var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92378;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","69"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","43"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92378","0",""שלם לך ר' יהודה בן בתירא דאת בנציבין","08/08/21 20:53","ל אב","תשפ"א","20:53","אלעד סטופל","ומצודתך פרוסה בירושלים".
זכורני שאחד האחרונים דן בגמרא זו ומפרש אותה לפי הפסוק "ויבוא יעקב שלם" (שלם בגופו, בממונו, בתלמודו).
אודה למי מאנשי הפורום שיש לו גישה למאגרי המידע התורניים, אם יוכל לאתר פירוש זה. נדמה לי שזה פירוש של חסידים.","282","","1006","True","True","False","","329","95.86.99.183","0","0","פסחים|ג ע"ב",""),new Message("92380","92378","חתם סופר - פסחים ג, ב","08/08/21 21:27","ל אב","תשפ"א","21:27","יחיה","שלם לך ריב"ב, שאת בנציב', ומצ"פ בירושלים.
הנה זכה את הרבים, שעשו פסח כהוגן על ידו, וזכותם תלוי בו, כאלו גם הוא עשה פסח, וראוי לברכה, שיזכה גם הוא לעשות פסח כראוי בעצמו, ששכר מצוה מצוה.
והנה המניעה שלא עלה, הי' כמ"ש תוס', שלא הי' לו קרקע, או שהי' זקן, ע"כ שלחו לו ברכת שלם עלך, שיהי' שלם בממונו, ויקנה קרקע, ושלם בגופו, שיחלפהו ה' כח לעלות ברגליו...
ועיין עוד המצורף.","1493","pdf","1006","True","True","False","","69","141.226.162.129","0","92378","פסחים|ג ע"ב","0-pdf"),new Message("92390","92378","פירוש של "חסידים"!????!!!??","09/08/21 05:29","א אלול","תשפ"א","05:29","אלף בית רשי","למה? וכמובן החתם סופר לא היה חסיד כידוע המעשה ואכמ"ל
ממזמן תמהתי על איפיוני פירושים לפי מגדר, ואני תמיד משתעשע להגיד לליטאי מיסנגד אמיתי, איזה פירוש של המהרש"א בחידושי אגדות, או איזה פירוש של הגר"א על משלי, ולעטוף את זה בהגייה חסידית כולל הטעמה וגילגול עיניים. ואז השומע מפטיר נו א חסידישע תורה ואני אוהב אחר זמן להמציא לו את המקור","278","","1005","True","True","False","","127","96.20.220.141","0","92378","פסחים|ג ע"ב",""),new Message("92446","92390","חלילה וחס לא התכוונתי למתוח ביקורת על","10/08/21 20:51","ב אלול","תשפ"א","20:51","אלעד סטופל","החסידים וגם לא ידעתי שהדבר מובא בשם החתם סופר.

גדלתי והתחנכתי ש"כולם אהובים, כולם ברורים, כולם גיבורים וכולם קדושים, וכולם פותחים את פיהם" ויש לשמוע ולכבד דברי כולם ומזה ומזה יתקלס שמו.

ואסיים בדברי הגמ' בתחילת מסכת חגיגה (ג:):

"...בעלי אסופות אלו תלמידי חכמים שיושבין אסופות אסופות ועוסקין בתורה הללו מטמאין והללו מטהרין הללו אוסרין והללו מתירין הללו פוסלין והללו מכשירין שמא יאמר אדם היאך אני למד תורה מעתה תלמוד לומר כולם נתנו מרועה אחד אל אחד נתנן פרנס אחד אמרן מפי אדון כל המעשים ברוך הוא דכתיב (שמות כ, א) וידבר אלהים את כל הדברים האלה אף אתה עשה אזניך כאפרכסת וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי מטמאים ואת דברי מטהרים את דברי אוסרין ואת דברי מתירין את דברי פוסלין ואת דברי מכשירין".","282","","1004","True","True","False","","43","95.86.99.183","0","92378","פסחים|ג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);