var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=81291;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("81291","0","מה ההבדל בין ראב"ת לבין ר"מ ?","20/10/20 00:51","ב חשון","תשפ"א","00:51","מרדכי דב זינגר","הרי לשניהם לא מהני לזה ביין ולזה ביין ?","807","","1289","True","True","False","","510","95.86.64.17","0","0","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81293","81291","מהי דעת ראב"ת ביין ושמן ?","20/10/20 08:36","ב חשון","תשפ"א","08:36","אבי גרינבלט","","539","","1289","False","True","False","","58","77.127.5.76","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81297","81291","זה לפי התירוץ השני בגמרא","20/10/20 12:23","ב חשון","תשפ"א","12:23","פשטן","כי לפי התירוץ הראשון המחלוקת היא בנושא ברירה - שלא ניתן להשתתף במעות","1198","","1289","True","True","False","","31","213.151.50.168","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81298","81293","אם יין ויין לא, אז כ"ש יין ושמן לא.","20/10/20 12:29","ב חשון","תשפ"א","12:29","מרדכי דב זינגר","","807","","1289","False","True","False","","46","95.86.64.17","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81304","81297","היכן מוזכרים כאן מעות ?","20/10/20 15:43","ב חשון","תשפ"א","15:43","מרדכי דב זינגר","","807","","1289","False","True","False","","29","95.86.64.17","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81299","81298","באלו מילים כך ההבנה ?","20/10/20 12:34","ב חשון","תשפ"א","12:34","אבי גרינבלט","","539","","1289","False","True","False","","39","77.127.5.76","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81300","81299","ואפילו לזה ביין ולזה ביין","20/10/20 12:48","ב חשון","תשפ"א","12:48","מרדכי דב זינגר","אחד זה ואחד זה צריכין לערב
ואפילו לזה ביין ולזה ביין","807","","1289","True","True","False","","36","95.86.64.17","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81301","81300",""בתמיה" (רש"י)","20/10/20 12:59","ב חשון","תשפ"א","12:59","אבי גרינבלט","וגם אז אין השותפות מועילה ?!
אין אלו דבריו.","539","","1289","True","True","False","","55","77.127.5.76","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81303","81301","הארת את עייני - תודה.","20/10/20 15:42","ב חשון","תשפ"א","15:42","מרדכי דב זינגר","שמחתני !
ובדיוק מהטעות שלי, רש"י בא להציל.
שמשפט זה, הוא לא המשך הברייתא.

אני מאמין שרש"י כתב זאת לאחר שראה את הברייתא, שמסיימת שם.
ואין קשר בין ראב"ת.
אבל אם יש קשר....
כמו שר' יוסף אומר בהמשך... שראב"ת ור"מ חד טעמא...
(נ"ל שלזה כיוון הרב גרובייס)","807","","1289","True","True","False","","43","95.86.64.17","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81306","81303","פשוט שרש"י ראה...","20/10/20 15:53","ב חשון","תשפ"א","15:53","אבי גרינבלט","מה שרב יוסף אומר בהמשך "חד טעמא" היינו ששניהם סוברים שאין שיתוף במקום עירוב (דרך אגב , הריטב"א מציין שא"כ כבר אינו דעת יחיד...במענה לשאלה שעולה כנגד רב כיצד פוסק כיחיד כנגד רבים)","539","","1289","True","True","False","","47","77.127.5.76","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81312","81304","ציטוט מרש"י הק'","20/10/20 19:31","ב חשון","תשפ"א","19:31","פשטן","זה בא בלגינו ושפך - וכן זה עד שמלאו חבית ואפי' שלא לשם שיתוף עשו מתחילה סומכין עליו שהרי הביא כל אחד יין אבל לקחו חבית יין בשותפות ס"ל לבן תדאי אין ברירה והוי להו כמי שנשתתפו במעות שלא הוברר יין לכל אחד וא':","1198","","1289","True","True","False","","60","213.151.50.168","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81307","81306","ייש"כ","20/10/20 16:13","ב חשון","תשפ"א","16:13","מרדכי דב זינגר","","807","","1289","False","True","False","","37","95.86.64.17","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81387","81312","אכן. ולמה הוא צריך לדמות למעות.","23/10/20 00:08","ה חשון","תשפ"א","00:08","מרדכי דב זינגר","ביין לבד א"א להוכיח שאין ברירה ?","807","","1286","True","True","False","","47","95.86.64.17","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81389","81387","רש"י מסביר את עומק הענין בדין ברירה","23/10/20 00:26","ה חשון","תשפ"א","00:26","פשטן","רש"י בלשונו הזהב יורד לחקר הענין. מדובר בשני שותפים שהביאו כסף לצורך רכישת חבית יין - ואכן רכשו יין בשותפות.

אם אנו אומרים שיש ברירה - אזי יש כאן חבית יין, שחציה (יוברר למפרע) שייכת לראובן, וחציה לשמעון.

אך אם אנו סוברים שאין ברירה - אזי עד שלא יחלקו את החבית, היא עדיין במצב של מעות (במצבה הראשון) ולא יין - כלומר לכל אחד מהשותפים יש עדיין 100 שקל, ולא ליטר יין - והרי אין מערבין במעות.

ממש כמו חקירה של אחרונים חפצא או גברא","1198","","1286","True","True","False","","27","213.151.50.168","0","81291","עירובין|עא ע"ב",""),new Message("81392","81389","הסבר יפה. ייש"כ.","23/10/20 09:16","ה חשון","תשפ"א","09:16","מרדכי דב זינגר","","807","","1286","False","True","False","","35","95.86.64.17","0","81291","עירובין|עא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);