var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8471;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8471","0","מלח בעקדת יצחק","29/03/11 19:48","כג אדר ב","תשע"א","19:48","הודו_כי_טוב","מאחר שהבנתי שאברהם אבינו התכוון להקריב את בנו לפי סדר הקורבנות
אני חייב לשאול האם גם מליחה ? הרי היא מעכבת .","207","","4786","True","True","False","","1142","217.132.161.37","0","0","מנחות|כ ע"א",""),new Message("8484","8471","הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים וְאַיֵּה המלח","30/03/11 01:10","כד אדר ב","תשע"א","01:10","דוד כוכב","רש"י בעמוד כתב: "ברית אמורה במלח - שלא תפסוק מקרבנות. בין לרבי יהודה בין לר' שמעון ליכא מידי אלא משמעות דורשין".
אבל המשך חכמה בויקרא ב, יג כתב:
"מלח ברית. מנחות יט - כ. "ברית מלח" (במדבר יח, יט) - שתהא ברית אמורה במלח, דברי ר' יהודה. ר' שמעון אומר: נאמר כאן "ברית (מלח עולם הוא", ונאמר להן - במדבר כה, יג - "ברית כהונת עולם"), כשם שאי אפשר לקרבנות בלא כהונה, כך אי אפשר לקרבנות בלא מלח. ויעויין ברש"י (ד"ה ברית אמורה במלח) דפירש דמשמעות דורשין איכא בינייהו. ונראה דפליגי אם בבמה טעונין קרבנות מלח, דר' יהודה לא מפליג וסבר דטעונין קרבנות במה מלח, ור' שמעון סבר דכמו כהונה אינה בבמה, כן מלח אינו בקרבנות במה, דמדין כהונה הוי דין מלח, דברית עם אהרן ובניו הוא".

לדבריו לרבי שמעון דלא בעי מלח בבמה וה"ה בעקידה.
אולם גם לרבי יהודה, בפסוק שם: וְלֹא תַשְׁבִּית מֶלַח בְּרִית אֱלֹהֶיךָ, פירש אבן עזרא: "ברית אלהיך - הכנסתיך בברית והשבעתיך, שלא תקריב תפל ולא יאכל". משמע שרק במתן תורה נצטוו על המלח.
ואפילו לפירוש רש"י שע"פ המדרש, שהברית כרותה למלח מששת ימי בראשית, אפשר שכרותה מעולם, שיצטוו עליה רק בסיני.","125","","4785","True","True","False","","157","212.76.111.188","0","8471","מנחות|כ ע"א",""),new Message("8510","8484","הר המוריה","30/03/11 15:45","כד אדר ב","תשע"א","15:45","הודו_כי_טוב","יש מידרש האומר שאת הפסוק שהבאת , יצחק אבינו שאל מאחר שזה בהר המוריה
כלומר מקום בית המיקדש .","207","","4785","True","True","False","","187","217.132.139.79","0","8471","מנחות|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);