var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=915;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("915","0",""לבר ממזרח ... משום דמורו בה מיני"","15/09/09 08:25","כו אלול","תשס"ט","08:25","שאינו יודע לשאול","ואף רב ששת סבר: שכינה בכל מקום,
דא"ל רב ששת לשמעיה: לכל רוחתא אוקמן לבר ממזרח,
ולאו משום דלית ביה שכינה,
אלא משום דמורו בה מיני.


מה הכוונה "מורו בה מיני" - מי הם? מה יש במזרח?

[ואגב, בדק"ס מצאתי שהביא בהערות שיש דפוסים שכתוב בהם "מורו בה תלמידי ישו"].","48","","5345","True","True","False","","1020","77.127.63.69","0","0","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("931","915","הכוונה לנוצרים","16/09/09 16:29","כז אלול","תשס"ט","16:29","חננאל","הכנסיות (רובן ככולן) פונות לכיוון מזרח.","81","","5344","True","True","False","","192","77.126.200.80","0","915","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("932","931","מיהם ה'מינים'","16/09/09 19:43","כז אלול","תשס"ט","19:43","ברוך","כפי שענה ר' חננאל, וכפי שנרמז כבר בשאלה, מסתבר כי מדובר בנוצרים. וכידוע, המילה מינים משמשת לחז"ל כתיאור לנוצרים.
אמנם, ברצוני להעלות הצעה, שהיא בגדר השערה מעניינת בלבד. ההצעה נועדה לפתור בעיה הנראית לי משמעותית - בזמן רב ששת (המאות השלישית והרביעית לספירת הנוצרים) לא הייתה הנצרות קיימת בבבל באופן משמעותי, וקשה להניח שמשום שכת רחוקה מתפללת לכיוון מזרח ימנע רב ששת מלהתפלל לכיוון זה.
על כן נראה לי, שכוונת רב ששת במילה 'מיני' אינה לנוצרים ממש, כי אם ל'מאני', הוא מייסד הדת המניכיאית. דת זו הינה שילוב בין נצרות לדת הפרסית הרשמית, זורואסטריות, ומייסדה חי זמן קצר לפני תקופת רב ששת, כך שבזמנו של רב ששת הייתה דת זו בתהליך התפשטות מואץ.
מאמיני כת זו מאמינים באור, ובשמש כמקורו. על כן סביר (אם כי לא מצאתי תיעוד לגבי כך, שבתפילותיהם יפנו כלפי השמש.)
תנא דמסייע לי (בערך) - בשו"ת זכר יהוסף כתב כי ראה פעם הצעה מעין זו.

אם נקבל את טענותי המציאותיות, כי בזמנו של רב ששת לא היו הנוצרים מצויים בבבל, הרי שנפק"מ לדינא בין הצעתי לבין הצעתו היא האם יש איסור מראית עין של ע"ז במקום בו לא מצויים עובדים העובדים בדרך זו (כלומר, האם האיסור הוא שמא יחשבו החושבים או שעצם הפעולה הדומה למעשיהם של עובדי עבודה זרה נאסרה)

להרחבה בנושא בבל והיהודים בה ראה כאן.","86","","5344","True","True","False","","339","87.68.44.183","0","915","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("933","932","יפה. השערה מעניינת ומקורית.","16/09/09 22:21","כז אלול","תשס"ט","22:21","בבא רגל","","51","","5344","False","True","False","","181","84.228.161.126","0","915","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("934","932","לא סביר","16/09/09 22:33","כז אלול","תשס"ט","22:33","חננאל","א. המניכאיזם מבוסס על הנצרות, בין השאר, כדי להיתלות באשלי רברבי.

ב. בזמן רב ששת יש כבר הרבה זמן כנסיה מרכזית רשמית, המאחדת כתות של נוצרים ברחבי העולם.

ג. ברכת המינים תוקנה ע"י ר"ג נגד הנוצרים.

ד. לא יתכן שהאמפריה הרומית תתנצר בתחילת המאה הרביעית, בלי שהיו לה הרבה מעריצים ברחבי האימפריה (וגם מחוצה לה).

מכל הנ"ל מוכח שהנצרות לא היתה משהו זניח, גם במקומו של רב ששת.","81","","5344","True","True","False","","235","77.126.118.19","0","915","בבא בתרא|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);