var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90432;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","78"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","74"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90432","0","סרטון על הכיור","07/06/21 08:19","כז סיון","תשפ"א","08:19","לינקוש","הכלי האחרון של בית המקדש: פרק מיוחד של 'גוונים' מבית ערוץ מאיר

משפחת בוחבוט הגשימה את חלומה לאחר שנים רבות של ניסיון בייצור מיוחד עבור התעשיות הביטחוניות והרפואיות. זהו סיפורה

משפחת בוחבוט היא משפחה של תעשיינים מצפון הארץ. במשך שנים רבות עסקה המשפחה בייצור מיוחד עבור התעשיות הרפואיות והבטחוניות, ואף לקחה חלק בבניית הכור הגרעיני בנחל שורק.

לאור ניסיונם הרב בייצור תעשייתי, ולאחר היכרות ייחודית עם 'מכון המקדש', החליטה המשפחה לקחת את הידע והיכולות שצברו במהלך השנים למען בניית המקדש וההכנות לבניינו.

בירור קצר העלה שהכלי הנצרך ביותר למען כך הוא בניית הכיור, והם אכן יצאו לדרך. תהליך בניית הכיור ארך למעלה מ-14 שנה, היה רצוף בקשיים רבים, ודרש השקעה אנושית ותקציבית רבה. בסופו של דבר - לפני מספר שבועות המלאכה הושלמה לשביעות רצונם של כל המעורבים בדבר. הכיור מכיל חידושים טכנולוגיים רבים ומתבסס על מחקר הלכתי ומדעי מעמיק.

לסרטון","58","","1071","True","True","False","","672","95.86.71.112","0","0","יומא|לז ע"א",""),new Message("90440","90432","לא הבנתי","07/06/21 13:12","כז סיון","תשפ"א","13:12","אור חדש","למה לא לעשות עמדת ברזיות המחוברות לצנרת העירונית?","458","","1071","True","True","False","","95","77.139.145.160","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90443","90440","ואני איני מבין","07/06/21 15:32","כז סיון","תשפ"א","15:32","עלי","מדוע לעשות 'כיור' ולא 'ים' כמו הים של שלמה, הרי לעת"ל יהיה בית המקדש בנין גדול וכהנים רבים יהיו בו ומדוע לא ישפרו אותו ויעשו משהו הרבה יותר משוכלל בהתאם ליכולות הטכנולוגיות של ימינו כאשר הברזים יהיו אוטומטיים עם שליטה אלקטרונית עם חיישנים כמקובל כך שלא יהיה צורך כלל במגע יד בכלי ואולי עם גרמא לשבתות.","209","","1071","True","True","False","","90","84.110.114.25","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90444","90443","בשביל מה הים?","07/06/21 15:37","כז סיון","תשפ"א","15:37","אור חדש","חיבור פשוט לצנרת ועמדת ברזיות
חיישנים יש מפקפקים שזה לא 'מכח גברא","458","","1071","True","True","False","","103","77.139.145.160","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90452","90444","צריך כלי שרת","08/06/21 01:16","כח סיון","תשפ"א","01:16","מתי","","860","","1070","False","True","False","","59","95.86.94.68","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90460","90452","כמה קשה להניח נטלות","08/06/21 07:26","כח סיון","תשפ"א","07:26","אור חדש","ליד הברזיות או אף מתחת לברז באופן קבוע?!","458","","1070","True","True","False","","81","147.236.159.194","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90485","90460","אם אינני טועה","09/06/21 11:25","כט סיון","תשפ"א","11:25","עלי","לא השתמשו כלל בנטלות לקידוש ידים ורגלים אלא שפכו ישירות מהכיור או הים על גבי הידיים והרגלים. תקנו אותי אם אני טועה.","209","","1069","True","True","False","","77","87.70.103.38","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90486","90485","נחלקו בזה","09/06/21 11:33","כט סיון","תשפ"א","11:33","אור חדש","עכשיו ראיתי גם שיש שלמדו מהמילה 'ורחצו ממנו' שחייב דווקא כיור, אך פשוט לי שכמו שמובן לנו שאפשר לעשות כיור חדש עם שכלולים ולא חייבים דווקא כיורו של משה אפשר גם להגדיר הצנרת ככיור ולהשתמש בנטלות לציד הברזיות

הנסיון לשמר מילולית כל מה שהיה בעבר מובן לי אך אינו מיושב לא עם המציאות ולא עם הציווי שיהיה הבנין לכבוד ולתפארת","458","","1069","True","True","False","","81","147.236.159.194","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90487","90486","לא בהכרח","09/06/21 11:52","כט סיון","תשפ"א","11:52","עלי","א. היכן מצאת שכתוב שקידשו מכלי כמו נטלה ?
ב. כידוע , חטא דוד בפרץ עוזה היה בכך שחשב שראוי יותר לשאת את הארון בעגלה חדשה ויפה במקום בכתף, עד שפרץ ה' בעוזא והרגו ואזי הבין דוד שהכתוב בתורה 'בכתף ישאו' מחייב כמצות עשה ואינו רק מצוה/עצה לשעתה. אם כן חיובים מילוליים הכתובים בתורה אכן מחייבים אלא אם יש אילוץ מעשי לעשות אחרת.

( אגב, כבעל קורא אני משתדל לקרא בהתאם לכך את פרשת חנוכת המשכן כך :
וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ה קַח מֵאִתָּם וְהָיוּ לַעֲבֹד אֶת-עֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵד וְנָתַתָּה אוֹתָם אֶל-הַלְוִיִּם אִישׁ כְּפִי עֲבֹדָתוֹ. עד כאן בקול רם כמצווה לעשות ! מכאן ואילך בקול רגיל .

ו וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת-הָעֲגָלֹת וְאֶת-הַבָּקָר וַיִּתֵּן אוֹתָם אֶל-הַלְוִיִּם. ז אֵת שְׁתֵּי הָעֲגָלוֹת וְאֵת אַרְבַּעַת הַבָּקָר נָתַן לִבְנֵי גֵרְשׁוֹן כְּפִי עֲבֹדָתָם. ח וְאֵת אַרְבַּע הָעֲגָלֹת וְאֵת שְׁמֹנַת הַבָּקָר נָתַן לִבְנֵי מְרָרִי כְּפִי עֲבֹדָתָם בְּיַד אִיתָמָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן.
- עד כאן בקול רגיל ומכאן שוב בקול רם כמצווה וכהמשך לתחילת ציווי ה' למשרע"ה :
ט וְלִבְנֵי קְהָת לֹא נָתָן ( הקב"ה, ובעקבותיו משרע"ה, כאילו כתוב 'ולבני קהת לא תתן' ) כִּי-עֲבֹדַת הַקֹּדֶשׁ עֲלֵהֶם בַּכָּתֵף יִשָּׂאוּ.
כי כך דרכה של תורה שפסוקיה משתנים ומשולבים בדבר ה' בין לבין וקשה לעמוד עליהם. ואף שאינו הלכה ויכול הקורא לקרא הכל בשווה אבל אני משתדל שהדברים יובנו יותר לציבור תוך כדי קריאה. )","209","","1069","True","True","False","","79","87.70.103.38","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90488","90487","אם","09/06/21 11:56","כט סיון","תשפ"א","11:56","אור חדש","תמצא כיורו של משה אולי אסכים שיעשו ממנו ולא שיחדשו דבר
אין שום דמיון לביטול ציווי מפורש בכתף ועשית ההפך ממנו
אם ממילא משנים, ומה שכתוב בתורה זה רק שצריך לקבל מים מהכיור וליטול בהם אז הפונ' הזו יכולה להתקיים בהידור גם בצנרת העירונית, ואפשר אם רוצים להתקין מיכל קיבול מקודש בקצה כל צינור או בבסיס החנוכיה ובכך להשלים הדמיון לכיור הקדום","458","","1069","True","True","False","","72","147.236.159.194","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90489","90488","שינויים בכיור - מקדש דוד","09/06/21 12:23","כט סיון","תשפ"א","12:23","אברהם בורשטין","כך כתב במקדש דוד (רבי דוד הכהן רפופורט הי"ד, ביוגרפיה שלו כאן למטה), שימו לב שלשיטתו מותרים שנויים בכיור אך כפי שהוא מביא חובה שיהיה כיור כשר על מכונו:
מקדש דוד קדשים סימן ב
מכל כלי שרת שהיו במקדש אינו מפורש תבניתם במקרא רק על השולחן והמנורה ומזבח הזהב. ויש לחקור בשאר כלי שרת אם צריך לעשות דוקא כאותן שהיו בימי משה או יכול לעשות להם תבנית אחרת. ומצאתי מחלוקת בזה בין רש"י ורמב"ן ז"ל בחומש דהנה רש"י ז"ל פ' תרומה על פסוק ואת תבנית כל כליו וכן תעשו (שמות כה, ט) כתב וז"ל: כשתעשו כלי בבית עולמים כגון שולחנות ומנורות וכיורות ומכונות כתבנית זו תעשו עכ"ל, והרמב"ן ז"ל הביא שם דברי רש"י ז"ל וכתב ולא ידעתי שיהיה זה אמת שיתחייב שלמה לעשות כלי בבית עולמים כתבנית אלו, ומזבח הנחושת עשה שלמה כ' אמה על כ' אמה עכ"ל.
והנה בע"ז (מ"ג א) אמרינן רק דלא יעשה שולחן תבנית שולחן מנורה תבנית מנורה [ועיין במנחת חינוך מצוה צ"ה (סוף סק"ט) שהקשה אמאי לא קתני ארון תבנית ארון ומה שתי' שם], אבל שאר כלים לא קתני, ויש להוכיח מזה דשאר כלים אין להם תבנית מיוחד ומש"ה לא נאסרו.
מיהו י"ל מטעם אחר אמאי לא אסור לעשות כתבנית שאר כלים, די"ל דבכלל שמשים שאסור לעשות כמותם אין כלי המקדש בכלל ורק כתבנית המקדש אסור לעשות...
אך לפ"ז תקשה אמאי לא קתני דלא יעשה כיור תבנית כיור, דהא הכיור ג"כ יש לו מקום קבוע במקדש בין אוהל מועד ולמזבח, ומקומו מעכב הקרבנות כדאמרינן בירושלמי שם, ומוכח משם שאין לו תבנית מיוחד ויכול לעשות באיזה תבנית שירצה, וכן אשכחן (יומא ל"ז א) בבן קטין שעשה י"ב דד לכיור שלא היה לו אלא שנים, ואיך שינה תבנית הכיור ומוכח דשרי, ודוחק לומר דהוספת דדים לא חשיב שינוי בתבנית...



נולד בערך בשנת תר"ן (1890) במינסק שבליטא למשפחת רבנים מיוחסת, מצאצאי ר' עקיבא אייגר והגר"א. מילדותו נחשב עילוי. למד בישיבות שונות בליטא, ובגיל צעיר כבר הוציא לאור את חיבורו הראשון 'צמח דוד' על תשובות סבו ר' עקיבא אייגר. בהמשך חיבר את ספרו 'מקדש דוד' על ענייני קדשים, טהרות, זרעים ועוד, מתוכו נדפסו ארבעה חלקים בין השנים תרפ"ח - תרצ"ח (1928 - 1938); חלקים נוספים אבדו בשואה. שימש כר"מ בישיבת 'אהל תורה' בברנוביץ' בראשות רבי אלחנן וסרמן, ונערץ ע"י תלמידיו על חכמתו וצדקותו. בשנת תש"א (1941) הוגלה ע"י הרוסים למחנה ריכוז, ובו נפטר בראש השנה שנת תש"ב.","1474","","1069","True","True","False","","38","213.151.41.217","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90490","90489","עוד על הכיור","09/06/21 12:26","כט סיון","תשפ"א","12:26","אברהם בורשטין","באתר מכון המקדש:
https://www.temple.org.il/single-post/2017/07/23/-d7-9b-d7-99-d7-95-d7-a8","1474","","1069","True","True","False","","31","213.151.41.217","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90491","90489","הצורך ב"כיור" בוודאי","09/06/21 12:59","כט סיון","תשפ"א","12:59","אור חדש","מעקב שהרי ללא קידוש ידים ורגלים ממנו א"א כלל להתחיל בעבודה
א"כ פשוט שחייבים להתקין אפשרות לקדש ידים רגלים ליד המזבח
אומנם, האם חייב להיות כלי מנותק בדווקא או יכול להיות ברזיות עם נטלות בפשטות מוכח מבן קטין שכל שאפשר להקל על הקידוש עושים","458","","1069","True","True","False","","86","147.236.159.194","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90492","90491","ברזיות","09/06/21 13:07","כט סיון","תשפ"א","13:07","אברהם בורשטין","קודם כל התורה נראה שצריך שיהיה כלי מנחושת שבתוכו מים כפשטות לשון הפסוקים, וזה ממש לא מסרבל אם יש כלי עם ברזים. בנוסף, קידוש הידים והרגליים נעשה ישירות מהכיור, ולא דרך נטלות, (במידת הצורך ניתן להשתמש אולי בכלי שרת אחר, עיין בקישור הנ"ל למה שכתבו מכון המקדש).","1474","","1069","True","True","False","","38","213.151.41.217","0","90432","יומא|לז ע"א",""),new Message("90493","90492","[ללא נושא]","09/06/21 13:27","כט סיון","תשפ"א","13:27","אור חדש","אני מדבר על צינורות נחושת וברזיות נחושת
ניתן אם מתעקשים ליצור כלי נחושת שדרכו יעבור הזרם לברזיות הסופיות ובכך לקיים שהמים יעברו בכלי נחושת

הסירבול לא בעצם קיום הכלי אלא בכך שבהיותו כלי שלא מחובר לצנרת צריך למלא אותו במים ולהסתבך עם מים שלנו
בנוסף בשל הצורך להחזקת מים ליום שלם הוא נהיה גדול ותופס מקום יקר בעזרה הצפופה","458","","1069","True","True","False","","74","147.236.159.194","0","90432","יומא|לז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82784);