var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=88004;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("88004","0","דרשות הנהר הגדול","09/04/21 10:41","כז ניסן","תשפ"א","10:41","אור חדש"," ...בצאת האיש קדים וקו בידו וימד אלף באמה ויעבירני במים מי אפסים עד קרסולה {יחזקאל מז-ד} וימד אלף ויעבירני במים מי ברכים עד ברכייה וימד אלף ויעבירני מי מתנים עד מתנייא מכאן ואילך וימד אלף נחל אשר לא אוכל לעבור אפי' לבירנין גדולה אינה יכולה לעבור בו

כתיב {זכריה יג-א} ביום ההוא יהיה מקור נפתח לבית דויד וליושבי ירושלם לחטאת ולנידה ר' שמואל בר נחמן בשם ר' (נתן) יונתן מבית דוד ועד יושבי ירושלם כשרים לנדה ולחטאת מכאן ואילך מי תערובות הם כשרים לנדה ופסולים למי חטאת אר''א (ר''מ אומר) מבית דוד ועד יושבי ירושלם כשרים לנידה ולחטאת מכאן ואילך מי קטפריסות הן פסולין לנדה ולחטאת


לפי הדרשה הראשונה כמות ואו עוצמת הזרם של הנהר תהיה גדולה כ"כ שאף ספינה גדולה לא תוכל לעבור בו
ברור שזרם מים כזה אילו היה נוצר במציאות על מורדות העיר העתיקה לא יכל להיווצר ממי גשמים בלא שירדו על ירושלים מי המבול חלילה וכן פשט הפס' שמדובר במים שמקורם בנביעה מהר הבית
ממילא פשוט שיש לכל אותם מים דין 'זוחלין' ו'חיים' וכשרים לטבילת נידה וגם למי חטאת
אומנם בדרשה השניה דורשים שבמקום ריבוי המים המים ייפסלו כבר מהיותם מי מעיין ולכן לא יוכשרו עוד למי חטאת (דעה חסרת פשר) או לשני הדינים (כדין מי גשמים שלא מטהרים בזחילה)
ואומנם הנימוק של הדעה השניה אינו שהפסול מצד חסרון ב'אשבורן' אלא מצד 'קטפרס' אומנם המעיין יגלה שהיסוד בשניהם אחד הוא- חסרון שיעור וניתוק ממי מקור חיים
א"כ הדרשה השניה מניחה שכל אותו זרם אדיר לא ינבע מנביעת ההר אלא יגיע ממי מבול שירדו באופן רציף על מורדות ההר לכיוון ים המלח, דבר תמוה ולא רמוז בפס' מלבד אותו ייתור של ' יהיה מקור נפתח לבית דויד וליושבי ירושלם'","458","","1120","True","True","False","","450","93.173.61.216","0","0","שקלים|יז ע"א",""),new Message("88009","88004","אם אינני טועה","09/04/21 13:28","כז ניסן","תשפ"א","13:28","עלי","כבר כתבתי באחד האשכולות בעבר, ואם לא, אכתוב עתה :
בד"כ לכל נהר או נחל בעולם יש אגן ניקוז. הענפים מתנקזים אל הגזע, הפוך ממה שקורה בעץ המצמיח ענפים מגזעו ( בצילום מלמעלה ייראה אגן ניקוז כמין עץ מרובה ענפים שענפיו הם הערוצים המתחברים לנחל גדול ). מי גשמים יורדים על ההרים 'ונוזלים מן לבנון' במורדותיהם אל ערוצי זרימה בגיאיות, וערוצים אלו מתחברים לערוצים יותר ויותר גדולים עד היווצר הנחל וכמה נחלים מתחברים לנהר והנהר זורם אל הים. ככל שהערוצים מתחברים מתגברת הזרימה. אולם לא יתכן מצב הפוך בו הזרימה מתחילה בערוץ אחד בזרימה חלשה ובלי שיתחברו אליו ערוצים נוספים במהלכו, תתגבר בו הזרימה.
מה שמתואר בפסוקי הנביא הוא בדיוק המצב ההפוך מהטבעי. הזרימה הראשונית היא טיפתית וככל שהולכת היא מתגברת, אך ללא שיתווספו לנחל נחלים נוספים. ברור שלא מתואר כאן נחל טבעי מציאותי כלל. לענ"ד זה משל לתהליך הגאולה אשר ככל שהיא מתקדמת היא מוסיפה והולכת. וד"ל.","209","","1120","True","True","False","","81","87.70.18.118","0","88004","שקלים|יז ע"א",""),new Message("88013","88009","לא 100%","09/04/21 14:54","כז ניסן","תשפ"א","14:54","אור חדש","במקום עם מי תהום גבוהים ייתכן שלאורך האפיק יהיו נביעות נוספות וכך הזרימה תגדל ללא חיבור של יובלים נוספים

עכ"פ פשוט כדבריך שהתאור אליגורי אלא שבפשט הגמרא מדובר על נהר ממש המשמש לטבילה והפשט הזה באתי לברר ככל האפשר","458","","1120","True","True","False","","77","93.173.61.216","0","88004","שקלים|יז ע"א",""),new Message("88044","88013","כבר קויים","11/04/21 18:59","כט ניסן","תשפ"א","18:59","אמלתראות","שיטה שכבר מובא בראשונים ברש"י ועוד אבל לא נאמץ די בדורנו שנבואותיו כבר נתקיימה, ואכן עוצמת מערכת אמות המים שהביא המים לבית ה' לא היה בדומה בכל העולם, וכדאי ללכת וללמוד עליהם. ואכן המים מתרבים לכיון ההפוך באמה ולא בזרועות.

ואידך זיל גמור.

וידוע אודות רח ויטל והאגדות וסיפורים סביב מציאת נחל גיחון וכו' בשער הכותנים והמרחץ והד"ר דהן כותב בספרו שלא האמים איך שביקשו ממנו לטפל בנושא...

ובכל אופן מי שבונה ירושלים בפועל המדרשים והסיפורים ילכו סביבו, והשאר יוציאו ספרים ותורניות יתר עד אין קץ...","267","","1118","True","True","False","","50","172.58.230.250","0","88004","שקלים|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);