var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91788;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91788","0","הסבר דעת רב","21/07/21 21:21","יב אב","תשפ"א","21:21","אור חדש","מתני' מסככין בנסרים דברי רבי יהודה ורבי מאיר אוסר נתן עליה נסר שהוא רחב ארבעה טפחים כשרה ובלבד שלא יישן תחתיו:
גמ' אמר רב מחלוקת ב... ושמואל אמר...


בפשטות לרב מחל' ר"י ור"מ הינה המשך ישיר למחל' במשנה הראשונה, 'האם סוכה דירת קבע או ארעי בעינן'

לר"י שם, למרות שמעל 20 אמה אין אדם עושה לארעי אלא לקבע בדווקא בכ"ז כשרה, וממילא מובן למה מכשיר גם נסר מעל ד"ט, כי למעשה אף אם יבנה 'סוכת קבע' מקירות בטון ויסכך בנסרי גג סטנדרטיים בכ"ז יהיה כשר שהרי אין לו כלל פסול של 'נראה כבית' או 'סוכת קבע מדי'
אומנם יש לעיין בשיטה זו של התנאים שסברו דירת קבע בעינו, מה בעצם הציווי של חג הסוכות 'בסוכות תשבו', האומנם אין לו כלל צורך לצאת מביתו לסוכה במידה ולא שם מעזיבה כראוי והסתפק בגג עץ בלבד?
הערה- נראה שדעה זו מתקיימת בקיצוניות אצל עדת השומרונים, הבונים סכך ענפים בתוך ביתם ויושבים שם

כלומר בעצם הבנתם הציווי אינה 'צא מביתך לסוכה' אלא 'שב תחת סיכוך כשר'
הנימוק לתפיסה זו פשוט- 'כי בסוכות הושבתי' בין אם זה עננים ובין אם סוכות ממש, הזכר יכול להתקיים בשינוי כלשהו מההנהגה הרגילה של גג אטום וכמו שיצ"מ זוכרים ע"י פתילים בבגד ניתן לזכור הסוכות ע"י ענפים בבית","458","","1011","True","True","False","","414","77.139.145.160","0","0","סוכה|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);