var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8094;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8094","0","כלום הגענו לסוף דעתו של ר' שמעון","14/03/11 02:19","ח אדר ב","תשע"א","02:19","המכריע","רב הושעיא שואל את רבי אסי (לפי האיכא דאמרי, ו"אמר ליה" מסייע לגירסא זו), בעצם מי צודק רבה או רבא. ותשובתו כנראה שיש לנו סתירה וכל זמן שלא מצינו יישוב מניח את הדעת אי אפשר להכריע.

וכשהוא מנמק כרבה לא משני ליה, ר"ל לא מתיישב לו לר' אסי, הנימוק משום קושיא דאביי. לכ' מדוע שינו בזה ממה שאמרו קודם כולהו כרבה לא אמרי דאדרבה מחשבא דמינכרא פסל רחמנא. [כרבא וכר' אשי הנימוקים זהים לקודם]. התשובה לדעתי, קודם דיברנו על מי שנטה מדברי רבה ואמר אחרת, שפיר משום דסברתו לא נראית. ר' אסי שנשאר בקושיא, מדוע לא יכריח שסברת רבה נכונה. לכן שינו שלא אמר כמוהו בגלל קושיא. והבן.","199","","4798","True","True","False","","1176","95.86.81.145","0","0","מנחות|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);