var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7981;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7981","0","הוראת שעה הייתה","09/03/11 17:13","ג אדר ב","תשע"א","17:13","שלמה שטרסברג","הגמרא שואלת למנ"ד שגם מנוחה וגם נחלה הכוונה לשילה א"כ כיצד הקריב מנוח את את גדי העיזים? ועונה הוראת שעה הייתה

לכאורה צריך לנסות למצוא הגיון בהוראת שעה . מילא אליהו בהר הכרמל ניתן להבין שכדי שיתקדש שמו של ה' במעמד הר הכרמל הותרו הבמות כהוראת שעה אבל כאן מה הצורך הגדול להתיר את האיסור?","205","","4803","True","True","False","","1204","95.86.88.90","0","0","זבחים|קיט ע"ב",""),new Message("7998","7981","משמעות הכתוב","10/03/11 03:55","ד אדר ב","תשע"א","03:55","דוד כוכב","שופטים יג, טו-יט
וַיֹּאמֶר מָנוֹחַ אֶל מַלְאַךְ ה' נַעְצְרָה נָּא אוֹתָךְ וְנַעֲשֶׂה לְפָנֶיךָ גְּדִי עִזִּים: וַיֹּאמֶר מַלְאַךְ ה' אֶל מָנוֹחַ אִם תַּעְצְרֵנִי לֹא אֹכַל בְּלַחְמֶךָ וְאִם תַּעֲשֶׂה עֹלָה לַה' תַּעֲלֶנָּה כִּי לֹא יָדַע מָנוֹחַ כִּי מַלְאַךְ ה' הוּא: ... וַיִּקַּח מָנוֹחַ אֶת גְּדִי הָעִזִּים וְאֶת הַמִּנְחָה וַיַּעַל עַל הַצּוּר לַה' וּמַפְלִא לַעֲשׂוֹת וּמָנוֹחַ וְאִשְׁתּוֹ רֹאִים:

ובאלשיך:
"במקום שמנוח ואשתו עומדים ומביטים איך אש מן השמים בא ואוכל העולה, שם היה גם הוא מביט עמהם, באופן שלא יראה כי אליו היו מקריבים, כי אדרבה הוא היה עם המקריבים מביט אל העולה".

הוי אומר:
מנוח הקדיש גדי (כך קצת משמע מהיידוע וַיִּקַּח מָנוֹחַ אֶת גְּדִי הָעִזִּים, במקום ויקח גדי עזים), והיה צורך להקריבו מיד ובמקום לה' כל עוד המלאך בפניהם, שייראה שאין ההקרבה למלאך.","125","","4802","True","True","False","","112","213.151.38.61","0","7981","זבחים|קיט ע"ב",""),new Message("8002","7998","הצורך בהיתר איסור הבמות עדיין לא ברור","10/03/11 10:22","ד אדר ב","תשע"א","10:22","שלמה שטרסברג","בפשטות הכתובים לענ"ד מנוח לא תיכנן להקריב עולה לה' אלא להזמין את המבשר לסעודה "נעצרה נא אתך ונעשה לפניך גדי עזים" רק המלאך אמר לו שלסעודה לא יצטרף ואם הוא רוצה יכול להקריב עולה לה'

ברור שהיוזמה לעולה לה' היא של המלאך ולכן אני רואה שיש כאן הוראה המתירה להקריב עולה לה' בבמת יחיד

מה ששאלתי הוא שלא ברור כ"כ הצורך להתיר איסור הבמות בשביל שמנוח יקריב עולה לה'

בדבריך כתבת שכיוון שהקריב היה צורך דחוף להקריבו מיד לה' כל עוד המלאך בפניהם שיראה שאין ההקרבה למלאך. - אבל מראש לא היה כל צורך וסיבה נראית להתיר הקרבה ויכול היה לומר לו להצטרף לאכילה לא הצטרף (על אף שגם זה יכול היה לעשות או לפחות להראות כאוכל כמו המלאכים שבאו לאברהם)

ויכול היה להציע לו שאם רוצה להודות לה' על הבשורה הטובה יכול הוא ללכת לשילה ולהקריב שם קורבן. לא ברור הנחיצות של היתר הבמות במצב זה

הדברים לא נכתבים כדי לסתור חלילה את דברי חז"ל שהייתה הוראת שעה ברור ומוסכם שדבריהם אמת. רק אמרתי שאני בעניותי לא מבין את הצורך (וזה בסדר שלא נבין כל דבר על אף שהייתי שמח לנסות להבין מה היה הצורך בהיתר זה)","205","","4802","True","True","False","","209","212.76.105.69","0","7981","זבחים|קיט ע"ב",""),new Message("8003","8002","מחלוקת הפרשנים","10/03/11 10:51","ד אדר ב","תשע"א","10:51","דוד כוכב","במלבי"ם שופטים פרק יג פסוק טו ד"ה נעצרה נא אותך:
"אם מלאך אתה נעשה לפניך גדי עזים לקרבן".
לדבריו מנוח רצה להקריב למלאך, והמלאך נצרך להסביר לו שאין בו שום כח מעצמו, והקרבן הוא רק עבור ה'.
כך הבנתי את פשט הפסוקים מאז קראתי אותם בהפטרת בר המצוה שלי.

וברד"ק פסוק טז משמע כמו שפירשת.","125","","4802","True","True","False","","101","213.151.38.61","0","7981","זבחים|קיט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);