var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92046;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92046","0","האם יש הבדל מהותי כלשהו","02/08/21 10:42","כד אב","תשפ"א","10:42","עלי","בין חיוב סוכה ביום לחיוב סוכה בלילה ? הרי 'סוכה תהיה לצל יומם' ובלילה כמובן אין צל והרי עיקר הסכך נועד לצל ( אשר על שמו מכונה הסוכה 'צלא דמהימנותא' ). אבל אם הדפנות והפתח פרוצים לקור של ערבי הסתו אי אפשר לשבת בסוכה בלי להצטער קצת...
אני גם שואל מפני שבדף היומי היום מחלקים בין הולכי דרכים ושומרים ביום להללו שמלאכתם זו בלילה, בעוד שהיה ראוי לחלק פשוט כך : השומרים בשעה ששומרים פטורים מן הסוכה, ולא בין יום ללילה, ולא ברור לי מדוע מחלקים דווקא בין יום ללילה ולא פשוט לפי שעת עבודתם.","209","","1001","True","True","False","","310","84.110.114.25","0","0","סוכה|כו ע"א",""),new Message("92050","92046","מדוע שיהיה הבדל","02/08/21 13:56","כד אב","תשפ"א","13:56","אבי גרינבלט","אם חובה ללון בסוכה ?
לגבי חילוק הגמרא , לענ"ד הוא נובע מצורות עיסוק שונות ומה שהיה מקובל.","539","","1001","True","True","False","","57","77.126.91.236","0","92046","סוכה|כו ע"א",""),new Message("92057","92046","בהמשך לשון הכתוב שם","02/08/21 17:05","כד אב","תשפ"א","17:05","יחיה","מובא לעיל בדף ו, ב: וסכה תהיה לצל יומם מחרב - ולמחסה ולמסתור מזרם וממטר. "מחסה ומסתור" שייכים אף בלילה, ואולי יותר בלילה.
מן האפשר גם, אשר "צל" בהשאלה, הוא לשון הכולל כל מחסה ומסתור, שכולם מכוונים בכינוי: צל.

לגבי שומרי יום ושומרי הלילה, המסתבר שעשו והחליפו השומרים "משמרות", אשר מקצתם שמרו העיר ביום, מקצתם בלילה.

הולכי דרכים, באמת אין החילוק קיים אצלם בתוספתא:
שומרי העיר ביום פטורין מן הסוכה ביום וחייבין בלילה,
שומרי העיר בלילה פטורין בלילה וחייבין ביום,
שומרי העיר בין ביום בין בלילה פטורין בין ביום ובין בלילה,
הולכי דרכים פטורין מן הסוכה ביום וחייבין בלילה
...

וכאן נוכל לבאר שהולכי דרכים, רובם דרכם אמנם לילך לאור יומם, ולנוח בלילה החשוך. רק יש שמעדיפים לילך בלילה, לפי שביום יש שמש קופחת. כ"ש אם מדובר בשליחות מוסתרת, שלא ילכו ביום אלא בלילה.","1493","","1001","True","True","False","","63","212.76.124.114","0","92046","סוכה|כו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);