var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87689;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87689","0","מדוע נכללת","24/03/21 08:30","יא ניסן","תשפ"א","08:30","עלי","טהרת המצורעים ב'צורכי הרבים', הרי מצורעים היו מעטים מאד, וגם ללא התערבות או פיקוח בית דין יכול היה המצורע להגיע לכהן שיטהרו ויביא בעצמו או ע"י שליח את קרבנותיו לביהמ"ק ? וכי היה צריך פיקוח או הוראת בי"ד מיוחדת לכהנים לגבי טיהור וכפרה למצורעים ? במה שונה המצורע מכל חוטא המביא קרבנותיו ?","209","","1140","True","True","False","","439","87.71.16.19","0","0","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87694","87689","שאלה יפה!!","24/03/21 11:17","יא ניסן","תשפ"א","11:17","בחור בישי"ק","והתשובה לה היא,וכך הסכים איתי אבי מורי ר' איתן שליט"א,שמצורע נכלל בצרכי רבים מכיוון שאינו יכול להקריב. ומה שאמרנו שמטהרים את המצורה מסביר המאירי שאין הכוונה פיקוח של בי"ד על הטיהור אל הכוונה שמזרזים אותו להיטהר.","1311","","1140","True","True","False","","72","","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87701","87689","עיין במפרשים, יש שם עוד דברים "פרטיים"","24/03/21 12:52","יא ניסן","תשפ"א","12:52","Almuaddib","מדובר ברשימה של מלאכות שעושים בחול המועד - כולל הסרת הנעל מן האימום. מאחר ומדובר בדברים שנעשים בחול המועד, זה לא רק צרכי ציבור.","107","","1140","True","True","False","","93","77.127.103.197","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87709","87689","נל","24/03/21 14:46","יא ניסן","תשפ"א","14:46","אור חדש","שטהרתו צורך רבים בגלל שמטמא מאד אף באוהל וממילא מהווה מטרד טומאה לרבים","458","","1140","True","True","False","","80","147.161.15.29","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87695","87694","המשך","24/03/21 11:20","יא ניסן","תשפ"א","11:20","בחור בישי"ק","ובכל חוטא זה תלוי בו עצמו שישלח קרבן ובמצורע זה תלוי בכהן שיטהרו אז בי"ד מזרז את הכהן. והקשית שישלח ע"י שליח ,אי אפשר כי צריך סמיכה.","1311","","1140","True","True","False","","44","","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87696","87694","עיין תויט ורמבם","24/03/21 11:22","יא ניסן","תשפ"א","11:22","בחור בישי"ק","שנראה שכתבו כך","1311","","1140","True","True","False","","66","","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87699","87696","מה כוונתך שהרמב"ם כתב כך, היכן ?","24/03/21 11:48","יא ניסן","תשפ"א","11:48","עלי","","209","","1140","False","True","False","","62","87.71.16.19","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87725","87699","בתויט מביאים אותו","25/03/21 10:41","יב ניסן","תשפ"א","10:41","בחור בישי"ק","ועיי"ש אבל אתה מסכים איתי?","1311","","1139","True","True","False","","47","","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87708","87701","אתה צודק אבל מה אעשה","24/03/21 14:39","יא ניסן","תשפ"א","14:39","עלי","ובפירושים החדשים נראה כאילו בכ"ז רוצים ליחס זאת ( קצת 'בכח ובדוחק' ) ג"כ לצורכי ציבור ואולם אימום הנעל בכלל שייך להמשך בטעות. אם בכלל ניתן ליחס את טהרת המצורע לצורכי הציבור זה אולי בגלל שבמקרים מסויימים צריך גם חכם ( רופא עור ?) הבקי בנגעים, שיוכל להורות לכהן אם לטהר או לטמא ואפשר שהוא ממונה על כך מטעם ביה"ד אך לא מצאתי קשר אחר וצ"ע.","209","","1140","True","True","False","","87","87.71.16.19","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87712","87708","מה לך אצל בורות נשברים כאשר יש מעיין ?","24/03/21 18:04","יא ניסן","תשפ"א","18:04","Almuaddib","כלך לך אצל תקלין חדתין, או קרבן העדה, ותראה כי מדובר בציטוט מהתוספתא, שבכלל עוסק בדיני חול המועד.

וכך הוא סדר הדברים:

המשנה בפרק הראשון במסכת מועד קטן, קובעת:
"ר' אלעזר בן עזריה אומר אין עושין את האמה בתחילה במועד ובשביעית וחכ"א עושין את האמה בתחילה בשביעית ומתקני' את המקולקלות במועד ומתקנין את קילקולי המים שברשות הרבים וחוטטין אותן ומתקני' את הדרכים ואת הרחובות ואת מקוות המים ועושין כל צורכי הרבים ומציינין על הקברות ויוצאין אף על הכלאים:"

שימו לב לדמיון בנוסח, בסוף המשנה הזו. מציינים על הקברות ויוצאים - אף על הכלאים.
בתלמוד ירושלמי, מובאת על כך - באותה המסכת - הבריתא הבאה - שהיא זו המצוטטת אצלנו, בשקלים:

"אלו הן צורכי הרבים דנין דיני ממונות ודיני נפשות דיני מכות ופודין את השבויין וערכים וחרמים והקדישות ומשקין את הסוטה ושורפין את הפרה ועורפין עגלה ערופה. ורוצעין עבד עברי ומטהרין את המצורע ומפרקין את המנעל מעל גבי האימוס אבל לא מחזירין אותו: "

על כרחך, המנעל אותו מפרקים ואין מחזירים - שייך לכאן, ולא להמשך. זו אותה הבריתא, ואף אותו מהלך של אותם חכמים.

המפרשים "החדשים" המייחסים זאת לצרכי ציבור, עושים זאת בשל פירוש הרמב"ם למשנה שקלים. מפירושו עולה שהגרסה שלפניו היתה שמדובר לא במנעל אלא במנעול, "פורקין את המנעול מעל גבי המים" - והעדיפו את גרסתו.

אלא שהמשנה במועד קטן בוודאי עוסקת בדיני חול המועד, שעל כך נושא המשנה, והגרסה שהיתה לפני המפרשים שעל הדף, לא היתה גרסת הרמב"ם.","107","","1140","True","True","False","","105","77.127.103.197","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87710","87709","ושאר טמאים חמורים לא ?","24/03/21 15:27","יא ניסן","תשפ"א","15:27","עלי","טמא מת וזב ?","209","","1140","True","True","False","","89","87.71.16.19","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87713","87710","לא","24/03/21 20:36","יא ניסן","תשפ"א","20:36","אור חדש","מטמאים באוהל","458","","1140","True","True","False","","51","213.57.139.163","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87714","87712","ראיתי בפירוש אור לישרים","24/03/21 21:23","יא ניסן","תשפ"א","21:23","עלי","של הרב בוך שכתב פסקה מיוחדת לעניין (עמ' 56 ):
ההלכה "ומפרקים את המנעל " נאמרה בברייתא שבתוספתא
לאחר ההלכות של צורכי הרבים, אך היא אינה שייכת להלכות
האלה אלא להלכה "מכבש של כובסים " שנאמרה לאחריה.
כשהעתיקו בירושלמי את הברייתא שבתוספתא, העתיקו
בטעות גם את ההלכה "ומפרקים את המנעל ". וכבר תמה ר מ "
המאירי על הירושלמי: מה עניינה של זו עם שאר הדברים שהם
צורכי רבים?.
אם אתה צודק עליך לדבר עם הרב בוך בעניין ( ויפה שעה אחת קודם ) לתקן או להוסיף בפירושו כי לא רק אני יוצא מוטעה אלא כל הלומדים !","209","","1140","True","True","False","","65","77.126.8.196","0","87689","שקלים|ג ע"א",""),new Message("87733","87712","ראה הגהות הגר"א אות א","25/03/21 20:43","יב ניסן","תשפ"א","20:43","דוד100","שם הוא מסביר שכל הברייתא באה בשביל הקושיה שמקשים אחרי זה","1325","","1139","True","True","False","","35","95.86.74.67","0","87689","שקלים|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);