var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9072;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9072","0","ענייני דיומא בדף של היום","18/04/11 14:57","יד ניסן","תשע"א","14:57","המכריע","א. יום בו כל ישראל עולים להקריב פסחיהן. וארבר"צ (הישיש השריד מבית שני) והלא כל וכו' בירושלים.

ב. מה הסיכוי שבאמצע סוגיא של תכלת יוזכר חמץ בפסח? מתי בכלל זה נזכר בפעם האחרונה? אמר רבא השתא חמץ בפסח סמכינן אדיסקי.

ובדרך אגב זה מזכיר את הטענה הידועה על זמני סוף אכילת חמץ שמפרסמים רק את זמן המג"א. והוא פלא השתא לקריאת שמע דאורייתא סמכינן אדעת הגרא ובעל התניא ולחמץ בשעה חמישית דרבנן לא נסמוך.

ג. לאלו שלומדים את ההלכה הצמודה כתקנת כמה רבנים. למדו היום על פתח שקבעו בו מזוזה בעוד לא היה בו דלת, שיש להוריד ולחזור ולקבוע לאחר התקנת הדלת. משום תעשה ולא מן העשוי. שזה בדיוק הנידון בעמוד ב'. (זה דיון מיוחד של תעשה ולא מן העשוי "בפטור", לא בפסול).","199","","4767","True","True","False","","1054","31.44.141.179","0","0","מנחות|מ ע"א",""),new Message("9122","9072","[ללא נושא]","21/04/11 00:30","יז ניסן","תשע"א","00:30","משיב מאורות דף היומי","מחמירים בפסח יותר מבק"ש בגלל שאיסור חמץ יש בו כרת, וממילא מחמירם לגביו גם לפני זמן איסור וגם שביד הוא רק בלאו.","142","","4764","True","True","False","","351","82.242.204.206","0","9072","מנחות|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);