var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92137;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92137","0","קטן שהגדיל בימי הספירה","04/08/21 08:12","כו אב","תשפ"א","08:12","איתיאל","כשיש בר מצווה בימי הספירה, אני כמעט בטוח מראש על מה תהיה דרשת החתן...

יש שאלה ידועה אם הנער יוכל לספור את העומר בברכה.
לפי הדעה שכל יום נחשב למצווה בפני עצמה - ודאי יוכל לספור.
אך לפי הדעה שכל 49 הימים הם מצווה אחת ארוכה, ואם לא ספר יום אחד לא קיים את המצווה, נמצא שכיוון שאת תחילת הספירה לא ספר בחיוב, אלא רק מדין חינוך - איך יוכל לברך על חציה השניה?

***

בסוגייתנו יש עניין דומה בדעת רבי אליעזר, שמצווה סוכה צריכה להיות שבעה ימים ברצף (ושתי סעודות בכל אחת) באותה סוכה. אם פספס את ההתחלה או עבר סוכה באמצע - הלך הרצף ולא קיים את המצווה.

והנה דורש רבי אליעזר מהמילים "כל האזרח" לרבות קטן שהגדיל וגר שנתגייר באמצע החג, שאע"פ שלא התחייבו בתחילת החג - מקיימים את חלקו השני.

לכאורה נוכל להוכיח מכך שהוא הדין בספירת העומר.

אלא שהיא הנותנת!
העובדה שצריך לימוד מפורש מפסוק, שלולי שהיה הפסוק אומר לנו "כל האזרח" היינו אומרים שהם פטורים - אם כן בעומר שאין את הלימוד "כל האזרח", הסברה היא שאינם יוצאים.","842","","1003","True","True","False","","307","","0","0","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92139","92137","הברכה מדרבנן","04/08/21 08:21","כו אב","תשפ"א","08:21","אבי גרינבלט","אכן הוזכר אצלינו בשיעור הקשר בין הדברים ועדיין נחלקו הפוסקים גם לגבי קטן שהחל את הספירה ובירך בכל יום , האם ימשיך לספור בברכה או ללא ברכה לאחר שבגר.
בכ"מ לא נפסק כר"א אצלנו ולכן לא ברור שהסוגיות קשורות זו בזו.","539","","1003","True","True","False","","53","77.126.91.236","0","92137","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92141","92139","חכמים מודים","04/08/21 08:25","כו אב","תשפ"א","08:25","אור חדש","ללימודו רק לא נצרך להם לעניין סוכה","458","","1003","True","True","False","","44","147.161.15.96","0","92137","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92142","92139","נכון שלא נפסק","04/08/21 08:31","כו אב","תשפ"א","08:31","איתיאל","מה שרציתי להראות שהסברה במצוות מעין אלו (מצווה ארוכה עם כמה חלקים) שמתבטלת המצווה בהגדיל באמצע, אא"כ יש ריבוי מיוחד.

ואמנם לדידן מצוות סוכה אינה מצווה ארוכה (ובכלל אינה מצווה חיובית אלא קיומית). אבל אפשר ללמוד מכאן למצוות כאלה.

לא באתי לפסוק ויש מקום להאריך, רק להאיר כיוון נוסף (שבאורח פלא עדיין לא שמעתי בשום בר מצווה בימי העומר עד כה... אולי כי שרו והפריעו לחתנים...)","842","","1003","True","True","False","","58","","0","92137","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92145","92142","ראה מנ"ח שו","04/08/21 08:36","כו אב","תשפ"א","08:36","אבי גרינבלט","שמוכיח כי גם לשיטת הבה"ג ימשיך בברכה.
כוונתך הובהרה היטב.
יש"כ","539","","1003","True","True","False","","67","77.126.91.236","0","92137","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92149","92142","רעיון יפה מאד","04/08/21 09:21","כו אב","תשפ"א","09:21","אלעד סטופל","אך כפי שנכתב לא נפסקה הלכה כר"א.","282","","1003","True","True","False","","41","213.151.59.54","0","92137","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92217","92142","ראה המצורף","05/08/21 13:37","כז אב","תשפ"א","13:37","יחיה","כיוונתם לדעתו הגדולה!","1493","jpg","1002","True","True","False","","62","141.226.162.129","0","92137","סוכה|כז ע"ב","0-jpg"),new Message("92243","92217","יפה! מי הכותב?","05/08/21 18:04","כז אב","תשפ"א","18:04","איתיאל","מאיזה ספר זה?","842","","1002","True","True","False","","53","","0","92137","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92245","92243","מופיע בקטן בתחתית הדף","05/08/21 18:10","כז אב","תשפ"א","18:10","אבי גרינבלט","הרב יוסף ענגיל","539","","1002","True","True","False","","46","77.126.91.236","0","92137","סוכה|כז ע"ב",""),new Message("92250","92243","המחבר רבי יוסף ענגיל - גאון נורא זצ"ל","05/08/21 19:59","כז אב","תשפ"א","19:59","יחיה","","1493","","1002","False","True","False","","44","141.226.162.129","0","92137","סוכה|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);