var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9309;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9309","0","שבועת מודה במקצת וטענת פטור שומר","26/04/11 00:11","כב ניסן","תשע"א","00:11","גיא","ת''ש דתני רמי בר חמא ארבעה שומרין צריכין כפירה במקצת והודאה במקצת שומר חנם והשואל נושא שכר והשוכר היכי דמי לאו דא''ל הילך

באותה דוגמא שתובע התובע שלוש פרות מהשומר,והשומר
כופר לגמרי באחת מהפרות.
מודה שהוא חייב לו אחת מהפרות.
ובשלישית טוען שהוא פטור מטעם פטור שומר כגון אונס במקרה של שומר חינם.

אם מחשיבה הברייתא את ההודאה של השומר באחת מהפרות כ"הילך",דהיינו שהפרה הראשונה שמודה בה השומר מזומנת לו בכל מקום שהוא ושרק יבוא התובע ויקח אותה וכבר אינה נחשבת כלל חלק מהתביעה-ניסוח התביעה משתנה לכזה

תובעו מהשומר שתי פרות,אחת מהן כופר ובשניה טוען פטור שומר.

אם כך,מדוע השבועה היא על הפרה האחרונה,בה הוא טוען פטור שומר?אלא על מה היה צריך להשבע,על הפרה בה הוא כופר!(שעל מה שכפר הוא נשבע,כדין מודה מקצת הטענה שהשבועה היא על כפירתו,וכאן השבועה היא לא על כפירה,אלא על טענת פטור שומר)

האם יש לדבר חשיבות על איזה פרה הוא נשבע,על זה שהוא כופר בה או על זאת שהוא טוען שהוא פטור ממנה בגלל אונס(אם הוא שומר חינם או שכר)?

או שזה לא משנה,וכל עוד הוא נשבע על פרה אחת מתוך שתיים זה בסדר?
כי בכל זאת יש פה שוני בין מודה במקצת לבין הנ"ל.

תודה רבה בשורות טובות","174","","4753","True","True","False","","1109","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ה ע"א",""),new Message("9311","9309","חיוב שבועת השומרין הוא עם כפירה והודאה","26/04/11 00:33","כב ניסן","תשע"א","00:33","המכריע","הנידון של רמי בר חמא הוא על "שבועת השומרין" שזה ודאי הכוונה על הטענה המיוחדת לשומר, שו"ח מאבידה ומעלה, שו"ש מאונס ומעלה. אלא שרמי ב"ח סובר שמכיון שהמילים "כי הוא זה" דמיניה ילפינן הודאה וכפירה, נאמרו בפרשת שומרין, על כרחינו אין לחייב שבועת השומרים ללא שיהא "בנוסף" לטענת השומרים גם כפירה והודאה. הראיה של הגמרא רק שהרי סביר שאת מה שמודה הוא מביא מיד, ואם נאמר כמ"ד הילך פטור, כלומר שברגע שעל ההודאה אומר הילך, אין זה כפירה והודאה, (ההודאה "יוצאת מהתמונה") אלא רק כפירה, אם כן איך אפשר לחייב את שבועת השומרים שעליה אנו דנים, והרי אין לצידה כפירה והודאה, אלא רק כפירה.

על הכפירה באמת ייתכן מאד שנחייב מדין שבועת מודה במקצת, אילו הילך חייב, בנוסף למה שנחייב שבועה על טענת השומרים. וזו השאלה שהעלית בשאלתך הקודמת שעליה כבר האריכו מאד הראשונים, וכנ"ל.","199","","4753","True","True","False","","226","95.86.108.60","0","9309","בבא מציעא|ה ע"א",""),new Message("9331","9311","תודה רבה","26/04/11 19:38","כב ניסן","תשע"א","19:38","גיא","לאחר עשרות קריאות חוזרות של ההסבר שלך נתיישבה דעתי","174","","4753","True","True","False","","109","84.108.221.200","0","9309","בבא מציעא|ה ע"א",""),new Message("9332","9331","זה מחייב בפעם הבאה להסביר טוב יותר","26/04/11 20:42","כב ניסן","תשע"א","20:42","המכריע","","199","","4753","False","True","False","","138","95.86.108.60","0","9309","בבא מציעא|ה ע"א",""),new Message("9341","9332","לא ממש לא אתה מסביר טוב","26/04/11 23:51","כב ניסן","תשע"א","23:51","גיא","אני תמיד קורא כל דבר עשרות פעמים,קראתי גם עשרות פעמים את ההסבר של שוטנשטיין.","174","","4753","True","True","False","","131","84.108.221.200","0","9309","בבא מציעא|ה ע"א",""),new Message("9357","9341","אני מקנא בך","27/04/11 12:26","כג ניסן","תשע"א","12:26","המכריע","נפעמתי מאד ממה שכתבת. אני בטוח שעמל התורה שלך מאיר וזורח בכל העולמות. מי יודע כמה גזירות קשות מתבטלות בזכותך. אני מרגיש שזו זכות מיוחדת לקחת חלק קטן בתורתך.","199","","4752","True","True","False","","164","95.86.94.188","0","9309","בבא מציעא|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);