var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=82579;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("82579","0","מה הקושיא על רבה מתודה?","02/11/20 12:43","טו חשון","תשפ"א","12:43","ינון ג","בסוף דף נ: רבה מנסח כלל "כל שאינו בזה אחר זה אפילו בבת אחת אינו. ובהמשך הגמר מקשים עליו מדברי חזקיה (רש"י) שאם הביא יחד עם התודה 80 לחמים במקום 40 רק 40 מתוכם מקודשים. ולא הבנתי למה זה קושיא על רבה, הרי לפי הכלל שלו זה מתאים בדיוק: בזה אחר זה - כלומר אם הביא 40 לחמי תודה ושחט עליהם ואז הביא 40 אחרים, 40 תוך ה80 הללו יהיו מקודשים. וכך בדיוק גם אם הביא בבת אחת (לפי חזקיה) 40 מתוך ה80 יהיו מקודשים, כלומר דבר שהינו בזה אחר זה הינו גם בבת אחת, וזה לא חולק על מה שרבה אמר!

נ.ב. מה שכתוב בשורה האחרונה הינו זו לא שגיאת כתיב של "אינו" אלא מכוון.","963","","1274","True","True","False","","419","147.161.12.125","0","0","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82580","82579","הביא 80 בב"א","02/11/20 13:08","טו חשון","תשפ"א","13:08","אבי גרינבלט","אליבא דרבה גם 40 לא יתקדשו.","539","","1274","True","True","False","","65","77.124.49.18","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82582","82580","למה?","02/11/20 15:25","טו חשון","תשפ"א","15:25","ינון ג","הרי אם מביא אותם בזה אחר זה ה40 הראשונים כן יתקדשו!","963","","1274","True","True","False","","38","31.168.141.20","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82583","82582","לא במקרה של חזקיה","02/11/20 15:35","טו חשון","תשפ"א","15:35","אבי גרינבלט","שהובאו בבת אחת","539","","1274","True","True","False","","52","2.53.19.193","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82586","82583","כלומר רבה במקרה שהובאו בבת אחת","02/11/20 20:18","טו חשון","תשפ"א","20:18","ינון ג","יאמר ששום חלה לא התקדשה? אבל זה בדיוק מנוגד לכלל שלו, יש פה מצב שבו בזה אחר זה יתקדשו 40 חלות, ובבת אחת הדין יהיה שונה ולא יתקדשו החלות בכלל, אי אפשר לומר שרבה סובר כך.","963","","1274","True","True","False","","38","31.168.141.20","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82587","82586",">>>","02/11/20 20:29","טו חשון","תשפ"א","20:29","אבי גרינבלט","חזקיה היה רבו של רבי יוחנן ורבה סובר כר"י ואין פוסקים הלכה כתלמיד אצל רבו","539","","1274","True","True","False","","53","77.124.49.18","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82588","82587","זו הסיבה למה מקשים מחזקיה ולא מריו"ח,","02/11/20 20:48","טו חשון","תשפ"א","20:48","ינון ג","אבל אני טוען שרבה לא חולק על חזקיה ולכן א"א להקשות ממנו. אמנם רש"י באמת כותב שמקשים מחזקיה, ובנוסף ריו"ח יכול להתיישב עם רבה ואין מה להקשות ממנו. ולכן השאלה שלי במקומה עומדת - במה דעת חזקיה סותרת את דעת רבה?","963","","1274","True","True","False","","47","31.168.141.20","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82589","82588","האם ניתן להקריב 40 ולאחר מכן שוב 40 ?","02/11/20 20:56","טו חשון","תשפ"א","20:56","אבי גרינבלט","לדעת רבה ?","539","","1274","True","True","False","","51","77.124.49.18","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82590","82589","על אותו הקרבן?","02/11/20 21:05","טו חשון","תשפ"א","21:05","ינון ג","אני חושב שלכו"ע לא. וכך כתוב ברש"י ד"ה וליתנהו בזה אחר זה.","963","","1274","True","True","False","","27","31.168.141.20","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82591","82590","ענית על השאלה","02/11/20 21:09","טו חשון","תשפ"א","21:09","אבי גרינבלט","אם 40 ואח"כ 40 לא מתקבל גם 40 מתוך 80 לא מתקבלים כך עפ"י רבה.
לדעת חזקיה מתקדשים 40 מתוך ה 80.","539","","1274","True","True","False","","37","77.124.49.18","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82592","82591","לפי רבה","02/11/20 21:14","טו חשון","תשפ"א","21:14","ינון ג","ה40 הראשונים כן מתקבלים במקרה של בזה אחר זה. לא?","963","","1274","True","True","False","","36","31.168.141.20","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82593","82592","לא","02/11/20 21:17","טו חשון","תשפ"א","21:17","אבי גרינבלט","עפ"י הכלל שציין בעמוד הקודם בדיוק כמו שר"י ציין זאת.","539","","1274","True","True","False","","58","77.124.49.18","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82594","82593","איך זה יכול להיות?","02/11/20 21:23","טו חשון","תשפ"א","21:23","ינון ג","הקרבן כבר הוקרב על 40 לחמים. אם המקריב מביא אח"כ עוד לחמים זה מבטל את הקרבן מלכתחילה? יותר הגיוני שה40 הראשונים קדושים, ופשוט לא מקבלים ממנו את ה40 השניים","963","","1274","True","True","False","","32","31.168.141.20","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82595","82594","מאד פשוט","02/11/20 21:26","טו חשון","תשפ"א","21:26","אבי גרינבלט","אם בא עם 40 , אז אין 80 (מה שמביא לאחר מכן לא רלבנטי לדיון שלנו וזה כעין מה שהגמרא עונה לאחר מכן כאשר מביא 80 ומציין שיקריבו רק 40 וכו')
אם בא עם 80 , לא מקבלים כלום.","539","","1274","True","True","False","","46","77.124.49.18","0","82579","קידושין|נא ע"א",""),new Message("82598","82595","צודק","02/11/20 22:27","טו חשון","תשפ"א","22:27","ינון ג","נכון. עכשיו הבנתי שהיה לי חוסר הבנה יסודי יותר בכלל של רבא. שחשבתי שכשהוא אומר "אפילו בבת אחת אינו" הוא מתכוון למה שהתחדש (לדוג' אם קידש שתי אחיות בבת אחת, ה"אינו" הוא על קידושי שתיהן, אבל אחת תהיה מקודשת [ולמעשה זה לא כך כי אנחנו לא יודעים מי זו מי ולכן בפועל שתיהן לא יתקדשו]).
אבל בעצם כוונתו היא שכל הדבר שקרה כאחת ולא היה יכול לקרות בזה אחר זה מתבטל (לדוג' בהו"א במעשר, לפי רבה החמישית לא אמורה להיות להיות חצי מעשר וחצי חולין, אלא כל ההפרשה התבטלה.)

תודה רבה!","963","","1274","True","True","False","","37","31.168.141.20","0","82579","קידושין|נא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);