var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86651;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86651","0","הגמ' מתעלמת מהקושיא שלה לגמרי??","08/02/21 22:31","כו שבט","תשפ"א","22:31","ידידיה ד","בס"ד

הגמ' בסוף עז: מקשה - "חדא, דפסולה דיעבד משמע" הקושיא על פי הבנתי היא מן הברייתא למעלה בעמוד שם מובא: "כמידת ר' יהושוע פסולה".
אבל, לא מובן, קודם כל - הקושיא יותר משהיא קושיא על מהלך הגמ' (המנסה ללמד שר' יהושוע הוא התנא שלנו, ופוסל רק לכתחילה), היא בעצם קושיא כללית - היא השלכת סתירה מברייתא לברייתא - הברייתא באמצע העמוד אמרה שר' יהושוע פוסל בדיעבד, והברייתא כאן בסוף העמוד אומרת שבדיעבד כשרה.
כמו כן, תשובת הגמ' הא בציבור הא ביחיד, כביכול לגמרי מתעלמת מקושיא זו. כך גם נראה מרש"י שהסביר במפורש - פסולה לכתחילה וכשרה דיעבד - ביחיד.
מה קרה לקושית הגמ' של חדא דפסולה דיעבד משמע? התעלמנו ממנה לגמרי?","1072","","1195","True","True","False","","417","31.168.141.20","0","0","פסחים|עח ע"א",""),new Message("86699","86651","התוספות בשבת י. אומרים","14/02/21 12:37","ב אדר","תשפ"א","12:37","שטייגעניסט","שהרבה פעמים אין חוששים לקושיא הראשונה. בגליון הש"ס שם מביא לכך הרבה דוגמאות. אחת מהן היא כאן","1319","","1189","True","True","False","","39","","0","86651","פסחים|עח ע"א",""),new Message("86704","86699","יישר כח!","14/02/21 21:54","ב אדר","תשפ"א","21:54","ידידיה ד","בס"ד

מפליא שמצאת את זה! אשריך ממש! אגב, הגליון הש"ס שם מפנה למהרש"א כאן, ניסיתי לראות אבל לא כ"כ הצלחתי למצוא אותו...
ממ"נ בסוגייתנו פה בפחים אכן קצת קשה מברייתא על ברייתא שבאחד משמע אפילו דיעבד לא ובאחד משמע שבדיעבד כן, מעניין שהגמ' לא הציגה את זה בכלל כ"ורמינהי", ואפילו בחרה לגמרי להתעלם מהקושי הזה בסופו של דבר...

בכל אופן, יישר כח עצום!!","1072","","1189","True","True","False","","50","31.168.141.20","0","86651","פסחים|עח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);