var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=81139;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","41"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","37")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("81139","0","תכלס' - מתי כן מבטלין ?","14/10/20 11:04","כו תשרי","תשפ"א","11:04","מרדכי דב זינגר","רבא אמר
אפילו שתי חצירות זו לפנים מזו,
פעמים מבטלין ופעמים אין מבטלין

יצא לי שכל הפעמים לפי רבא
לא מבטלים.
אז על מה הוא אמר שפעמים מבטלין ???","807","","1313","True","True","False","","479","213.151.62.119","0","0","עירובין|סו ע"ב",""),new Message("81140","81139","להלן","14/10/20 11:17","כו תשרי","תשפ"א","11:17","אבי גרינבלט","רק במקרה שהעירוב נמצא בפנימית ושכח אחד מבני החיצונה לערב , ניתן לבני החיצונית לבטל רשותם בפנימית שהרי העירוב במקומן ויכולים בני הפנימית לסגור את הדלת ולהשתמש בחצר לבדם שהרי "לשיתופי שדרתיך ולא לקילקולי"","539","","1313","True","True","False","","51","77.127.5.76","0","81139","עירובין|סו ע"ב",""),new Message("81141","81140","בכה"ג הם יכולים לטלטל גם בלי ביטול","14/10/20 11:34","כו תשרי","תשפ"א","11:34","מרדכי דב זינגר","ודאי פנימית מותרת, (גם בלי שהחיצונה תבטל)
דאחדא דשא, ומשתמשא, וחיצונה אסורה

והדרא קושיתי לדוכתא
"מתי מבטלין" ?","807","","1313","True","True","False","","39","213.151.62.119","0","81139","עירובין|סו ע"ב",""),new Message("81142","81141","זו מנין ?","14/10/20 11:44","כו תשרי","תשפ"א","11:44","אבי גרינבלט","רק לאחר שהחיצונה מבטלת , הפנימית יכולה לנעול את השער.
כאמור זה בדיוק המקרה בו מבטלין.
ברש"י סז,א ד"ה "שכח" תמצא סיכום לדברים.","539","","1313","True","True","False","","53","77.127.5.76","0","81139","עירובין|סו ע"ב",""),new Message("81144","81142","אבל הוא כן מעמיד כרבנן","14/10/20 11:58","כו תשרי","תשפ"א","11:58","מרדכי דב זינגר","וקשה לי
א. רש"י מעמיד שרבא דיבר לפי ר' עקיבא.
אז עיקר חסר מהספר.


ב. אמר ליה רב הונא בריה דרב יהושע לרבא
וכי שכח אחד מן הפנימית ולא עירב, אמאי שתיהן אסורות ?
לבטיל בר פנימית לבני פנימית, ותיתי חיצונה ותשתרי בהדייהו ?

כמאן ? כרבי אליעזר ?!
דאמר אינו צריך לבטל רשות לכל אחד ואחד
כי קאמינא, לרבנן. דאמרי צריך לבטל לכל אחד ואחד !

אז הוא תופס את רבנן משני הצדדים...

עכ"פ אין ספק שרש"י רוצה לענות על שאלתי.
וייש"כ שכיוונת אותי אליו.","807","","1313","True","True","False","","57","213.151.62.119","0","81139","עירובין|סו ע"ב",""),new Message("81146","81144","מה כוונתך "משני צדדים" ?","14/10/20 13:34","כו תשרי","תשפ"א","13:34","אבי גרינבלט","","539","","1313","False","True","False","","28","77.127.5.76","0","81139","עירובין|סו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);