var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9256;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9256","0","בסוגיית שלא עשני בור ועבד","22/04/11 17:55","יח ניסן","תשע"א","17:55","המכריע","כמדומה שברש"י שלש פעמים ב' לישני אזלי לשיטתם.
א. מאי כולי האי, פי' א' משוית נפשך וכו'. פי' ב' בור בר מצוות כלומר פי' שני מפרש את הברכות על רקע החיוב במצוות משא"כ פי' א'.
ב. היינו אשה. לא' אשה שפחה לבעלה. לב' בהמשך הקו הקודם חיובה במצוות כעבד.
ג. זיל טפי. לא' מזולזל. לב' למרות שחיובו שוה כדאי לפרטו רק כדי להשלים לג' ברכות. (כנראה יש איזה ענין בחיזוק הרעיון בג' אנפי).","199","","4764","True","True","False","","1125","95.86.103.26","0","0","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9258","9256","הקשר לסוגיא","22/04/11 17:58","יח ניסן","תשע"א","17:58","המכריע","מדוע הביאו את המימרות ר' מאיר של מאה ברכות וג' ברכות כאן?

יתכן שמאה ברכות הן בחשבון ג' אלו וזה הקשר ביניהם. אבל מה הקשר שלהם יחדיו לענייננו?

לפי פי' ב' ברש"י א"ש טפי, שזה קשור לענין זמן גרמא דנשים פטורות הנ"ל. ולפי' א' בדוחק זה גם קשור כי איירינן בנשים ו"פחיתותן".","199","","4764","True","True","False","","129","95.86.103.26","0","9256","מנחות|מד ע"א",""),new Message("9261","9258","לשון התוספתא","22/04/11 18:30","יח ניסן","תשע"א","18:30","דוד כוכב","תוספתא מסכת ברכות (ליברמן) פרק ו הלכה כד:
"היה ר' מאיר או' אין לך אדם מישראל שאין עושה מאה מצות בכל יום קורא את שמע ומברך לפניה ולאחריה אוכל פתו ומברך לפניה ולאחריה ומתפלל שלשה פעמים של (שמונה) שמונה עשרה ועושה שאר כל מצות ומברך עליהן".

משמע שתיקנו ק' ברכות, ושלשת הברכות גוי-אשה-בור/עבד בכללן.
ובזה ניחא דברי החיד"א שהמשמעות מכך שהיה מי שהוסיף בפירות בשבת, שהיה יחיד בזה והוא מידת חסידות. כי לשון חייב אינו על השלמת ק' ברכות, אלא על אותן ק' ברכות בזמן חלותן.","125","","4764","True","True","False","","116","95.86.72.237","0","9256","מנחות|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);