var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8087;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8087","0","תיובתא דרב","13/03/11 22:33","ז אדר ב","תשע"א","22:33","דוד כוכב","הכיצד 'תיובתא' והלא רב תנא הוא, ופליג!

על כך כאן.","125","","4800","True","True","False","","1013","212.76.122.114","0","0","מנחות|ה ע"א",""),new Message("8103","8087","הסברה קשה לעניות דעתי","14/03/11 12:04","ח אדר ב","תשע"א","12:04","שלמה שטרסברג","הסברה קצת קשה לעניות דעתי לומר שכשאמר את דבריו בתוקף של תנא אז אומרים "רב תנא ופליג" וכשאמר את דבריו רק כאמורא אז לא אומרים "רב תנא ופליג"

לא מסתבר שרב הגדיר כל פעם כיצד להתייחס לדבריו והאם מותר לחלוק עליו וכ'

ויותר מסתבר לומר שתירוץ זה שרב תנא ופליג הוא תרוץ דחוק ביותר ולכן הגמרא כמעט ואינה משתמשת בו ואולי כשרצו לומר שהלכה כרב אמרו רב תנא ופליג על אף הקושי הגדול אבל כשלא רצו לפסוק כמותו לא השתמשו בתרוץ הדחוק של "רב תנא ופליג" ועוד עיין בנושא במאמרו של הרב יוסף שמשי המצורף בקישור כאן","205","","4799","True","True","False","","216","95.86.65.68","0","8087","מנחות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);