var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87765;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87765","0","מה זה משנה","30/03/21 15:08","יז ניסן","תשפ"א","15:08","עלי","גַּמְלִיאֵל זֵוּגָא שָׁאַל לְרִבִּי יוֹסֵי בֵּירִבִּי בּוּן. אֵי זֶהוּ הַמְחוּוָר שֶׁבְּכוּלָּן.
א. מה זה משנה ולמה נפקא מינה הרי סו"ס המסקנה פשוטה וברורה בכל אופן ?
ב. מדוע הפסוק והייתם... הוא המחוור ביותר ? מה לא מחוור בשניים האחרים ?
ג. ואם כן מדוע בכל אופן צריך שלשה פסוקים מהמקרא מהנביאים ומן הכתובים ולא די בתורה לבד ?","209","","1132","True","True","False","","470","77.126.8.196","0","0","שקלים|ט ע"א",""),new Message("87767","87765","מה הכוונה "מחוור" ?","30/03/21 16:08","יז ניסן","תשפ"א","16:08","אבי גרינבלט","הפסוק ממנו משמע כך בצורה הברורה ביותר ובפשטות אכתוב כי יש כאן צורך דידקטי ממדרגה ראשונה "ולא רק דברי אגדה".
ג. כדי להדגיש את חומרת העניין.
ב. מהפסוק בנביא עוסק בחטא ע"ז ובכתובים ההתייחסות לתורה , רק מהפסוק בתורה , משמע שהדבר מתייחס גם לממון.
א.כאמור לעיל , המסקנה אולי פשוטה לישרי דרך כמוך אך צריך להוציא מליבן של אלו שאינם כאלה (ולצערנו גם המחוור ביותר , אינו מכסה את המקרים הקשים יותר של מרמה וניצול כספי ציבור).

באופן רחב יותר אפשר להוסיף כי נאים הדברים לאומרם שמשה רבינו הראה לכולם את הדרך המזהירה כיצד חובה על איש ציבור כאשר הוא בא להיכנס לתפקידו כאיש ציבור הממונה על הקופה הציבורית (ע"ע תחילת פרשת פקודי ומדרש רבה במקום).","539","","1132","True","True","False","","94","77.124.115.70","0","87765","שקלים|ט ע"א",""),new Message("87830","87765","יש לי לתשובה ג","02/04/21 08:32","כ ניסן","תשפ"א","08:32","לוני","כי ה יותר נחמד שאתה לא רק מאמין בתורה אלה בשאר הדברים גם אבל לפי הדין מי שקרה רק בתורה יצא","1394","","1129","True","True","False","","42","212.76.120.23","0","87765","שקלים|ט ע"א",""),new Message("87862","87765","[ללא נושא]","04/04/21 09:15","כב ניסן","תשפ"א","09:15","בחור פשוט","1. כדי לדעת באיזה פסוק להשתמש במהלך החיים וכשירצה לתת דוגמא לאנשים וכו
הוא היה גם שדכן....

2. כי שם זה הכי מפורש במילים בלי הסברים וביאורים נןספים הנחוצים להבנת הענין כבפסוקים השניים

3. להראות חשיבות הענין שנזכר בשילוש למען לא יזלזלו בזה כי קרוב הדבר לזילזול אצל מיעוט בני אדם האומרים העיקר זה לצאת בשמים וכו","1421","","1127","True","True","False","","47","","0","87765","שקלים|ט ע"א",""),new Message("87778","87767","ביאור מספר "תפארת ישראל"","31/03/21 03:21","יח ניסן","תשפ"א","03:21","המכריע","הוא עומד על המשנה עצמה שאומרת "ואומר" ומביאה פסוק שני.
דרך הגמרא לברר מאי ואומר, לשם מה נצרך פסוק שני.
הוא מחדש צריכותא.
בני גד ובני ראובן הביאו את החשד על עצמם.
כשהם ביקשו את נחלתם בעבר הירדן המזרחי, הם גרמו שיחשדו בהם שהם יראים מהמלחמה עם הכנענים.
לכן חובה כפולה ומכופלת עליהם לנקות את עצמם מן החשד.
והיה מקום לטעון שרק בכהאי גוונא יש חובת והייתם נקיים.
קמ"ל התנא ואומר ומצא חן וגו', שגם אם חושדים בך ללא שיש לך יד בדבר, עליך להשתדל למצוא חן ושכל טוב גם בעיני אדם.

ומכאן למד התפאר"י ביאור חדש בירושלמי.
איזהו המחוור שבכולן, כלומר מתי החיוב להיות נקי הוא ברור ומחייב יותר,
באופן של והייתם נקיים,
כלומר אם אתה עצמך גרמת שיחשדו בך, עליך להתאמץ במיוחד להסיר ממך לזות שפתיים,
מה שאין כן אם חושדים בך ללא שהבאת את החשד על עצמך, החובה להינקות הינה פחותה.","199","","1131","True","True","False","","131","212.76.124.107","0","87765","שקלים|ט ע"א",""),new Message("87839","87830","ביאור ממכון הלכה ברורה","02/04/21 14:49","כ ניסן","תשפ"א","14:49","איתן","למכון "הלכה ברורה" יש קבוצת ווטסאפ בו שולחים מידי יום מסרון בענייני הדף. להצטרפות - דב 050-773-5671
ראו מה שכתב בענין:


מדוע הפסוק בתורה הוא המחוור שבכולם?

בתורה ובנביאים ובכתובים מצאנו שאדם צריך לצאת ידי הבריות כדרך שהוא צריך לצאת ידי המקום, כלומר שהצדק צריך לא רק להיעשות אלא גם להיראות.

אכן, הפסוק המציג זאת באופן הברור ביותר הוא זה הכתוב בתורה, שכן בנביא נאמר (יהושע כב, כב): "ה' הוּא יֹדֵעַ וְיִשְׂרָאֵל הוּא יֵדָע", לגבי המזבח שבנו בני ראובן, גד וחצי שבט מנשה בעבר הירדן, וחשדו בהם שרצונם להקריב עליו קרבנות בניגוד להלכה, ותשובתם הייתה שה' יודע שכוונתם לשם שמים וישראל ידע על כך בעתיד כאשר ייווכחו בכך. כלומר שבשעת מעשה רק ה' ידע את טוהר כוונתם, ורק לאחר מכן נודע נקיון כפיהם גם לישראל.

בכתובים נאמר (משלי ג,ג-ד): "חֶסֶד וֶאֱמֶת אַל יַעַזְבֻךָ... וּמְצָא חֵן וְשֵׂכֶל טוֹב בְּעֵינֵי אֱלֹהִים וְאָדָם", וביאר רבינו יונה שמי שעושה חסד ואמת מוצא חן ושכל בעיני ה' ובעיני אנשים, שדנים את מעשיו לכף זכות ולא יחשדו בו בגלל מציאת החן בעיניהם. באופן זה אדם מנקה את עצמו מחשד, אבל זהו נקיון באופן עקיף, כי אין מדובר כאן על כל מעשה ומעשה שהוא עושה, אלא על האישיות שלו שתהיה כזו שידונו אותו לכף זכות.

רק הפסוק שאמר משה רבנו ע"ה בתורה (במדבר לב, כב): "וִהְיִיתֶם נְקִיִּם מֵה' וּמִיִּשְׂרָאֵל" אומר בפירוש שצריך אדם לעשות את מעשיו באופן שמיד בשעת עשייתם יהיה ברור שאין בהם כל רע, ולא יעלה על הדעת לחשוד בו כי צריך להיות גלוי וידוע לעיני כל כבר בשעת המעשה שאין מדובר במעשה עבירה.","123","","1129","True","True","False","","108","95.86.75.184","0","87765","שקלים|ט ע"א",""),new Message("87870","87839","הנה זה כאן","04/04/21 14:44","כב ניסן","תשפ"א","14:44","לינקוש","באתר

ארכיון","58","","1127","True","True","False","","99","213.151.46.179","0","87765","שקלים|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);