var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8591;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8591","0","קמח וקצח הוי מין במינו?","03/04/11 00:06","כח אדר ב","תשע"א","00:06","המכריע","א. הגמרא שואלת מתיבלה לעיסת המצה בקצח או בשומשמין. דקשה לר' חסדא דאזלינן בתר מבטל, הא תבלין לא הוו מצה. (ובינתיים מרויחים עיסוק בהלכות הפסח בתוך ל' יום).

שאלוני לומדי השיעור הרי כל הנידון הוא כשזה מין במינו במציאות, כגון נבילה ושחוטה ששניהן בשר, ורק חידש ר' חייא דבכל זאת אם אין דינן יכול להשתוות חשיב מין בשאינו מינו ואז יודה ר' יהודה דבטל. ובזה פליגי ר' חסדא ור' חייא בתר מי אזלינן. אבל קמח ותבלין הוו מין בשאינו מינו ממש דמודה ביה ר' יהודה דבטיל בלא מצי למיהוי כוותיה. וצ"ע.

ב. אגב. הערה נוספת לסיכום הסוגיא. מקודם עולה דג' בבותיה של משנתינו ע"כ כר' יהודה. האם בתר תירוציה דר' זירא מצי להעמידן כרבנן נמי?

הרמב"ם פוסק את כל המשנה אע"ג דקי"ל כרבנן. לכ' נראה דלמסק' מתני' ככו"ע, וי"ל במפרשיו.

ג. בעיא דר' ירמיה סלקא בתיקו. יש נוהגין אם לומדים כגון זה במוצ"ש, להזכיר את הדרש שתיקו היינו תשבי יתרץ, כדי לזכות את הלומדים בקיום המנהג המובא ברמ"א להזכיר את אליהו במוצאי שבת.","199","","4774","True","True","False","","1073","95.86.108.200","0","0","מנחות|כג ע"ב",""),new Message("8594","8591","בעניין א.","03/04/11 00:47","כח אדר ב","תשע"א","00:47","דוד כוכב","הש"ך ביורה דעה סימן צח ס"ק ו ביאר שבתערובת מין במינו, אם יש צורך שיתבטל טעם האיסור בהיתר, גם ההגדרה האם שני המינים נחשבים למין במינו או בשאינו מינו, גם זה תלוי בטעמם.
אולם אם הביטול הוא לא ביטול של טעם, כגון לענין יי"נ וטבל שאוסרים במשהו מין במינו, וכן לענין תרומה וערלה, אז קי"ל כרבא פרק בתרא דעבודת כוכבים ס"ו דאזלינן בתר שמא.
אם כן גם בעניננו, לא חשוב שבמקורם הקמח והקצח היו במציאות שונים. סוף סוף נעשו עכשיו לעיסה אחת ולמצה אחת, ושמם שוה. רק השאלה איזה סוג של מצה תקרא זו.","125","","4774","True","True","False","","116","212.76.104.30","0","8591","מנחות|כג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);