var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9204;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9204","0","בדיקת תפילין ומזוזות","22/04/11 02:58","יח ניסן","תשע"א","02:58","המכריע","א. תפילין יש להן בדיקה. לכ' צ"ב הרי אי אפשר לבדוק אם נכתבו כסדרן. ומשמע שכל הסוגיא דזה פשיטא דמיירי בנאמן. והמומחה הוא שיודע דברים מסויימים, שקלא אילן פסול ובהמשך שבעינן לשמה.

ב. נראה שבאו לרמוז שהציצית היותר פשוטה יחסית אי אפשר כלל לבדוק. תפילין יותר מורכב ודוקא זה ניתן לבדיקה. ספרים הרבה יותר מושקע, וזה ניקח מכל אדם.

ג. רבי מני דייק וזבין. לכאורה הרבה יותר קל לקחת ממומחה מאשר לבדוק. ויתכן שהכוונה שהיה גם דייק - בודק, וגם רוכש ממומחה כחומרי הבריייתא. ואז מובן שזכה לברכת הסבא.

ד. מה התכוון הסבא? להצלחה ברוחניות או גם בגשמיות. ואגב קבלה בידינו שכל סבא (חוץ משבת לג) הוא ניהו אליהו הנביא זכור לטוב.

ה. מן התגר כשרה ואע"פ שאסור למכור. כלומר יותר יש לסמוך על הכלל שתגר לא מרע נפשיה מאשר על חזקת ישראל שקיים הגזירה לא למכור לעכו"ם.

ו. שמא יתלווה עמו בדרך ויהרגנו. מוכר הסיפור עם הנתיבות שאלמנתו ובתו נסעו עם עגלון גוי וניצלו בנס. ובא בחלום ואמר שהטריחוהו מן השמים להצילן וכמעט שלא הצליח בגלל שעברו על גזירה זו דלא להתייחד עם העכו"ם.","199","","4760","True","True","False","","1133","95.86.103.26","0","0","מנחות|מג ע"א",""),new Message("9214","9204","עניין א. הוזכר באשכול קודם","22/04/11 05:34","יח ניסן","תשע"א","05:34","דוד כוכב","כאן.","125","","4760","True","True","False","","100","95.86.72.237","0","9204","מנחות|מג ע"א",""),new Message("9219","9214","שלא כסדרן בתוך הפרשה","22/04/11 10:28","יח ניסן","תשע"א","10:28","המכריע","דומני שיש כאן עירוב של שני עניינים. בסימן לב בתחילתו מדובר על כתב פרשה שניה קודם ראשונה. בזה המחבר לא מביא פסול לפי שדעתו כדעת הרמב"ם שלא על זה מיירי המכילתא. ורק הרמ"א הויסיף זאת מסדר תיקון הרא"ש וכשיטת התוס'. והם נאמנים לדרכם. מבחינת המחבר אין רי"ף ורמב"ם בנושא. רא"ש ותוס' נגד סתימת הרמב"ם שמשמע שמכשיר, הלכה כהרמב"ם, והרמ"א אזיל למנהג אשכנז לפסוק בכגון דא כהרא"ש.

אבל באותו סימן בסעיף כג המחבר עצמו פוסק שטעה באות אם אי אפשר לגרר וכו' אין תקנה בגלל כסדרן. ובבית יוסף על אתר כותב שזה מלשון הרא"ש אבל כן הוא שיטת הרמב"ם בפ"א מתפילין (למרות שלגוף הדיוק ברמב"ם אפשר להתווכח אם אכן זה מוכרח בדבריו).

ועל כל פנים בשו"ע ובנו"כ אין חולק על דין זה דכתיבת הפרשה עצמה שלא כסדרן ואם כן זו הערה רבתי מהסוגיא. על הר"ן לא נוסיף כעת להתווכח.. זה נוגע לעיקרון בגישה וזה לא יסתיים לעולם, והשיחה על זה מביאה בכנפיה אמירות שאיני רוצה להיות שותף להבאתן לעולם.","199","","4760","True","True","False","","166","95.86.103.26","0","9204","מנחות|מג ע"א",""),new Message("9255","9219","ראה בשו"ת הר"ן בפנים","22/04/11 17:46","יח ניסן","תשע"א","17:46","דוד כוכב","כמדומני שאין חולק בפירוש דעתו.
אני סבור כמו אחרים שזו גם דעת הרמב"ם, למרות שהרב קאפח סבר בדבריו ששלא כסדרן פוסל.
לשיטה זו המכילתא מתבאר כדברי הגמרא בעניין הכנסת פרשיות של ראש לבתים שלא כסדרן.","125","","4760","True","True","False","","96","95.86.72.237","0","9204","מנחות|מג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);