var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8047;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8047","0","הקריבו בבמות בזמן שאול","13/03/11 10:40","ז אדר ב","תשע"א","10:40","שלמה שטרסברג","הגמרא בדף קי"ט: תמהה למנ"ד ש"מנוחה ונחלה" הכוונה לשילה הרי מתקופת שילה נאסרו הבמות ולא הותרו א"כ כיצד הקריב מנוח קורבן בבמת יחיד וכ'

הגמרא בדף ק"כ. הגמרא מנסה לדון האם ניתן להקריב בבמת יחיד בלילה ומביאה את מחלוקת רב ושמואל שנחלקו בהבנת דיברי ר' אלעזר

"דרבי אלעזר רמי קראי אהדדי כתיב {שמואל א יד-לג} ויאמר בגדתם גלו אלי היום אבן גדולה וכתיב {שמואל א יד-לד} ויאמר שאול פוצו בעם ואמרתם להם הגישו אלי איש שורו ואיש שיהו ושחטתם בזה ואכלתם ולא תחטאו לה' לאכול על הדם ויגישו כל העם איש שורו בידו הלילה וישחטו שם מר משני כאן בחולין כאן בקדשים ומר משני כאן בקדשי במה גדולה כאן בקדשי במה קטנה "

לפי שני ההסברים שם יוצא שעם ישראל ושאול המלך הקריבו בבמת יחיד (בלילה או ביום)

וא"כ למנ"ד שמנוחה ונחלה הכוונה לשילה א"כ כיצד הקריבו שם בבמת יחיד? ומדוע לא שאלה הגמרא משם? במיוחד ששם יותר קשה לומר הוראת שעה (אצל מנוח יש לפחות את דברי המלאך) וגם אני לא רואה סברה להתיר שהרי לאכול אפשר גם בלי להקריב בבמת יחיד וכ'","205","","4794","True","True","False","","1177","95.86.65.68","0","0","זבחים|קכ ע"א",""),new Message("8072","8047","זו קושיא עצומה!!!","13/03/11 14:52","ז אדר ב","תשע"א","14:52","המכריע","","199","","4794","False","True","False","","159","95.86.81.145","0","8047","זבחים|קכ ע"א",""),new Message("8073","8047","עיין רש"י","13/03/11 15:10","ז אדר ב","תשע"א","15:10","עציוני","רש"י מסביר "זו וזו שילה. ואפי' הכי יש היתר בתרה דקסבר קדושה ראשונה קדשה לשעתה ולא קדשה לעתיד לבא"
מכיוון ששאול היה לאחר חורבן שילה לא נאסרו הבמות.","159","","4794","True","True","False","","209","132.70.40.183","0","8047","זבחים|קכ ע"א",""),new Message("8074","8072","וכבר הקשוה התוס'","13/03/11 15:20","ז אדר ב","תשע"א","15:20","המכריע","למען הדיוק אין זה כמו הקושיא ממנוח. מנוח היה בזמן שילה והקושיא למ"ד זו וזו שילה דבזמן שילה עצמה היו הבמות אסורות, וה"ה הקושיא היא גם למ"ד שילה זו נחלה או מנוחה, וא"ש רק למ"ד זו וזו ירושלים.

לעומתו שאול היה אחרי שילה. ולא נתפרש בשום מקום דלמ"ד זו וזו שילה לא היה אחריה היתר. אדרבא רש"י טרח לכתוב דודאי מותר. והתוס' אף שחלקו על טעמו כתבו דמ"מ ברור שהיה מותר, והביאו מאבשלום ומשמואל ושאול.","199","","4794","True","True","False","","149","95.86.81.145","0","8047","זבחים|קכ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);