var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=83137;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("83137","0","כמה שיהה במדור ויצטרך בדיקה 40 יום","29/11/20 18:19","יג כסלו","תשפ"א","18:19","מתי",""מדורו' העכו''ם טמאים וכמה ישהה במדור ויהא המדור צריך בדיקה ארבעים יום"
רש"י: "מ' יום. כדי יצירת הולד".
וקשה לי מה עניין ארבעים יום לכאן, האם הגוי לא יכל לבא לגור עם אשתו המעוברת?
ויותר קשה, שהרי הגמ' מוסיפה "ואע''פ שאין לו אשה". ואומר רש"י "ואע''פ שאין עמו אשה. לפי שחשוד הוא על הזנות". וכאן ודאי לא שייך ארבעים יום?
ומצאתי בספר ראש הכרמל שתרץ "דזה לא חיישינן דילמא הייתה מעוברת כבר והפילה כאן.
ואולי כוון לדברי המאירי שכתב שאין אומרים בספקות להחמיר. ואולי זה כוונתו שזה חשש רחוק יותר.
אלא שלמאירי שפירש הטעם של אין לו אשה מגזרת יש לו אשה, מתורץ. אבל לרש"י שאומר הטעם משום זנות, עדיין קשה מה שייך ארבעים יום בזנות.","860","","1265","True","True","False","","438","91.195.162.2","0","0","פסחים|ט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);