var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92131;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92131","0","י"ד סעודות חייב לאכול - ומה עם סעודה ג'?","04/08/21 03:15","כו אב","תשפ"א","03:15","אלעד סטופל","רבי אליעזר אומר שי"ד סעודות חייב אדם לאכול בסוכה אחת ביום ואחת בלילה.
יש שהקשו: מדוע פתח "אחת ביום ואחת בלילה" ולא "אחת בלילה ואחת ביום" כפי הסדר הנכון, שהרי הסעודה הראשונה היא בלילי יו"ט ראשון?
ולכן יש שתרצו שר"א סובר למעשה ש-15 סעודות בסך הכל חייב אדם לאכול בסוכה, שהרי בשבת יש ג' סעודות, אלא שנחלק עם חכמים רק לגבי 14 הסעודות הבאות ולא לגבי סעודה ראשונה.
יש שניסו להביא ראיה מדברי ר"א שאפשר לצאת י"ח סעודה שלישית במיני תרגימא שפטורים מן הסוכה.
ובדעת רש"י על המשנה שפירש בדעת חכמים "אין לדבר קצבה" "אם רצה להתענות אין אנו זקוקים לו" הסבירו באחרונים שפשוט שאינו רשאי להתענות אלא שמצד חיוב סוכה יכול גם להתענות ולא לאכול, אבל מצד דיני יו"ט וחול המועד אסור לו להתענות.","282","","1006","True","True","False","","285","213.151.59.54","0","0","סוכה|כז ע"א",""),new Message("92133","92131","אפשר שרבי אליעזר רומז","04/08/21 03:50","כו אב","תשפ"א","03:50","יחיה","סיבתו וטעמו המפורש בגמרא. מאי טעמא דרבי אליעזר? תשבו כעין תדורו, מה דירה - אחת ביום ואחת בלילה, אף סוכה - אחת ביום ואחת בלילה.
הדירה, היינו בכל השנה, ולאו דווקא בשבת ויו"ט, אשר מתחיל בחול לעולם עם "ארוחת בוקר"! ראה לשון רש"י יומא עה, ב. גם ברשימות קדומות של מאה הברכות.

אף מפורש בהמשך, לשון הברייתא: שאל אפוטרופוס של אגריפס המלך את רבי אליעזר: כגון אני, שאיני רגיל לאכול אלא סעודה אחת ביום, מהו שאוכל סעודה אחת ואפטר?...
מבואר, שהסעודה העיקרית של היום, לא של הלילה, ויש שהיו מוותרים ומדלגים לגמרי על סעודת לילה, וגם בזה נוכל להבין מדוע פתח ב"אחת ביום" דווקא!","1493","","1006","True","True","False","","58","141.226.13.82","0","92131","סוכה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);