var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=89770;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","45"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("89770","0","הערה קצרה ברשי","06/05/21 03:40","כד אייר","תשפ"א","03:40","שמואל דוד","כד: למה מפיסין למה מפיסין כדאמרן אלא למה מפיסין וחוזרין ומפיסין כו׳

רש״י ד״ה כדאמרן - שהיו באים לידי *מחלוקת*

לכאורה הול״ל שבאו לידי *סכנה* וכמבואר במתני׳ וצ״ע","595","","1090","True","True","False","","486","174.198.207.163","0","0","יומא|כד ע"ב",""),new Message("89772","89770","מחלוקת = סכנה","06/05/21 07:38","כד אייר","תשפ"א","07:38","אבי גרינבלט","'מחלוקת קורח ועדתו'
רואים זאת בחוש.","539","","1090","True","True","False","","73","77.124.115.70","0","89770","יומא|כד ע"ב",""),new Message("89773","89770","רש"י בא ללמד שאף מחלוקת - דבר מגונה הוא","06/05/21 07:46","כד אייר","תשפ"א","07:46","Almuaddib","שהסכנה באה משום המחלוקת - ואף על מחלוקת בלבד - לשיטתו - אפשר היה לבטל מנהג קדום ולעבור לפייס.","107","","1090","True","True","False","","84","87.71.99.129","0","89770","יומא|כד ע"ב",""),new Message("89776","89770","ראה דברי המאירי","06/05/21 10:16","כד אייר","תשפ"א","10:16","יום יום ידרשון",""ולשון פייס הכוונה בו כעין גורל, אבל הלשון הוא שנעשה כדי שיתפייס דעתם בכך ולא תהא קנאה ביניהם"
פייס מלשון פיוס, ההיפך ממחלוקת.
מחלוקת מביאה לסכנה, ופיוס לא.
אולי לזה רש"י רומז.","919","","1090","True","True","False","","133","95.86.72.196","0","89770","יומא|כד ע"ב",""),new Message("89777","89776","המאירי נפלא","06/05/21 13:49","כד אייר","תשפ"א","13:49","אור חדש","אך ברש"י העיקר חסר מהספר לפ"ז, שלא פירש כלל המושג, ובטח לא כמאירי, ובמקרים שמדבר עליו פשוט שהכוונה ל'מניין' ולא לפיוס,
ואין דרכו של רש"י לפרש מושג ע"י רמזים שלא במקומם אם רואה צורך לפרשם","458","","1090","True","True","False","","88","89.139.97.104","0","89770","יומא|כד ע"ב",""),new Message("89784","89777","יישר כח לכולם","06/05/21 16:10","כד אייר","תשפ"א","16:10","שמואל דוד","","595","","1090","False","True","False","","108","174.249.114.17","0","89770","יומא|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);