var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=842;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("842","0",""סדרן של נביאים... סידרן של כתובים..."","05/09/09 20:09","טז אלול","תשס"ט","20:09","בבא רגל","1. למאי נפק"מ?

2. התנכי"ם שלפנינו היום מסודרים בסדר אחר מהמובא בברייתא - למה?","51","","5353","True","True","False","","1806","84.229.197.1","0","0","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("859","842","נפ"מ לנכתבים בגלילה","06/09/09 22:24","יז אלול","תשס"ט","22:24","אבי פ","לפי הקשר בסוגיא הבנתי, שאם אכן כותבים את הכל בספר אחד, יש להקפיד על הסדר בגמרא.
זה ממילא עונה גם על השאלה השניה שבתנכ"ים בימינו זה לא כתוב על קלף ובגלילה. גם מדברי הרמב"ם בתפילין ז ט"ו אפשר להבין כך.
ועדיין צ"ע על המדפיסים שגם אם אכן אני צודק ואין חובה לכתוב כסדר הזה אם אינו בגלילה, מדוע שינו?","89","","5352","True","True","False","","192","95.86.72.252","0","842","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("860","859","סדר הספרים בתנ"ך","07/09/09 14:26","יח אלול","תשס"ט","14:26","ברוך","השאלות אותן העלה בבא רגל אכן ראויות למחשבה, אך לצערי גם לאחר עיון ממושך לא הצלחתי למצוא התייחסות בספרות ההלכה.
לענ"ד, מסתבר שאכן אין לדין זה שום נפקא מינה למעט עצם ההלכה שלכתחילה כך יש לסדר.
לגבי העובדה כי בזמננו רוב התנכי"ם אינם מסודרים כך, הרי שבמחקר ישנה התייחסות לכך, וממקורות שונים עולה כי הברייתא משקפת את הסדר כפי שנהג בבבל. בארץ ישראל היה נהוג סדר אחר, שהיה זהה, או לפחות דומה מאד, לסדר הנהוג בימינו. כך עולה מספר בן סירא (שההערכה היא שנכתב כמאתיים וחמישים שנה קודם החורבן) ומכתר ארם צובא (הכתוב על פי המסורת הטבריינית). על כן, המדפיסים לא שינו, אלא הדפיסו על פי סדר כתב היד שהיה נהוג מדורות קודמים, ומסתמך על מסורת שחולקת על הברייתא שבבבלי.
אלא, שצריך עיון גדול כיצד הרמב"ם, שהכיר היטב את כתר ארם צובא, פסק את הברייתא להלכה ולא ציין כלל למסורות חולקות.
לגבי השערתו של ר' אבי פ., כי הדין אמור דווקא לגבי ספר אחד הנגלל, הרי שלעניות דעתי אין זה כך. למעשה, נראה לי שמחלוקת התנאים האם מותר לדבק תורה נביאים וכתובים ביחד הייתה דווקא בקלף הנגלל, שאז שייך הטעם של התוספות שנראה הכל כספר אחד. והברייתא שבה מוזכר באין חולק שמדביקים ספרים זה לזה וכל השאלה היא מה הסדר, מדברת בתכריך דפים (מצחף) שבו לכו"ע מותר להדביק. ועל כן לכאורה שייך דין זה אף בספרי התנ"ך שלנו, אלא שהם מסתמכים על מסורת אחרת, כאמור.
סוף דבר, עדיין דין זה רפיא, והלוואי ויאיר ה' עינינו בו.","86","","5351","True","True","False","","958","77.125.106.143","0","842","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("885","860","נפקא מינא","10/09/09 21:56","כא אלול","תשס"ט","21:56","אבי פ","ראיתי בגמרת שוטנשטיין בשם החת"ס שאכן מדובר בסוגיא על עשיית ספר שלם של נביאים או כתובים וחיוב לכתוב לפי הסדר הזה דוקא.","89","","5348","True","True","False","","217","95.86.72.252","0","842","בבא בתרא|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);