var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86147;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86147","0","הקב"ה מלמד את האדם לעבור עבירה?","15/01/21 11:29","ב שבט","תשפ"א","11:29","אליצפן","התלמוד (במסכת פסחים דף נד עמוד א) אומר: "דתניא, רבי יוסי אומר: ... במוצאי שבת הקדוש ברוך הוא ... הביא שתי בהמות והרכיב זו בזו ויצא מהן פרד.

בהמשך התלמוד: "רבן שמעון בן גמליאל אומר: פרד בימי ענה היה שנאמר (בראשית לו) הוא ענה אשר מצא את הימם במדבר. דורשי חמורות היו אומרים: ענה פסול היה, לפיכך הביא פסול לעולם.

כלומר גם לפני מתן תורה הכלאת סוס וחמור = פרד זו עבירה.

לפי התורה פרד זה כלאיים. איך הקב"ה מלמד את האדם לעבור עבירה?","502","","1199","True","True","False","","533","84.229.46.113","0","0","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86152","86147","רש"י ענה על שאלתך","15/01/21 13:35","ב שבט","תשפ"א","13:35","אבי גרינבלט","ד"ה "והפרד"","539","","1199","True","True","False","","71","77.124.14.93","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86190","86147","מי אומר שזו עבירה?","17/01/21 07:47","ד שבט","תשפ"א","07:47","שטייגעניסט","בסנהדרין נו: נחלקו תנאים אם כלאים אסורים לבני נח. ומש"כ כאן הביא פסול לעולם לאו דווקא אומר שנעשה איסור","1319","","1197","True","True","False","","30","","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86196","86147","לא הקב"ה לימד","17/01/21 10:39","ד שבט","תשפ"א","10:39","ישראלי","הקב"ה נתן אפשרות לאדם לעשות הכלאות ויצירות אפילו שהן אסורות. לאדם יש בחירה אם לעשותן או לא. כך זה בממזרות וכך זה בכלאיים","1314","","1197","True","True","False","","26","","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86229","86147","פלא יותר גדול","18/01/21 14:29","ה שבט","תשפ"א","14:29","אמלתראות","בדר"כ כאשר יהודי מבשל בשבת או עובר עבירה מקבל קנס או עונש.

שונה כלאיים שאין ענישה ומותר לאכלו, ואכן כהיום בארה"ק עושים עפ"י רוב כל היבול בכלאים, וכל גופי הכשרות נותן הכשרים, ובכך נותנים לגיטימציה לעשות כלאים.

יש רב ד"ר אחד שפועל בענין","267","","1196","True","True","False","","73","172.58.228.46","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86155","86152","קושיא על רש"י: פרד לא מוליד","15/01/21 13:55","ב שבט","תשפ"א","13:55","אליצפן","אז זו הייתה בריאה לשעתה?","502","","1199","True","True","False","","130","84.229.46.113","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86157","86155","מדוע לא ?","15/01/21 13:58","ב שבט","תשפ"א","13:58","אבי גרינבלט","ברור לך שזה הפרד שאנחנו מכירים ?","539","","1199","True","True","False","","85","77.124.14.93","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86163","86157","אז על איזה פרד מדבר התלמוד?","15/01/21 14:40","ב שבט","תשפ"א","14:40","אליצפן","ועוד יותר: מניין שהאש שתלמוד מדבר זו האש שאנו מדליקים ומברכים עליה במוצ"ש?","502","","1199","True","True","False","","125","84.229.46.113","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86195","86190","אז הקב"ה מלמד איך לעשות פסולים?","17/01/21 08:27","ד שבט","תשפ"א","08:27","אליצפן","","502","","1197","False","True","False","","118","84.229.47.202","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86199","86196","צריך לדייק בדברי חז"ל","17/01/21 11:48","ד שבט","תשפ"א","11:48","אליצפן","ובמוצאי שבת נתן הקדוש ברוך הוא דיעה באדם הראשון מעין דוגמא של מעלה, והביא שני אבנים וטחנן זו בזו ויצא מהן אור. והביא שתי בהמות והרכיב זו בזו ויצא מהן פרד.

הווי אומר: כמו שהאש היא מעין דוגמא של מעלה כך גם הפרד.

מה דוגמא של מעלה (כלאים) יש בפרד שחשוב להראות זאת לאדם, אם למטה הכלאיים אסורים?","502","","1197","True","True","False","","117","84.229.47.202","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86207","86199","ראה דברי החינוך על מצות כלאים","17/01/21 14:53","ד שבט","תשפ"א","14:53","ישראלי","הפירוש מעין דיעה של מעלה הוא האפשרות של אדם הראשון להיות שותף ביצירה. ההתעסקות בהכלאה ויצירת אש הם התערבות בבריאה. ולדעה שכלאים נאסרו לבני נח היה זה גילוי לאדם על האפשרות הזו אבל לא הוראה שכך יעשה","1314","","1197","True","True","False","","33","","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86214","86207","איפה זה מופיע בספר החינוך?","17/01/21 19:54","ד שבט","תשפ"א","19:54","אליצפן","","502","","1197","False","True","False","","109","84.229.47.202","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86228","86207","הנה הדברים במקור:","18/01/21 13:56","ה שבט","תשפ"א","13:56","אליצפן","ספר החינוך מצוה סב

וענין הכישוף הוא לפי דעתי כן, שהשם ברוך הוא שם בתחילת הבריאה לכל דבר ודבר מדברי העולם טבע לפעול פעולתו טובה וישרה לטובת בני העולם אשר ברא, וציוה כל אחד לפעול פעלו למינהו, כמו שכתוב בפרשת בראשית [א', י"ב ואילך] למינהו על הנבראים, וגם על כל אחד ואחד המשיל כח מלמעלה להכריחו על מעשהו, כמו שאמרו זכרונם לברכה [בראשית רבה פרשה י', ו'] אין לך עשב מלמטה שאין לו מזל מלמעלה שאומר לו גדל. ומלבד פעולתן שעושה כל אחד ואחד בטבעו, יש להם פעולה אחרת בהתערבם מין מהן עם מין אחר, ובמלאכת התערובות יש בה צדדין שלא הורשו בני אדם להשתמש בהן, כי יודע אלהים שסוף המעשה היוצא לבני אדם באותן צדדין רע להן ומפני זה מנעם מהם. וזהו אמרם זכרונם לברכה דרך כלל, כל שיש בו משום רפואה אין בו משום דרכי האמורי [שבת דף ס"ז ע"א], כלומר אין לאסרו מפני צד כישוף, אחר שיש תועלת בו מצוי בנסיון באמת אין זה מן הצדדין האסורין, כי לא נאסרו רק מצד הנזק שבהן. ועוד יש באותן צדדי התערובות והתחבולות האסורות לעשות ענין אחר שנאסרו בעבורו, לפי שכח אותו התערובת עולה כל כך שמבטל מפעולתו לפי שעה כח המזל הממונה על שני המינין, והמשל על זה, כמו שאתה רואה שהמרכיב מין בשאינו מינו יחדשו לברוא מין שלישי, נמצא שביטלה ההרכבה כח שניהם. ועל כן נמנענו מהעלות על רוחנו אף כי נעשה בידינו דבר שמראה בנו רצון להחליף דבר במעשי האל השלמות. ואפשר שיעלה בידינו מזה רמז משרשי כלאי זרעים ובהמה ושעטנז, ובמקומם נאריך בם בעזרת השם. וזהו שאמרו זכרונם לברכה [סנהדרין דף ס"ז ע"ב] למה נקרא שמם כשפים, שמכחישין פמליא של מעלה ושל מטה. כלומר שכוחן עולה לפי שעה יותר מכח הממונים עליהם, וראה כיוון דבריהם ז"ל שאמרו פמליא של מעלה ולא אמרו גזירת מעלה, לפי שהשם ברוך הוא הוא גזרו ורצה מתחילת הבריאה להיות הפעולה הזאת יוצאת מבין שניהם בהתערבם, ובו תוכחת מגולה אל הממונים עליהם, אבל אמרו שכח הפמליא מוכחש מכל מקום. ומי שקרבת שכלו באור פני מלך, וכח זכותו יעלה על כח הממונים, לא יירא המעשה הזה והכחשותיו, כמו שמצינו בגמרא במסכת שבת שאמר החכם אל המכשפה.

וידיעת חילוק ענינים אלה, אי זה תערובת הותר לנו ואין בו צד כישוף ואי זה הוא שיש בו צד כישוף ואסור, בחכמת הכישוף ידוע. ואל תחשוב כי מלאכת הכישוף והשדים דבר אחד, שהרי בפירוש אמרו זכרונם לברכה [סנהדרין שם] בלטיהם [שמות ז', כ"ב] מעשה שדים, בלהטיהם [שם, שם, י"א] מעשה כשפים, משמע מזה שענין הכשוף אפשר להעשות בלתי מעשה שדים. ואמנם גם עם השדים יעשו לפעמים אותן, ואותן השדים שמשתמשים בהם למלאכת הכשוף נקראים מלאכי חבלה, כן פירש רש"י ז"ל, לפי שענין הכשוף לעולם אינו נעשה רק לחבל.

איפה נאמר בדברי ספר החינוך מה שכבודו מפרשן?","502","","1196","True","True","False","","127","84.229.47.202","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86219","86214","מצוה ס"ב","17/01/21 22:32","ד שבט","תשפ"א","22:32","ישראלי","בענין מכשפה","1314","","1197","True","True","False","","35","","0","86147","פסחים|נד ע"א",""),new Message("86233","86228","דברי הם על פי דברי החינוך","18/01/21 17:43","ה שבט","תשפ"א","17:43","ישראלי","ולא שהחינוך עצמו אמר זאת","1314","","1196","True","True","False","","24","","0","86147","פסחים|נד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);