var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91798;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91798","0","שאלה","22/07/21 11:59","יג אב","תשפ"א","11:59","עידן101","שלום! בדף יב. מביאה הגמ' בשם רבי יוחנן שכשאדם בא מהשדה וחבילתו על כתפו ומעלה ומניחה על גבי סוכתו ונמלך עליה לסיכוך זה פסול דאו' של תעשה ולא מן העשוי. בדף ח: למדנו על סוכת גנבך ורקבש שכשרות ובלבד שעשאן לשם צל ורש"י הסביר שם שלצל הוא דמיקריא סוכה שסוככת מן החורב. ולכאורה נראה שמסתבר לומר שהפסול בדף ח: הוא גם כן מדין תעשה ולא מן העשוי, לא? למה רש"י לא פירש כך? האם זה 2 פסולים שונים אולי? ולמה? אם מישהי מכיר התייחסות בחז"ל אשמח להפניות, תודה מראש :)","1525","","1017","True","True","False","","474","","0","0","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91799","91798","להלן","22/07/21 12:09","יג אב","תשפ"א","12:09","אבי גרינבלט","בדף יב החבילה הונחה מלכתחילה על הגג לצורך ייבוש ולא לצורך הצללה כלל ולכן נידון משום תולמ"ע או גזירת אוצר (באחת ההבנות).
בדף ח: מלכתחילה הסכך הונח לצל אלא שלא לשם חג סוכות (גויים וכד').","539","","1017","True","True","False","","75","77.126.91.236","0","91798","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91806","91798","לכאורה אין הכי נמי,","22/07/21 14:58","יג אב","תשפ"א","14:58","יחיה","שאף בדף ח: אם לא עשאה לצל, הפסול משום "תעשה ולא מן העשוי", שהלא עתה נמלך לשם סוכה, ורש"י שם אמנם אינו מפרש זה, היות וכל הגמרא מדברת שם ב"כשרות" של סוכות גנב"ך - רקב"ש, לא מוזכר שם שום "פסול", מלבד התנאי "שתהא מסוככת כהלכתה", וברש"י שם: לשם סוכה בעינן, ולצל הוא דמיקריא סוכה... היינו הדין עצמו, מדוע בעינן סוכה עשויה לצל, שלא שייך לתומ"ה.
תומ"ה הוא רק אח"כ, בעת שנמלך לשם סוכה. הבסיס מדוע פסול מעיקרא, שלכן נחשב "עשוי", הוא רק כלשון רש"י שם: ולצל הוא דמיקריא סוכה...","1493","","1017","True","True","False","","68","5.102.239.44","0","91798","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91917","91798","סיבת הפסול לרש"י","28/07/21 14:08","יט אב","תשפ"א","14:08","דודב","רש"י בדף ח לא מתייחס לסיבת הפסול אלא כוונת רש"י לבאר מדוע זה נחשב לסוכה אע"פ שלא נבנה לשם סוכה","1407","","1011","True","True","False","","34","2.52.193.61","0","91798","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91804","91799","תוספת קטנה","22/07/21 14:25","יג אב","תשפ"א","14:25","אור חדש","מכיוון שביב הונח מראש למחשבה פסולה הרי שאם יימלך עליה לסוכה זה נפסל בגלל תעשה ולא מן העשוי, כלומר יחסר מעשה עשיה עם כוונה כשרה ויישאר רק מחשבה ללא מעשה, וזה פוסל לפי מד שיש פסול כוונה בסוכה","458","","1017","True","True","False","","81","77.139.145.160","0","91798","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91810","91799","לא הבנתי","22/07/21 21:30","יג אב","תשפ"א","21:30","עידן101","מחילה אבל לא הבנתי אשמח אם תרחיב;
מדף ח משמע שאם נעשתה לשם צל כשרה ואם לא אז לא (אע"פ שעושה מספיק צל) והפסול שלה בכה"ג הוא לא מדין תולמ"ע (כך משמע). לעומת זאת בדף יב מובא מקרה דומה בו סיככו שלא לשם צל ואם נמלך עליה למצוות סוכה הרי זו סוכה פסולה והפסול הוא מדין תולמ"ע. מה ההבדל בדיוק? :)","1525","","1017","True","True","False","","52","","0","91798","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91812","91810","כעת מצאתי 'אבני נזר' בענין","22/07/21 22:06","יג אב","תשפ"א","22:06","אבי גרינבלט","לענ"ד כיוונת בשאלתך לדבריו בסימן תע"ה
כאן","539","","1017","True","True","False","","207","77.126.91.236","0","91798","סוכה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);