var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86044;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86044","0","שאלה","12/01/21 15:29","כח טבת","תשפ"א","15:29","יוחנן פוקס","מסכת פסחים נ"ב.
הגמרא אומרת למה שמתא עדיפה וחמורה ממלקות בגלל שבארץ ישראל עומדים למניין על מלקות ולא על שמתא

מבאר רש"י דשמתא חמורה וחוששין לכבוד התורה
מה הכוונה? לא הבנתי
בנוסף רבינו חננאל כותב בשמתא אין חולקים כבוד לרב בדבר חמור ומשמתין מיד. מה הכוונה?
ואם אני מבין נכון שהכוונה שהיה פה מעשה של חילול ה'
אם כך האם הגמרא מתכוונת שהיה פה מעשה של חילול ה'
והאם יש הבדל בין רבנו חננאל שכתב כבוד ה' לבין רש"י שכתב כבוד התורה?
ומדוע עמידה למניין נחשבת כמעכבת כבוד ה' או כבוד התורה אולי אפשר לומר שלהפך בזכות ת"ח זה לא כבוד התורה? והאם הלכה כלישנא קמא או בתרא?","1329","","1222","True","True","False","","361","46.19.85.198","0","0","פסחים|נב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);