var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8393;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8393","0","פיגול בקטורת","27/03/11 09:52","כא אדר ב","תשע"א","09:52","מתפעל",""והתנן אלו דברים שאין חייבין עליהן משום פיגול הקומץ והלבונה והקטורת ומנחת כהנים ומנחת נסכים ומנחת כהן משיח והדם".

מה כוונת המשנה, הרי הקטורת זה לא משהו אכיל, אז למאי נפקא מינא שזה לא פיגול?

יש עוד שאלה לגבי קטורת, באיזה עבודה שייך לפגל את הקטורת הרי אין עבודות מקדימות אלא רק ההקטרה ולא שייך לפגל באותה עבודה על אותה עבודה.","148","","4788","True","True","False","","1190","94.188.248.70","0","0","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8418","8393","ניסיון לבאר","27/03/11 20:45","כא אדר ב","תשע"א","20:45","המכריע","א. השאלה הראשונה היא גם על לבונה. וכנראה התשובה היא שחיבת הקדש מכשרתן להיחשב אוכל אף שאינן ראויין לאכילה. תוס' בזבחים שואל שימנו גם עצים.

ב. השאלה השניה. למ"ד הקטרה מפגלת הקטרה כשהוקבעו בכלי אחד (חריפי דפומבדיתא) משכחת לה במקטיר כזית קטורת ע"מ להקטיר כזית אחר למחר. ולמאי דקי"ל דאין הק' מפ' הק' באמת יש מפרשים דהיינו גופא טעמא דאין פיגול בקטורת (בלאו טעמא דאין לה מתיר), ראה תפארת ישראל למשל, על המשנה הזו בזבחים.","199","","4788","True","True","False","","156","95.86.122.34","0","8393","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8426","8418","יישר כח","28/03/11 06:42","כב אדר ב","תשע"א","06:42","מתפעל","לגבי א', אני חושב שחיבת הקדש מכשרתן זה רק לענין טומאה שיקבלו טומאת אוכלין.
אבל לא שייך במציאות לאכול משהו לא אכיל ולהתחייב. זה הרי אכילה שלא כדרך.
מי שאוכל קטורת צריך לאשפז אותו.

לגבי ב', ראיתי שמביאים בשם הגרי"ז כי ההולכה של הקטורת היא העבודה שבה ניתן לפגל.
וחשבתי אולי גם, הרי מכניסים את הקטורת לכף שהוא כלי שרת ואולי ההכנסה לכף מקבילה לקבלה כפי שהגמרא אומרת במנחה ושם ניתן לפגל.","148","","4787","True","True","False","","178","94.188.248.70","0","8393","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8429","8426","חיבת הקדש","28/03/11 09:48","כב אדר ב","תשע"א","09:48","המכריע","יש סוגיא שלימה במסכת זבחים מו: שיש תנאים שמחייבים על אוכל עצים ולבונה וקטורת בטומאת הגוף או בטומאת בשר. ויסודה כבר במשנתינו מה: (וזה באמת קשור למשנה שלנו שהיא מתחילה במב:). זה גם נפסק להלכה לפחות באופן חלקי, אם תרצה אציין לך מקורות. רק לגבי עצים הרמבם בפיה"מ סבור של"ש לחייב על אכילתם ודומני שבחיבורו חזר בו גם מזה ומסכים לרשי ותוס שפירשו גם על עצים.

בכל אופן אתה צודק שזה לא מובא לגבי פיגול והדבר באמת אומר דרשני.

לגבי ב' דבריך נכונים רק אם הכף מקדשתן, שמשום קידוש הכלי שרת נחשבת הקבלה עבודה. ויש לעיין (רק למי שמעונין) בסוגיא בשבועות דף יא עמ' א' שדנים שם לגבי הקטורת אי מתקדשת במכתשת באופן חלקי וכמדומה שלא נזכר שם שמקבלת איזו קדושה בכף, וכן במשנה במעילה דף י עמ' א' שהיא אחת ממקורות הסוגיא בשבועות.

יישר כח על הבאת הדברים המיוחסים להגריז.","199","","4787","True","True","False","","140","95.86.122.34","0","8393","מנחות|יב ע"א",""),new Message("8434","8429","אכן בזמנו היה לי קשה על עצים","28/03/11 11:25","כב אדר ב","תשע"א","11:25","מתפעל","שזה אכילה שלא כדרך. והאדם בגדר שוטה שלועס עצים ובולעם.
היה לנו כאן דיון על כך.

תזכה לשנים רבות.
טובות ונעימות.","148","","4787","True","True","False","","170","94.188.248.70","0","8393","מנחות|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);