var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=856;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("856","0","רבי שמעון ברבי","06/09/09 19:37","יז אלול","תשס"ט","19:37","אבי פ","הסיפור על רשב"ר ובר קפרא.
הייתי שמח לשמוע חוות דעתכם על האפשרות הבאה לפרש. הדברים גולמיים.
זיק הרעיון הראשון התקבל לאור המהרש"א שבהחלט אינו הולך בכיוון.
ר"ש הצטער כי לדעתו רצוי לקיים מצוות פרו ורבו לפי הסדר. קודם "פרו" (בן) ואחר כך "ורבו" (בת). רבי אמר לו שאין הדבר כן ואם הדבר שקול אזי אדרבה רצוי בת תחילה כי היא מתחתנת מוקדם יותר מהבן בד"כ ולפי חלק מהדעות פרו ורבו מתקיים בצורה גמורה רק כשיש צאצאים לצאצאים. בר קפרא אמר שלמרות זאת עדיף בן ראשון היכול לפרנס את ההורים לעת זקנתם כי עיקר המצוה של פרו ורבו כבר מתקיימת בלידת הילדים לפני הנכדים.","89","","5352","True","True","False","","945","95.86.72.252","0","0","בבא בתרא|טז ע"ב",""),new Message("857","856","נחמד בהחלט","06/09/09 20:49","יז אלול","תשס"ט","20:49","שאינו יודע לשאול","אבל -
למה "פרו" זה בן ו"ורבו" זה בת?","48","","5352","True","True","False","","238","77.126.122.21","0","856","בבא בתרא|טז ע"ב",""),new Message("874","856","מה רע בפשט?","10/09/09 10:44","כא אלול","תשס"ט","10:44","maruvka","","93","","5348","False","True","False","","84","93.172.165.222","0","856","בבא בתרא|טז ע"ב",""),new Message("858","857","פרו ורבו","06/09/09 22:01","יז אלול","תשס"ט","22:01","אבי פ","כך כותב המהרש"א. פרו = פרי = בן כי הוא מספק את הזרע. "רבו" = בת כי מגדלת את הילדת (כמו שהגמרא עצמה אומרת ורבו = רבייה שיש מסבירים שהכוונה לגידול).","89","","5352","True","True","False","","121","95.86.72.252","0","856","בבא בתרא|טז ע"ב",""),new Message("876","874","פשט הוא טוב","10/09/09 19:39","כא אלול","תשס"ט","19:39","אבי פ","אין חלילה דבר רע בפשט.
אני כאדם החי בתקופה זו מחפש פירוש שיתאים יותר להשקפה שלי שלנשים תפקיד חשוב בעולם, שונה מזו של גברים, אבל שווה בחשיבותה.
קשה לי עם הצער של ר"ש ברבי על שנולד לו בת.
קשה לי גם על דברי בר קפרא שבמקום לנחם בא ומאריך את המענית על החרשיה שבגב ר"ש ועל קביעתו שאוי לו לאדם וכו' למרות ששערי תירוצים לא ננעלו ובודאי כל אחד מכיר מספר דרכים להבין מדוע אוי למי שבניו נקבות.","89","","5348","True","True","False","","96","95.86.72.252","0","856","בבא בתרא|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);