var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87855;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87855","0","אתונו של פנחס בן יאיר","04/04/21 00:29","כב ניסן","תשפ"א","00:29","עלי","היתה מחמירה על עצמה שלא לאכול שעורים שלא הופרשו מהן תו"מ.
היתה זו ענוותו של רבי פנחס בן יאיר שאמר כך עליה והתכוון לומר על עצמו שהוא הרגיל אותה שלא לאכול מהשעורים שלפניה אלא אם ראתה אותו תחילה מפריש תו"מ מהדמאי, כנראה ע"י שבכל פעם בתחילת חייה היה שם לפניה שעורים ומונעה מלאוכלן עד שלקח חלק מהן ( לתו"מ ) ונעשה לה הדבר כהחזר מותנה שלפני שהיא מתחילה לאכול מוכרחת היא לראות את ההפרשה, אבל לא שהפכה האתון לבעלת שכל, זה אין לומר אלא רק שכמו בע"ח רבים ניתן לאלפם לאכול בהתניה מסוימת ( הקרויה 'פבלובית' ).","209","","1121","True","True","False","","407","87.71.22.49","0","0","שקלים|יד ע"א",""),new Message("87894","87855","מותר להאמין בעל טבעיות","05/04/21 15:25","כג ניסן","תשפ"א","15:25","שטייגעניסט","ובבבלי מתרץ שמתחילה לקחן לאדם ולכן חייב בדמאי ודבר זה אי אפשר לדעת על ידי אילוף וכדומה מה גם שמסיפור זה לומדים בכל מקום שאין הקב"ה מביא תקלה לצדיקים","1319","","1120","True","True","False","","35","","0","87855","שקלים|יד ע"א",""),new Message("87907","87894","כמו לגבי אתונו של בלעם...","05/04/21 19:14","כג ניסן","תשפ"א","19:14","עלי","שפתחה את פיה ודברה, ובכ"ז רבים מפרשני המקרא העדיפו לראות בזה רק חזון נבואי כי קשה לקבל שיעשה הקב"ה נס מתמשך כזה שאתון תדבר או 'תקיים מצוות בשום שכל'...
ואני לא באתי לדון באתונו של רפב"י אם היה זה מעשה נסים או מציאות פשוטה ( שהרי לא הייתי שם ) אלא לומר שגם עפ"י הסבר טבעי ניתן להסביר את התנהגותה וכיצד, ועדיין ללמוד על מידתו של רפב"י וחסידותו.","209","","1120","True","True","False","","117","87.70.18.118","0","87855","שקלים|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);