var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91351;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91351","0","הוצין יורדים...","11/07/21 02:35","ב אב","תשפ"א","02:35","אריה א","אם צלתם מרובה מחמתם כשר ואם לאו פסול. האם דין זה נכון גם למ''ד (רבה ב. רב יאשיה א''ר ב:) שאם מגיע דפנות לסכך אפילו למעלה מעשרים כשר. ( האם מקצת ההוצין שבתוך עשרים לא יכולים להיות כמו דפנות מגיעות לסכך..)

ומעניין לעניין האם דין זה של דפנות מגיעות לסכך צריך ממש להגיע תוך ג''ט או כל שהעין ימשף לסכך פיר דמי?","1068","","1042","True","True","False","","362","86.18.137.250","0","0","סוכה|ד ע"א",""),new Message("91358","91351",">>>","11/07/21 07:52","ב אב","תשפ"א","07:52","אבי גרינבלט","א. לכאורה אין הענין נוגע לדפנות.
ב. אם כוונתך למציאות ובה גובה הסוכה מעל 20 אמה וגובה הדפנות מגיע סמוך לסכך , לכאורה היות ודין לבוד הינו הלמ"מ ממילא ניתן לומר שסוכה גבוהה ודפנותיה בתוך ג"ט לסכך לאותו מ"ד תהיה כשרה.
לענ"ד","539","","1042","True","True","False","","56","77.124.72.198","0","91351","סוכה|ד ע"א",""),new Message("91399","91351","[ללא נושא]","11/07/21 21:45","ב אב","תשפ"א","21:45","יחיה","לענ"ד, דווקא בדפנות אמרו מגיעות לסכך כשרה, לפי שהעין נמשכת אחרי הדפנות מלמטה למעלה, וממילא קולט להיכן הדפנות מגיעות ומחוברות, כלשון רש"י: משלט שלטא בה עינא - דרך דפנות...
תופעה הזאת לא שייכת אצל הוצין.

גם נ"ל ע"פ אותה התפיסה עצמה, לעניין השאלה השנית, שגם תוך ג"ט לא יועיל, לפי שהעיקר כאן הינו הרֶצֶף! כל הרעיון הוא מפני החיבור.
בכל אופן, נ"ל טעות להזכיר כאן "לבוד" כלל, כי פה הנושא טכני ממש, "שלטא בה עינא", או לא שלטא בה עינא. מה נוגע לבוד כאן!","1493","","1042","True","True","False","","39","5.102.239.44","0","91351","סוכה|ד ע"א",""),new Message("91361","91358","[ללא נושא]","11/07/21 08:04","ב אב","תשפ"א","08:04","אריה א","סיבת ההכשר בדפנות מגיעות לסכך הוא משום שהעין נמשך עד לסכך... א''כ גם הוצין שנכנסים תוך עשרים צריך להיות טוב?

וכן אם הדופן מספיק גבוה שהעין נמשך גם באם יש יותר מג''ט צריך להיות טוב?","1068","","1042","True","True","False","","33","79.77.113.230","0","91351","סוכה|ד ע"א",""),new Message("91362","91361","ע"כ עניתי מסברה","11/07/21 08:08","ב אב","תשפ"א","08:08","אבי גרינבלט","א. לכאורה דפנות וסכך הינן סוגיות שונות. ועוד לכאורה הוצין לכשעצמן מושכים את העין ואולי דפנות כשרות לא נדרשות כדי להכשיר סוכה שהעין נמשכת אל הסכך הנראה כהוצין ובהחלט מושך את העין ?
ב. צריך לחבר את החידוש שהעין נמשכת לדין לבוד (לפחות) היות וזה לכשעצמו חידוש (שלא התקבל להלכה) ולהוסיף עליו עוד חידוש אלא שכאן יפתח דיון , כמה גבוה יתן מענה להימשכות העין ? י"ט ? ד"א ? לענ"ד כדי שישתייך לסכך , צ"ל קרוב לפחות בתוך ג"ט (אם לא צמוד לגמרי שהרי "אין לך בו אלא חידושו")","539","","1042","True","True","False","","73","77.124.72.198","0","91351","סוכה|ד ע"א",""),new Message("91363","91362","לי נראה","11/07/21 09:24","ב אב","תשפ"א","09:24","אור חדש","שהעין רואה חיבור גם ביותר מגט
בתוך גט פשוט שכן
מה הגבול למעלה לא יודע
ברור שזה ענין סוביקטיבי ותלוי גובה, זווית ראיה
בהעדר גדר של חזל אולי נאלץ לומר תפסת מועט תפסת ולהשאר עם גט

אך כיוון שכל הדיון למ"ד שלא נפסק הרי שדי במש"כ","458","","1042","True","True","False","","63","77.139.145.160","0","91351","סוכה|ד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);