var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90710;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90710","0","הבאת ס"ת להראות חזותו לרבים","20/06/21 11:57","י תמוז","תשפ"א","11:57","אברהם בורשטין",""ואחר כך כל אחד ואחד מביא ספר תורה מביתו, וקורא בו כדי להראות חזותו לרבים".
איך מותר להביא ספר תורה והאם נפסק להלכה?


רש"י הסביר: "להראות נויו של ספר תורה, ותפארת בעליה שטרח להתנאות במצוה, שנאמר 'זה אלי ואנוהו' - התנאה לפניו במצות, לולב נאה, ספר תורה נאה, בקלף נאה, בדיו נאה, בלבלר אומן, ומערב יום הכפורים הביאום שם".
אולם במסכת סוטה (מא.) כתב רש"י שהביאו את הספרים ביום הכיפורים, ומסביר מדוע התנא לא חשש לאיסור הוצאה בהבאת ספרי התורה: "דקסבר אין עירוב והוצאה ליום הכפורים, אי נמי ירושלים דלתותיה נעולות בלילה ומערבין את כולה".


הרמב"ם השמיט את כל העניין של הבאת ספרי תורה נוספים.
בהלכות ערובין (ח', ד') כתב הרמב"ם: "וכשם שהמוציא מרשות לרשות בשבת חייב, כך המוציא מרשות לרשות ביום הכפורים חייב", וכתב על דבריו בכתר המלך שם: "והנה הכא הוא דברי רבינו מפורשים דיש עירוב והוצאה ליוה"כ... והנה ע"פ זה נ"ל לישב מה דהשמיט רבינו ולא הביא לקמן בפ"ג מהל' יוה"כ מה דאיתא בברייתא דיומא (דף ע) ובמסכת סוטה (דף מא) דכל אחד ואחד מביא ספר תורה מתוך ביתו וקורא כדי להראות חזותו לרבים, ורבינו ז"ל לא הביא זה שם, ונ"ל דמשום כן, דהנה במס' סוטה פירש רש"י דקסבר אין עירוב והוצאה ליום הכפורים, ואם כן כאן דרבינו ס"ל דיש עירוב והוצאה אינו יכול להביא זה. ומה שמסיק רש"י ז"ל עוד: א"נ ירושלים דלתותיה נעולות בלילה ומערבין את כולה, הנה לפי מ"ש לקמן המל"מ בפ"ג מהל' ביאת המקדש הל' כ', מבואר להדיא דס"ל לדידן דירושלים הוה רה"ר... וא"כ על כרחך צ"ל כפי תירוץ הראשון שברש"י ז"ל, דס"ל להברייתא דאין עירוב והוצאה ליוה"כ, ואף שבמס' יומא (דף עא) פירש רש"י שמערב יוה"כ הביאו, בכ"ז קחשיב ליה רבינו לדוחק, דהיכא העמידו את הס"ת? ואפ"ל דגם ביומא דפירש רש"י דהביאו מערב יוה"כ, הוא רק מיירי היכא דחל יוה"כ בשבת... ולהכי שפיר רבינו השמיט זה, דפוסק יש עירוב והוצאה". כלומר, הרמב"ם סובר שהיחידים לא הביאו ספרי תורה, בגלל איסור הוצאה מרשות לרשות.

ועיין שערי היכל מערכה קס"ח, שדנו האם קריאה זו קשורה לחיוב קריאת התורה או לא.","1474","","1062","True","True","False","","420","213.151.41.217","0","0","יומא|ע ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);