var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92122;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92122","0","האם מותר לטייל בחול המועד סוכות?","04/08/21 02:16","כו אב","תשפ"א","02:16","אלעד סטופל","רש"י ד"ה "הולכי דרכים ביום פטורין מן הסוכה ביום" מבאר שהפטור הוא מדין "בסוכות תשבו כעין ישיבת ביתו וכשם שכל השנה אינו נמנע מלכת בדרך בסחורה כך כל ימות החג שאינו יום טוב לא הצריכו הכתוב למנוע"

לכאורה לאור טעם זה, יש להתיר טיולים בחול המועד סוכות, הגם שמבטל מצוות ישיבה בסוכה, אך זכור לי שהאגרות משה אסר זאת.

אודה למי שיאיר עיני ויבהיר מה עמדת ההלכה בענין.","282","","999","True","True","False","","275","212.76.122.225","0","0","סוכה|כו ע"א",""),new Message("92126","92122","הרב מסביר בעצמו","04/08/21 02:37","כו אב","תשפ"א","02:37","יחיה","שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ג סימן צג:

ובדבר לצאת לטיול ולתענוג בעלמא למקום שלא יהיה לו סוכה, מסתבר לע"ד שאסור, דהולכי דרכים שאיתא בסוכה דף כ"ו כשהוא לדבר הרשות שפטורין עכ"פ ביום, הוא כשהולכין למסחר וכיוצא, שהוא צורך ממש, וגם הוא לכל אדם, שבשביל זה היה צריך לצאת גם מביתו, שלכן באופן זה מותר לצאת מהסוכה, אבל לטיול ולתענוג בעלמא, שאין לזה שום צורך, אינו כלום מה שבשביל תאותו והנאתו היה יוצא מביתו, כיון שלא היתה יציאתו אף מביתו לצורך.

והגע עצמך, אדם שיש הרבה פעמים שישן בחצרו תחת כפת השמים, משום שנהנה בזה יותר מבבית, הכי יפטר מסוכה משום שמביתו יצא בשביל זה, וא"כ למה אמר רבא מצטער פטור מן הסוכה, הי"ל לומר מי שנהנה לישב בחצר יותר מבבית והסוכה, פטור מן הסוכה...

וגם בלא זה, הא נענשין על עשה בעידן ריתחא כשמבקש טצדקי למיפטר מהמצוה כדאיתא במנחות דף מ"א, אף באופן שהיה לו הנאה בלבישת בגדים הפטורין מציצית, דודאי לא בכוונה ליפטר מציצית לבש רב קטינא לסדינא וסרבלא הפטורין מציצית.

לכן מסתבר דלילך לטיול ולתענוג למקום שליכא סוכה אסור.

שם אבן העזר חלק ד סימן לב:

והא דמסתפק כתר"ה לענין מה שכתבתי בח"ג דאו"ח סימן צ"ג, דלצאת לטיול ולתענוג בעלמא למקום שלא יהיה סוכה שאסור, דל"ד זה להולכי דרכים אפילו לדבר הרשות שפטורין, דהוא דוקא כשהוא לצורך שהיה יוצא מביתו, אבל מה שהיה הולך מביתו לתענוג בעלמא, אינו כלום מה שהיה יוצא מביתו בשביל זה, אם יש בזה חלוק בין א"י לחו"ל, ולא כתב כתר"ה טעם לספקו, דבלא טעם ודאי אין לחלק, אבל אולי כוונתו לאחד מחו"ל שבא על זמן קצר לא"י, שכל טירחא הגדולה והוצאה הגדולה היתה בשביל שרוצה לראות כל א"י, ואין לו ע"ז רק ימים מועטין, שאולי אצלו הוא צורך ממש, לא ענין טיול והנאה בעלמא, שלא נפטר בשביל הנאתו יותר לישן בבית ובחוץ מבסוכה, דראיית המקומות הוא לו צורך גדול, שלכן לזה מסתבר שמותר, אם אינו יכול להיות עוד איזה ימים בשביל הטיול, והוא לאו דוקא א"י, שיש אולי גם מצוה בזה, אלא אף הנוסע למדינה אחרת, שאיכא דברים שרוצין האינשי לראות, יהיה רשאי, אם לא יוכל להיות שם איזה ימים אחר הסוכות לראות זה.

אבל לצאת לטיול ולתענוג היציאה לבד אסור, כשלא יוכל לאכול ולישן בסוכה.
וכן כשיש לו איזה ימים לטייל אחר הסוכות, אינו רשאי אף בא"י לילך לראות במקום שלא יהיה סוכה כדכתבתי.","1493","","999","True","True","False","","62","141.226.13.82","0","92122","סוכה|כו ע"א",""),new Message("92140","92126","דברי הרב יעקב אריאל","04/08/21 08:25","כו אב","תשפ"א","08:25","אבי גרינבלט","שו"ת אוהלה של תורה
"ללמד זכות על המטיילים בסוכות ונאלצים לאכול מחוץ לסוכה, כי לציבור הדתי אין הרבה הזדמנויות לטייל בארץ. בימות החול עסוקים, בשבת אסור לנסוע ולטייל, נשאר בעיקר חול המועד, שהוא הזמן הטוב ביותר לטייל בארץ. והרי יש מצוה לטייל ד' אמות בארץ ישראל".","539","","999","True","True","False","","52","77.126.91.236","0","92122","סוכה|כו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);