var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=85880;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("85880","0","וְאִי אָמְרִינַן הוֹאִיל אַהַבְעָרָה לָ","07/01/21 07:53","כג טבת","תשפ"א","07:53","אריה הראל","לא ברור לי למה הוא לא יכול לומר הואיל....","1322","","1225","True","True","False","","366","212.117.150.139","0","0","פסחים|מז ע"א",""),new Message("85881","85880","יכול לומר","07/01/21 08:50","כג טבת","תשפ"א","08:50","אבי גרינבלט","השאלה היא לדעת מי שסובר שאומרים "הואיל" היות ויכול להבעיר לצרכים נוספים , לא היה אמור להיכלל בחשבון האיסורים גם איסור מבעיר היות והבערה הותרה לצורך ושלא לצורך.","539","","1225","True","True","False","","70","77.127.67.240","0","85880","פסחים|מז ע"א",""),new Message("85882","85881","כלומר העיקר הכוונה?","07/01/21 09:15","כג טבת","תשפ"א","09:15","אריה הראל","אומנם מותר להבעיר לצרכים אחרים, בישול ביום טוב.
אבל הוא נתכוון לצורך אסור.
ולכן אסור להבעיר ביום טוב?","1322","","1225","True","True","False","","24","188.64.206.244","0","85880","פסחים|מז ע"א",""),new Message("85883","85882","אנסח אחרת","07/01/21 09:29","כג טבת","תשפ"א","09:29","אבי גרינבלט","לדעת מי שלא סובר "הואיל" ובמקרה דנן , לא אומרים הואיל והותרה אף שלא לצורך אוכל נפש , לכן הבערה זו נמנית כאחד הלאוים.
לדעת מי שכן סובר "הואיל" ולכן אומרים הואיל ויכול להבעיר גם שלא לצורך אוכל נפש , מדוע אם כן , הבערה נמנתה כאחד האיסורים ?

אין כאן משקל לכוונה כרגע אלא הנדון הוא רק במושג "הואיל".
להלכה , מתוך שהותרה לצורך , הותרה אף שלא לצורך והדוגמא הקיצונית לטעמי היא ענין העישון ביו"ט שיש המתירים אבל אני מעדיף את מה שפסק הרב אלישיב זצ"ל "עישון סיגריות ביום טוב בזמנינו יש לאסור מן הדין, כי במציאות אינו שוה לכל נפש, דרבים אינם מעשנים".","539","","1225","True","True","False","","72","77.127.67.240","0","85880","פסחים|מז ע"א",""),new Message("85885","85883","תודה.","07/01/21 10:44","כג טבת","תשפ"א","10:44","אריה הראל","","1322","","1225","False","True","False","","21","192.114.3.241","0","85880","פסחים|מז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);