מח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);