var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86732;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","65"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86732","0","מישהו הבין כך את שאלת הגמ' ב-פח.?","16/02/21 01:12","ד אדר","תשפ"א","01:12","אבצן","בשוטנשטיין ביאר ביאור שאחה"מ נראה לי כשגוי, אשמח לשמוע שאני טועה, ולהבין נכון את שאלת הגמ'.

על דברי הגמ' "והא כולם ששחטו ושחט רבן עליהן יוצאין בשל רבן, דבסתמא, וקתני חוץ מן האשה מפני שיכולה למחות"
ביאור השוט': "משמע: חוץ מן האשה שאפילו בסתם אינה יוצאה בשלו, הואיל ויכולה למחות. ושוב קשה מדוע נותנת הברייתא טעם 'מפני שיכולה למחות' (בפירוש), אם הדין הוא שאפילו בסתם אינה יוצאת בשלו?" עכ"ל.

ולכאורה לא זאת השאלה, אלא השאלה היא שהיות ומדובר בסתמא, ולא מיחו, מדוע אומרת הברייתא שהאשה [וכל דדמי לה] אינה מנויה מן הסתם עם הבעל, היות ויכולה למחות, והרי קודם לכן אמרת שבסתמא היא מנויה עמו!","785","","1181","True","True","False","","439","109.226.59.2","0","0","פסחים|פח ע"א",""),new Message("86741","86732","אף אחד כאן לא לומד מהשוטנשטיין??","17/02/21 23:41","ה אדר","תשפ"א","23:41","אבצן","מעניין איך הם לא פשטו את הרגל...","785","","1180","True","True","False","","70","109.226.59.2","0","86732","פסחים|פח ע"א",""),new Message("86746","86741","כולם עברו לשטיינזלץ...","18/02/21 20:36","ו אדר","תשפ"א","20:36","אנטוב","","1113","","1179","False","True","False","","48","109.67.251.39","0","86732","פסחים|פח ע"א",""),new Message("86751","86746","נראה לי שהבנתי","19/02/21 00:48","ז אדר","תשפ"א","00:48","ליטאי","ביאר השוטנשטין שהשאלה היא אם אנו אומרים שבסתמא היא לא מנויה מה צריך להוסיף 'מפני' הרי בלאו הכי היא לא מנויה ומה צריך את מחאתה. ואין לומר שהשאלה שקודם אמרת שבסתמא מנויה ועכשיו משמע שלא כי זה לא עיקר הנקודה, על זה נאמר באמת שאה"נ סתמא לא מועיל וצריך דעתן וגם לא יהיה קשה מהרישא. רק שואלת הגמ' שהברייתא מלאה סתירות, בהתחלה ניסנו לומר שצריך מחאתה כי חשבנו שמדובר שהם מוחין ולא מועילה מחאתן 'חוץ מן האשה שיכולה למחות' וא"כ קשה שבתחילה כתוב 'מדעתן'. עכשיו שואלת הגמ' לא קראת טוב את הברייתא שהרי משמע שמדובר בסתמא וא"כ א"א לקרוא 'שיכולה למחות' כי הרי לא מדובר שהקטנים מוחין ותצטרך להוסיף 'מפני' לכן גם בסתמא לא מנויה, א"כ קשה מה ענין מחאה אצל אשה הרי בסתמא היא לא מנויה והיית צ"ל 'מפני שצריך דעתה'. יפה לא?","1383","","1178","True","True","False","","98","37.60.47.19","0","86732","פסחים|פח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);