var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8654;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8654","0","שבע לה טומאה","06/04/11 09:03","ב ניסן","תשע"א","09:03","מתפעל","כיצד יתכן הדין ששבע לה טומאה,
הרי לפי זה היה צריך להיות שכהן שנטמא במת, יוכל באותו יום לנגוע שוב במת שהרי הוא כבר טמא ממילא ושבע לה טומאה.
אמנם ביום הבא הוא מוסיף על טומאתו שדוחה את טהרתו ביום. אבל באותו יום יהיה מותר?","148","","4770","True","True","False","","1217","94.188.248.67","0","0","מנחות|כד ע"א",""),new Message("8656","8654","מחלוקת רמב"ם ראב"ד","06/04/11 09:34","ב ניסן","תשע"א","09:34","עציוני","אכן, לשיטת הראב"ד לכהנים בזמן הזה מותר להיטמא כיוון שאינם מוסיפים טומאה על טומאתם! (ויש עוד ראשונים המתירים לכהן שנטמא להיטמא שוב באותו יום)
ראה דיון באורך במאמרו של הרב גורן (סעיפים ב,ג הם הנוגעים לעניננו, וסיכום עוד שיטות דומות בסעיף ט) הרוצה להסתמך על שיטת הראב"ד כדי לאפשר לכהנים ללמוד רפואה.","159","","4770","True","True","False","","321","132.70.40.183","0","8654","מנחות|כד ע"א",""),new Message("8657","8654","חדד את שאלתך, ותגלה שהיא שונה במעט:","06/04/11 09:39","ב ניסן","תשע"א","09:39","Almuaddib","יתכן בהחלט כי אסור לכהן לנגוע במת, למרות שאין מוסיף בכך על טומאתו.

יתכן בהחלט שמותר לנגוע במת, אלא שאסור להטמא למת.


עליך לחדד: אם האיסור על הכהן הוא להטמא בלבד, אזי כלל אין איסור לנגוע במת. אם האיסור הוא לנגוע במת, מה לי מוסיף טומאה מה לי לא מוסיף?","107","","4770","True","True","False","","164","81.218.141.168","0","8654","מנחות|כד ע"א",""),new Message("8660","8657","עזרה בחידוד","06/04/11 10:20","ב ניסן","תשע"א","10:20","המכריע","אם אני הבנתי נכון את כוונת השואל. הוא אכן הניח שהאיסור הוא להיטמא (לא מעשה נגיעה או הימצאות באהל), וכבר העירו לו לנכון שלכ' זו מח' הרמ"בם והראב"ד הידועים, ולהנחתו, לולא הדין דשבע ליה טומאה, שפיר היה ניתן לומר שכשהוא חוזר ונטמא, הוא מוסיף טומאה על טומאתו והוי בכלל להיטמא, ורק לאור מה שנתגלה כאן בסוגיא דאמרי' שבע ליה טומאה (למען הדיוק זו בעיא דלא איפשטא), א"כ נמצא דאינו מוסיף טומאה ואין כאן היטמאות.","199","","4770","True","True","False","","153","95.86.92.195","0","8654","מנחות|כד ע"א",""),new Message("8666","8657","לא ממש הבנתי מה אתה רוצה לומר","06/04/11 15:17","ב ניסן","תשע"א","15:17","מתפעל","אולי תחדד את הערתך?","148","","4770","True","True","False","","182","94.188.248.67","0","8654","מנחות|כד ע"א",""),new Message("8667","8660","יישר כח, אם כן אנו מדברים להרמב"ם","06/04/11 15:20","ב ניסן","תשע"א","15:20","מתפעל","גם הרמב"ם צריך להסתדר עם הגמרא.

לשיטתו שפשוט לו שכהן אסור לנגוע במת אף שהוא כבר טמא,
כיצד יבאר שיש צד בגמרא דשבע לה טומאה?

ואם הבעיה לא איפשיטא, האם פסק לחומרא מספק?","148","","4770","True","True","False","","189","94.188.248.67","0","8654","מנחות|כד ע"א",""),new Message("8669","8666","הבהרה","06/04/11 15:39","ב ניסן","תשע"א","15:39","המכריע","אני לא עיינתי כעת בנושא. זכורני שהמשנה למלך בפ"ג מהל' אבל מסביר ששיטת הרמב"ם היא דין ייחודי בטומאת כהנים. ולא משום שלא שבע ליה טומאה, אלא שלכהן יש איסור מיוחד לעשות "מעשה של היטמאות" אף אם אין זה מחיל בו למעשה שום טומאה. ודומני שיש על זה ביאור בספרו של הגר"ח מבריסק.

אני לא התכוונתי להעיר הערה חדשה, רק לבאר את הערתך שהיא בהנחה כהראב"ד שאין דין מיוחד בכהנים אלא גדר האיסור בכהן הוא להיטמא, ולפ"ז באופן שהוא כבר טמא אין איסור. ואכן העירו לך שכך באמת סובר הראב"ד. אדרבא היה מקום להקשות, לכאורה, שאף להראב"ד שהאיסור הוא להיטמא, אבל לפי הצד שלא אומרים שבע ליה טומאה, לכ' כל טומאה מוסיפה בו טומאה ויהא אסור אף להבנת הראב"ד. ובזה יתכן שהראב"ד מיקל מספק שלא נפשט. וכנראה יש תירוצים טובים יותר, בכיוון שלהראב"ד האיסור רק אם יש תוספת טומאה בעלת השלכה מציאותית.","199","","4770","True","True","False","","174","95.86.92.195","0","8654","מנחות|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);