var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92157;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92157","0","אם כן היית נוהג...","04/08/21 10:58","כו אב","תשפ"א","10:58","אריה א","לכ' פשוט שאם הסוכה פסולה אז לא קיים מצוה זאת מימיו... למה צריך להכניס עניין זה..היה מספיק לומר לא יצאת ידי חובה.. או סוכתך פסולה... או לא יצאת ידי חובה... למה להוסיף אם כן היית נוהג (כל ימיך) לא יצאת ..מימיך...?","1068","","1017","True","True","False","","338","79.77.107.79","0","0","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92174","92157","באמת יש לשאול עוד","04/08/21 16:54","כו אב","תשפ"א","16:54","עלי","מה חשבו ב"ש לגבי התנהלות ב"ה הרי חיו עימם בשלום ?! וגם היכן דרך הארץ ?
ראה שמהירושלמי ברור ( וכך גם נפסק ) שלבסוף הודו ב"ה לב"ש.
ועוד קשה, מדוע אם כן לא אמרו ב"ש לב"ה מתחילה : והלא הלכו זקני ב"ש וב"ה לרבי יוחנן בן החורוני שעשה סוכתו קטנה ושולחנו בבית ואמרו לו זקני ב"ש שלא קיים מצות סוכה מימיו אם נהג כך ( ועד היום לא נהג כך ? ולא ידעו זאת ? ), ומכאן ראיה לשיטתנו ועוד, ששתקו זקני ב"ה ולא אמרו לו דבר לתמוך בו !? כן. אף אני בקשתי שהעניין יוסבר הרבה יותר ברור.","209","","1017","True","True","False","","55","87.70.117.124","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92208","92157","ב"ש לשיטתם","05/08/21 10:48","כז אב","תשפ"א","10:48","יחיה","בכתובות טז, ב תנו רבנן: כיצד מרקדין לפני הכלה?
בית שמאי אומרים: כלה כמות שהיא, ובית הלל אומרים: כלה נאה וחסודה.
אמרו להן ב"ש לב"ה: הרי שהיתה חיגרת או סומא, אומרי' לה, כלה נאה וחסודה? והתורה אמרה: מדבר שקר תרחק!
אף כאן, הם אמרו לו את האמת "כמות שהיא"!","1493","","1016","True","True","False","","67","141.226.162.129","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92248","92157","בתוספתא מסכת סוכה","05/08/21 19:37","כז אב","תשפ"א","19:37","אמלתראות","בתוספתא מסכת סוכה לא הובא אף פעם מחלוקת ב"ש לב"ה","267","","1016","True","True","False","","43","172.58.230.175","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92209","92174","ביבמות יד, ב","05/08/21 11:11","כז אב","תשפ"א","11:11","יחיה","ת"ש: אף על פי שנחלקו ב"ש וב"ה בצרות, ובאחיות, בגט ישן, ובספק אשת איש, ובמגרש את אשתו ולנה עמו בפונדק, בכסף ובשוה כסף, בפרוטה ובשוה פרוטה, לא נמנעו ב"ש מלישא נשים מבית הלל, ולא ב"ה מבית שמאי, ללמדך, שחיבה וריעות נוהגים זה בזה, לקיים מה שנאמר: האמת והשלום אהבו...
האמת תחילה, ורק אחר כן השלום!

ועוד קשה, מדוע אם כן לא אמרו ב"ש לב"ה מתחילה...
הקושיה הזאת קיימת תמיד, כל מקום שהופכים ראיה, ואומרים "משם ראיה".
לכאורה, הדבר באמת אינו משמש ראיה, הרי גם אם אמרו לו מה שאמרו, מי אומר שרבי יוחנן הסכים?!","1493","","1016","True","True","False","","54","141.226.162.129","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92210","92208","השאלה היא בעצם","05/08/21 12:05","כז אב","תשפ"א","12:05","עלי","מאחר ובסופו של דבר הודו ב"ה לב"ש, מה הוסיף סיפור המעשה, הרי יכול היה רבי לשנות במשנה את המחלוקת ולסיימה בכך שהודו ב"ה לב"ש. מה הוסיף הסיפור שתחילה טענו ב"ה שלא אמרו לו כלום ( וכנראה התכוונו לזקני ב"ה בלבד ) וענו להם ב"ש שלא כך היה מעשה ?
האם הודו ב"ה לב"ש רק בעקבות הביקור אצל רבי יוחנן בן החורונית ?","209","","1016","True","True","False","","51","84.110.114.25","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92233","92209","הדבר לא אמור לשמש ראיה","05/08/21 15:09","כז אב","תשפ"א","15:09","בניה","אפשר לקרוא את המשנה כ-"אמרו להם ב"ש: משם ראיה!" וגם "אמרו להם ב"ש: משם ראיה?!"
אם נקרא "משם ראיה!" אז יהיה קשה כמו שהקשית, אבל על פי רש"י יש לקרוא "משם ראיה?!" (בלשון רש"י- משם ראיה. בתמיה:) ולכן אין קושי, כיוון שב"ש לא ניסו כלל להוכיח את דעתם אלא לדחות את הוכחת ב"ה.","1416","","1016","True","True","False","","27","213.151.52.76","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92228","92210","ייתכן","05/08/21 14:40","כז אב","תשפ"א","14:40","יחיה","לומר שאכן הודו ב"ה לב"ש, רק בעקבות הביקור אצל רבי יוחנן בן החורונית.

אך כמה לקחים אחרים חשובים, למדו ממעשה ההוא;

בברכות יא, א: תני רב יחזקאל: עשה כדברי בית שמאי - עשה, כדברי בית הלל - עשה. רב יוסף אמר: עשה כדברי בית שמאי - לא עשה ולא כלום, דתנן: מי שהיה ראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית - בית שמאי פוסלין, ובית הלל מכשירין. אמרו להם בית הלל לבית שמאי: מעשה שהלכו זקני בית שמאי וזקני בית הלל לבקר את רבי יוחנן בן החורנית. מצאוהו שהיה ראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית, ולא אמרו לו כלום. אמרו להם: משם ראיה? אף הם אמרו לו: אם כן היית נוהג, לא קיימת מצות סוכה מימיך...
רש"י: לא קיימת כו' - וכי היכי דעשה כדברי בית הלל לא עשה ולא כלום לדברי בית שמאי, אף העושה כדברי בית שמאי לא עשה ולא כלום לדברי בית הלל.

עירובין יג, ב: אמר רבי אבא אמר שמואל: שלש שנים נחלקו בית שמאי ובית הלל, הללו אומרים הלכה כמותנו והללו אומרים הלכה כמותנו. יצאה בת קול ואמרה: אלו ואלו דברי אלהים חיים הן, והלכה כבית הלל. וכי מאחר שאלו ואלו דברי אלהים חיים מפני מה זכו בית הלל לקבוע הלכה כמותן - מפני שנוחין ועלובין היו, ושונין דבריהן ודברי בית שמאי. ולא עוד אלא שמקדימין דברי בית שמאי לדבריהן. כאותה ששנינו: מי שהיה ראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית, בית שמאי פוסלין ובית הלל מכשירין. אמרו בית הלל לבית שמאי: לא כך היה מעשה שהלכו זקני בית שמאי וזקני בית הלל לבקר את רבי יוחנן בן החורנית, ומצאוהו יושב ראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית. אמרו להן בית שמאי: (אי) משם ראיה? אף הן אמרו לו: אם כך היית נוהג לא קיימת מצות סוכה מימיך. ללמדך, שכל המשפיל עצמו הקדוש ברוך הוא מגביהו, וכל המגביה עצמו הקדוש ברוך הוא משפילו. כל המחזר על הגדולה - גדולה בורחת ממנו, וכל הבורח מן הגדולה - גדולה מחזרת אחריו. וכל הדוחק את השעה - שעה דוחקתו, וכל הנדחה מפני שעה - שעה עומדת לו.
רש"י: שמקדימין דברי בית שמאי לדבריהן - דקאמרי להו: מעשה שהלכו זקני בית שמאי והדר זקני בית הלל.","1493","","1016","True","True","False","","74","141.226.162.129","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92241","92233","נכון!","05/08/21 16:37","כז אב","תשפ"א","16:37","יחיה","ראה התוספות יום טוב כאן, הכותב: משם ראיה - פירש"י בתמיה ע"כ.
ואפשר לפרש בניחותא. ומאף הם א"ל הביאו ראיה, דומיא ד"משם ראייה" דסוף פרק ח' דשבת. ומיהו התם נמי איכא לפרושי בתמיהה:","1493","","1016","True","True","False","","39","141.226.162.129","0","92157","סוכה|כח ע"א",""),new Message("92256","92248","ראה בת"י שיצא מדאורייתא אבל עבר על דברי","05/08/21 21:30","כז אב","תשפ"א","21:30","אלעד סטופל","חכמים.","282","","1016","True","True","False","","50","95.86.99.183","0","92157","סוכה|כח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);