var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8566;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","56"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8566","0","קשה על כולם וממשיכים בשיגרה כאילו לא קשה","31/03/11 16:25","כה אדר ב","תשע"א","16:25","שלמה שטרסברג","הגמרא הביאה מחלוקת בין ר' יהודה לרבנן מה למדו מהפסוק "ולקח מדם הפר ומדם השעיר" שמשמע שעל אף שדם הפר הוא יותר מדם השעיר לא מבטלים זה את זה.

ר' יהודה למד מכאן שמין במינו לא בטל ורבנן למדו מכאן שדברים שעולים על גבי המזבח לא מבטלים זה את זה

הגמרא הקשתה על שניהם שאולי פשט הכתוב בא לומר שצריך את שני הדברים גם מין במינו וגם שעולים ע"ג המזבח בשביל שלא יתבטל ונשארה בקשיה

אני לא זוכר תופעה מאין זו שהגמרא נשארה בקושיה על כל השיטות בסוגיה ואין תשובה וכל שיטה נשארת בדעתה . לכאורה הקושיה היא חזקה מאוד ותמיד כשיש לימוד ניתן ללמוד רק את המינימום

וא"כ מדוע אין המסקנה שצריך גם מין במינו וגם שעולים ע"ג המזבח בשביל שדברים לא התבטלו?","205","","4780","True","True","False","","1125","212.76.126.212","0","0","מנחות|כב ע"ב",""),new Message("8570","8566","אולי","31/03/11 20:25","כה אדר ב","תשע"א","20:25","משיב מאורות דף היומי","הקושיא היא רק על דרך הלימוד כלומר על אופן הדרשה, אבל הדין הוא ברור ומפורש בברייתא. ר"י אומר אין דם מבטל דם, וזה מצד מין במינו ולא מצד עולין, והראייה מדם חיה, שאינו עולין.

כל מה שהגמ' נשארת בקושייה הוא מצד ביאור רבי יוחנן למקור בפסוקים של המח' ר"י וחכ'. אבל גדר המחלוקת הוא ברור, לכן הגמ' אינה יכולה לומר שדווקא בעולין ומין במינו.

הקושיה היא על הצעת המקור ולא על הדין.","142","","4780","True","True","False","","281","85.130.130.141","0","8566","מנחות|כב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);